Teaching grammar through task-based language teaching to young EFL learners
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, görev temelli dil öğretiminin öğrencilerin dilbilgisi bilgileri üzerindeki etkilerini araştırmaktır. 2010-2011 akademik yılı içinde yürütülen bu araştırmada, 8. sınıf seviyesinden 32 öğrenci ile 2,5 aylık bir süreç içerisinde çalışılmıştır.Bu çalışmada aşağıdaki sorulara cevap aranmıştır.Birincisi, ?görev temelli dil öğretimi ile dilbilgisi öğretilen öğrencilerle öğretilmeyenler arasında anlamlı bir fark var mıdır?? Bu aynı zamanda çalışmanın araştırma sorusudur.İkincisi, ?deney grubundaki öğrencilerin öntest ve sontest sonuçları arasında önemli farklar var mıdır?? Bu soru deney grubundaki öğrencilerin sontest sonuçlarına t-test uygulandıktan sonra istatistiksel sonuçlara göre cevaplanacaktır.Üçüncüsü, ?kontrol grubundaki öğrencilerin öntest ve sontest sonuçları arasında önemli farklar var mıdır?? Bu soru da kontrol grubundaki öğrencilerin sontest sonuçlarına t-test uygulandıktan sonra istatistiksel sonuçlara göre cevaplanacaktır.Çalışmadaki katılımcılar Dededağı İlköğretim Okulu'ndaki 32 sekizinci sınıf öğrencisidir. 2,5 aylık süreç boyunca, öğrencilere ilk olarak seviyelerini sınamak ve gruplar arasında benzerlik olup olmadığını doğrulamak adına öntest uygulanmıştır. Öğrencilerin öntest sonuçları anlamlı sonuçlar vermemiş ve çalışma, özellikle dilbilgisi öğretim süreci başlatılmıştır.Öğretim sürecinin sonunda öğrencilere öntest ve sontest sonuçları arasındaki ilerlemenin anlamlı olup olmadığını değerlendirmek için bir sontest uygulanmıştır. Görev temelli dil öğretimi deney grubu öğrencilerinin dilbilgisi bilgilerini önemli bir şekilde yükseltmiştir. Bu çalışmada, dilbilgisi öğretiminde görev temelli dil öğretimi geleneksel dil öğretim metoduyla kıyaslandığında anlamlı sonuçlar vermiştir.Anahtar Sözcükler: Görev Temelli Dil Öğretimi, Dilbilgisi Öğretimi, Dil Öğretimi, Genç Öğrenciler, Yabancı Dil Olarak İngilizce The objective of this study is to investigate the effects of Task-based Language Teaching on students? grammar knowledge in the field of teaching grammar. In this study carried out during the academic year of 2010-2011, it has been studied with 32 students from 8th grade during a two months and half a month process.The study attempts to answer the following questions.First, ?Is there a significant difference between the grammar knowledge of students who are taught grammar through task based language teaching and those who are not?? This is the research question of the study.Second, ?Is there a significant difference between pre-test and post-test results of the students included in the experimental group?? This question will be answered according to the statistical results after applying t-test to the post-test scores of experimental students.Third, ?Is there a significant difference between pre-test and post-test results of the students included in the control group?? This question will also be answered according to the statistical results after applying t-test to the post-test scores of students included in control group.The participants in the study are thirty-two 8th grade students from Dededağı Primary School. Throughout a two and half month process, students firstly are applied a pre-test to examine their level and to confirm whether there is similarity between experimental and control group. The findings on pre-test results of students do not yield meaningful results and the study, especially instruction process of grammatical structures launches.At the end of the instruction process, a post-test is applied to students to evaluate the progress between pre and post-test results are meaningful or not. TBLT approach raises significantly the grammar knowledge of experimental students. Task-based Language Teaching in teaching grammar yields meaningful results compared to traditional language teaching approach in this study.Key Words: Task-Based Language Teaching, Teaching Grammar, Language Teaching, Young Learners, EFL
Collections