EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 61-80 of 588
-
8. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki bilgilendirici metinlerin öğrencilerin söz varlığına katkısı
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, 8. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki bilgilendirici metinlerin öğrencilerin söz varlığına katkısını ortaya koyabilmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmamızın verilerini Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları ve TED ... -
Motivasyonel görüşme uygulamalarının engelli çocuğa sahip ailelerin başa çıkma tutumlarına etkisi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, araştırmacı tarafından Motivasyonel Görüşme tekniğine dayalı olarak hazırlanmış Motivasyonel Görüşme Uygulamalarının engelli çocuğa sahip ailelerin başa çıkma tutumlarına etkisinin incelenmesi amacıyla ... -
Using nursery rhymes in teaching vocabulary to young EFL learners
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Küçük çocuk şarkılarının, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen ve daha önce hiç İngilizce öğrenmemiş çocuklar üzerinde kelime öğrenimine etkisini ölçmeyi amaçlayan bu deneysel çalışma Ordu ili, Ünye Şehit Cemal Mutlu ... -
İlköğretim 7. sınıf öğrencilerin anlatısal metin yazma becerilerinde eşdizimsel örüntüleme görünümleri
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin anlatısal metinlerindeki eşdizimsel örüntüleme görünümleri belirlenerek öğrencilerin değişkenlere bağlı olarak kavram dünyalarındaki gelişimin tespit edilmesi amaçlanmıştır.Betimsel ... -
6. sınıf sosyal bilgiler dersindeki öğrenme-öğretme süreçlerinin değerlendirilmesi: Yeryüzünde yaşam ünitesi örneği
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, 6. Sınıf Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin ?Yeryüzünde Yaşam? ünitesinin öğretiminde hangi davranışları gösterdiklerini, yani derslerde hangi öğretim stratejilerini, yöntem, teknik ve materyalleri kullandıklarını ... -
Öğretmen adaylarının mükemmeliyetçilik düzeylerinin red duyarlılığı ve öznel iyi oluş düzeyine göre incelenmesi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada öğretmen adaylarının mükemmeliyetçilik düzeylerinin; reddedilme duyarlılığı, öznel iyi oluş, cinsiyet ve bölüm değişkenlerine göre anlamlı düzeyde değişip değişmediği incelenmiştir.Araştırmanın evrenini, ... -
İlköğretim 5. sınıf geometri öğretiminde özel dörtgenlerin kavratılmasında origaminin etkisi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin origami etkinlikleri sonucunda özel dörtgenler konusundaki yeterliliklerinde nasıl bir değişim olduğunu ortaya çıkarmaktır ve bu değişimin Van Hiele Geometri düşünme ... -
Çeşitli değişkenler açısından temel astronomi kavramları
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada ilköğretim öğretmen adaylarının sahip oldukları temel astronomi kavramlarının birden çok açıda incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın evreni; Türkiye ve Slovenya'daki bu temel kavramları öğretmekle yükümlü ... -
İlköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin benlik saygısı ile sosyal uyum düzeyi ilişkisi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin benlik saygısı ile sosyal uyum düzeyinin ilişkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya Amasya ili Suluova ilçesinde 2010-2011 eğitim-öğretim yılında 4. ve 5. ... -
Teaching vocabulary to young EFL learners through semantic-mapping technique
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu deneysel çalışma kavramsal haritalama tekniğinin genç öğrencilere kelime öğretimindeki olumlu etkilerini görmek amacıyla yürütülmüştür. Çalışmanın örneklemi Bafra Ticaret Sanayi Odası İlköğretim Okulundaki 2 farklı 6. ... -
