İlköğretim 5. sınıf geometri öğretiminde özel dörtgenlerin kavratılmasında origaminin etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin origami etkinlikleri sonucunda özel dörtgenler konusundaki yeterliliklerinde nasıl bir değişim olduğunu ortaya çıkarmaktır ve bu değişimin Van Hiele Geometri düşünme düzeylerine etkisi belirlemektir.Araştırma 2010?2011 eğitim-öğretim yılı Çorum ili Osmancık ilçesi Öbektaş İlköğretim Okulunun 5. sınıfında öğrenim görmekte olan öğrenciler arasından seçilen beş öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırmada eylem araştırması deseni benimsenmiştir. Katılımcılar belirlenirken ilköğretim 5. sınıfta öğrenim görmekte olan 20 öğrenciye Van Hiele Geometri Testi uygulanmıştır. Araştırmanın amacı doğrultusunda sınıf öğretmeninin görüşleri alınarak ve Van Hiele Geometri Testinin sonuçlarına göre farklı geometrik düşünme düzeylerinde olan 5 öğrenci seçilmiştir. Daha sonra seçilen bu beş öğrenciye 16 soruluk açık uçlu sorular yöneltilmiştir. Daha sonra her bir öğrenci ile ayrı ayrı her dörtgen çeşidi için klinik mülakatlar yapılmıştır. Bu mülakatlardan sonra 5 öğrenciye Van Hiele Geometri Testi ve 16 soruluk açık uçlu sorular tekrar uygulanmıştır. Öğrencilerin araştırmanın uygulamasına başlamadan önceki durumları ile uygulama sonrasındaki durumları birbiriyle karşılaştırılarak ve klinik mülakatlarda verdikleri cevaplar da yorumlanarak elde edilen veriler betimsel yaklaşımla analiz edilmiştir.Araştırma sonucunda origami etkinlikleri ile öğretimi ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin Van Hiele geometri düşünme düzeylerinin gelişimine, özel dörtgenlerin çizimine, temel elemanların ile yardımcı elemanların belirlenmesine, bu elemanların özelliklerinin tespit edilmesine ve özel dörtgenlerin birbiriyle ilişkilendirilmesine olumlu katkı sağladığı tespit edilmiştir. The purpose of this study is to reveal how a change the 5th grade students have in their proficiency about special quadrilaterals in consequence of origami practices and to determine the effect of this change to Van Hiele levels of geometric thought.The research was carried out with selected 5 fifth grade pupils from Öbektaş Primary School that is in the Osmancık district of Çorum province in 2010?2011 academic year. Action research design was used in this research.Van Hiele Geometric Test was carried out 20 pupils at fifth grade by determining the participants. Taking the purpose of the research, primary school teacher?s opinions and the results of van hiele geometric test into account, 5 students from different thinking levels were selected. These selected pupils were asked 16 open-ended questions and had clinical interview with each one pupil about every types of quadrilateral.These 5 pupils were tested with a Van Hiele Geometric Test and 16 open-ended questions again after the interview. The students? proficiency before and after the application and the data from clinical interviews were analyzed descriptively.As a result, the research shows that origami based instruction has significantly contributed to improve the Van hiele levels of geometric thought of fifth grade students, to design special quadrilaterals,to determine essential and auxiliary elements , to identify these elements? speciality and also to associate special quadrilaterals with each others.
Collections