Disiplin temelli sanat eğitimi modelinde müze eğitimi ve uygulamalarının yeri ve ülkemizdeki uygulama olanakları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Disiplin Temelli Sanat Eğitimi, sanat eğitimi anlayışlarının değişmesiyle ABD'de yapılandırılmış bir modeldir. Ayrıca ülkemiz milli eğitim sistemindeki `Görsel Sanatlar` dersinin müfredat yapılanmasının temelini oluşturmaktadır. Bu model, kültürel ve sanatsal anlamda donanımlı, eleştirel düşünme becerilerine ve estetik kaygılara sahip çağdaş bireyler yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Başta ABD olmak üzere, gelişmiş ülkelerde, müzeler okul, öğretmen ve halk ile çeşitli işbirlikleri geliştirerek, özellikle sanat ve kültür eğitimi açısından ciddi çalışmalar yapmaktadırlar. Bu durum Disiplin Temelli Sanat Eğitimi modelinin, Sanat Tarihi, Eleştiri, Estetik ve Atölye Uygulamalarından oluşan dört sanat disiplinin bağlarınımüzede eğitim ve uygulamalarda daha da sıkılaştırmasını ve öğrencinin hayatla ilişkiler kurarak her alanda faydasını göreceği davranış ve biliş kazanmasına olanak sağlamaktadır. Ülkemizde müze-okul işbirliğinin söz konusu olmaması, müzelerin gerek mekân, gerekse eğitimli personel açısından donanımlarının kısıtlı olması, müze türleri açısından ülke çapında dengesiz bir dağılım olması ve müzelerin yönetimsel anlayışların gelişmiş ülkelere göre farklı olması nedeniyle, DTSE modeli öğrencilere kazandırılmak istenen davranışlar bağlamında tam manasıyla gerçekleştirilememektedir. Anahtar Sözcükler Sanat Eğitimi, Disiplin Temelli Sanat Eğitimi, DTSE, Müze, Müze Eğitimi Discipline-Based Art Education, a structured model in the U.S. within change of conceptions of art education. In addition, in our national education system, `Visual Arts` course is the basis of structuring the curriculum. This model aims to educate individuals with the critical thinking skills, and aesthetic concerns equipped with modern, artistic and cultural sense. Museums especially the United States, in developed countries make a serious study, especially in terms of arts and cultural education, schools, teachers, and improving various collaborations with the public. This stiuation provides the Discipline-Based Art Education strenght the four art dicipline connections which composed of Art History, Criticism, Aesthetichs and Aplications Workshop and gain behaviour and cognition which student utilize in all areas of life. Because of the absence of museum-school colloboration in our country, the limited profile of museums in terms of spcae and educated staff, the unbalanced distrubtion in terms of museum variety around the country and the difference of administritive understanding compared to developed countries, DTSE model can not be realized completely in terms of the behaviours which we want the students have. KEY WORDS Art Education, Discipline-Based Art Education, Museum, Museum Education
Collections