Ortaöğretim müzik dersinin işlevselliği
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı ortaöğretim kurumlarında yürütülmekte olan müzik derslerinin işlevsellik durumunu inceleyerek müzik öğretiminin belirleyici unsurları olan faktörlerin müzik derslerinin mevcut durumuna olan etkilerini ... -
Teaching grammar through task-based language teaching to young EFL learners
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, görev temelli dil öğretiminin öğrencilerin dilbilgisi bilgileri üzerindeki etkilerini araştırmaktır. 2010-2011 akademik yılı içinde yürütülen bu araştırmada, 8. sınıf seviyesinden 32 öğrenci ile 2,5 ... -
Türkiye`deki eğitim sendikaları genel merkez yöneticilerinin eğitimin yerelleşmesi ile ilgili görüşleri
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Ülkemizde eitim sistemimizin yapısı, ileyii ve nitelii ile ilgili tartımalar özellikle 1990'lı yıllardan sonra balamı, günümüzde de devam etmektedir. Son dönem yapılan tartımalarda eitimde yaanan bu tıkanıklıın ... -
Yaşam boyu öğrenme bağlamında ülkemiz milli eğitim sisteminde yer alan sanat eğitimcilerinin mesleki gelişim olanakları
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bilim ve teknolojinin gelişmesiyle birlikte okulda öğrenilen bilgiler mesleğe başladıktan sonra güncelliğini yitirmekte ve zamanla geçersiz hale gelmektedir. Bu bağlamda, eğitimcilerin eğitimi daha da önem kazanmaktadır. ... -
Disiplin temelli sanat eğitimi modelinde müze eğitimi ve uygulamalarının yeri ve ülkemizdeki uygulama olanakları
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Disiplin Temelli Sanat Eğitimi, sanat eğitimi anlayışlarının değişmesiyle ABD'de yapılandırılmış bir modeldir. Ayrıca ülkemiz milli eğitim sistemindeki `Görsel Sanatlar` dersinin müfredat yapılanmasının temelini ... -
İlköğretim canlılar dünyasını gezelim tanıyalım ünitesinin anlaşılmasında gezi gözlem ve düz anlatım yöntemlerinin karşılaştırılması
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Tüm ulusların temel hedefi daha iyi öğretmek ve öğretilenlere uygun davranış geliştirmektir. Bu nedenle bilgisini kullanabilen öğrendiklerini günlük yaşama uygulayabilen bilim okuryazarı bireylerin yetiştirilmesi temel fen ... -
Hayat bilgisi dersinde beyin temelli öğrenmenin öğrencilerin başarılarına tutumlarına ve eleştirel düşünme becerilerine etkisi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada beyin temelli öğrenme yaklaşımının 3. sınıf öğrencilerinin Hayat Bilgisi dersindeki başarı, tutum ve bilgilerinin kalıcılığı ile eleştirel düşünme becerileri üzerine etkisi incelenmiştir. Çalışmada, eşitlenmemiş ... -
Ortaöğretim öğrencilerinde sosyal yetkinlik beklentisi düzeylerinin suçluluk, utanç, boyun eğicilik davranışı ve çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, ortaöğretim öğrencilerinde sosyal yetkinlik beklentisi düzeylerinin suçluluk, utanç, boyun eğicilik davranışı, cinsiyet ve yerleşim birimi değişkenleri açısından incelenmiştir.Araştırmanın evrenini, 2011 ? ... -
Tarihî, sosyal ve kültürel yönleriyle Türkiye`deki Honamlı yörükleri
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Yörükler, konar–göçer olarak yaşayan, iktisadî faaliyetleri çoğunlukla hayvancılığa dayanan, yazlık ve kışlık mevsimlik olarak göçen Oğuz Türkleridir. Genel itibarıylaTürkiye'nin güneyinde Toroslar çevresinde yaşarlar. ... -
İlköğretim görsel sanatlar dersinde yer alan üç boyutlu biçimlendirme çalışmalarının nesnel gerçeklik basamağındaki öğrencilerin özgüven gelişimlerine katkısı
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada İlköğretim Görsel Sanatlar dersi kapsamında üç boyutlu biçimlendirme çalışmalarıyla özgüven gelişiminin, öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesini incelemek amacıyla; sanat eğitimi ve ilköğretimde sanat ...