EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 421-440 of 588
-
Postyapısal bağlamda Muhammed Siyah Kalem minyatürleri
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-02)Bu çalışma Topkapı Sarayı Müzesinde 2153 ve 2160 numaralı albümlerde, bir bütünden kesilmiş ve albüme yapıştırılmış olduğu düşünülen kimi imzalı kimi imzasız, kim ya da kimler tarafından çizildiği bilinmeyen ancak Muhammed ... -
Öğretmenlerin örgütsel sessizlik algıları ile okul kültürü algıları arasındaki ilişki
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-08-06)Bu araştırma, öğretmenlerin örgütsel sessizlik algıları ile okul kültürü algıları arasındaki ilişkiyi ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. İlişkisel tarama modelinde yapılan çalışmanın evreni 2017-2018 eğitim öğretim yılında ... -
Grafik tasarım eğitimi alan öğrencilerin estetik düzeylerinin şekillenmesinde kitsch olgusunun rolü
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-04)Bu araştırma kitsch olgusunun grafik tasarım eğitiminde yeri ve etkisini incelemeyiamaçlamıştır. Estetik algı ve beğenilerin kitsch ürünler tarafından etkilenme nedenleriirdelenmiştir. Kitsch'in olumsuz etkilerinden ... -
Atılganlık eğitiminin ortaokul öğrencilerinin sosyal duygusal öğrenme becerilerine etkisi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-30)Bu araştırmada ortaokul öğrencilerine uygulanan Atılganlık Eğitiminin öğrencilerin sosyal, duygusal öğrenme becerilerine etkisi incelenmiştir. Araştırmaya 25(13K-12E) deney 25(13K-12E) kontrol grubu olmak üzere 50 ortaokul ... -
Lise öğrencilerinde bilişsel çarpıtmaların kariyer geleceği algısına etkisi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-16)Gelecekte meslek seçimi yapacak olan bireylerin, mesleğe yönelik bireysel duygu,düşünce ve algıları, mesleğe yönelik genel algı ve düşüncenin oluşmasındaki enönemli faktörlerdendir. Bireyin yaşama bakış açısı ve mesleğe ... -
İmam hatip okulları`nın Türk eğitim tarihindeki yeri
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-17)İmam Hatip Okulları, Türk Eğitim Tarihi'nde önemli bir yere sahiptir. İmam Hatip Okulları mesleki eğitim vermekte ve buna ek olarak öğrencileri geleceğe hazırlamaktadır. Dini açıdan eğitim ile dünya hayatı eğitimini ... -
Evli bireylerin evlilik değerleri, evlilik doyumu ve evlilik tipleri arasındaki ilişki
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-23)Bu çalışma evli bireylerin evlilik değerleri, evlilik doyumu ve evlilik tipleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla, evli bireylerin evlilik değerleri, evlilik doyumu ve evlilik tipleri ... -
Öğretmenlerin görüşlerine göre okul yöneticilerinin yönetim süreçlerini kullanma becerilerinin okul iklimine etkisi (Kocaeli ili örneği)
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-16)Eğitim öğretim faaliyetleri, insanın, toplumun ve dünyanın geleceğini şekillendirmede çok etkilidir. Bu faaliyetlerin yürütülmesinden sorumlu olanlar başta öğretmenler olmak üzere okul yöneticileri, veliler ve eğitimle ... -
7. sınıf vücudumuzdaki sistemler ünitesinin araştırma sorgulama temelli öğreniminin programdaki öğrenme alanlarına etkisi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-16)Araştırma sorgulama temelli öğrenim, öğrencilerin bilimsel süreç beceri basamaklarını kullanarak bilimsel bilgiye ulaşmalarını amaçlayan bir yaklaşımdır. Bu yaklaşımda birçok beceri kullanılmakla birlikte merak duygusu ... -
Piyano eğitiminde eser analizine dayalı çalışma yapmanın deşifreye akademik başarıya ve tutuma etkisi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-20)Bu çalışmada öğrenilmek istenen bir piyano eserini analiz edebilmek için araştırmacı tarafından bir form oluşturulmuştur. Bir piyano eserini çalışma anında veya çalmaya başlamadan önce eserin iyice analiz edilmesini sağlamak ... -
Beşinci sınıf fen bilimleri dersi fen ve mühendislik uygulamaları ünitesinin öğretmen görüşleri açısından değerlendirilmesi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-28)Bu araştırmanın amacı, 5. sınıf Fen Bilimleri dersi Fen ve Mühendislik Uygulamaları ünitesi öğretim sürecinin öğretmenlerin görüşleri alınarak değerlendirilmesi ve ünite öğretim sürecinin öğretmen görüşlerine etkisini ... -
6.Sınıf bitki ve hayvanlarda üreme, büyüme ve gelişme ünitesinin öğretiminde oyun temelli öğrenmenin akademik başarı ve tutum üzerine etkisi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-16)Bu araştırmanın amacı, oyun temelli öğrenme ile öğretimin, İlköğretim 6. sınıf Fen Bilimleri dersi `Bitki ve Hayvanlarda Üreme, Büyüme ve Gelişme` ünitesinde öğrencilerin akademik başarılarına ve derse yönelik tutumlarına ... -
Özel yetenekli çocukların ebeveynlerine yönelik eğitim programının etkililiği
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-02)Bu araştırma özel yetenekli çocukların ebeveynlerine yönelik aile iletişim programının etkililiğini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırma Bilim Sanat Merkezine (BİLSEM) devam eden özel yetenekli çocukların ebeveynleri ... -
Hasan Kallimci`nin destan romanlar serisinin çocuk edebiyatının temel ilkeleri bağlamında değerlendirilmesi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-09)Bu çalışmada Hasan Kallimci'nin `Destan Romanlar`ı çocuk edebiyatının temel ilke-leri bakımından incelenmiştir. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden belge (dokü-man) inceleme yöntemi ile yürütülmüştür. Hasan ... -
Okulların yenilikçi olma özelliklerinin öğretmenlerin iş doyumu ve örgütsel bağlılıkları ile olan ilişkisinin incelenmesi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-02)Bu araştırmanın amacı öğretmenlerin görüşlerine göre okulların yenilikçi olma özelliklerinin öğretmenlerin iş doyumu ve örgütsel bağlılıkları ile olan ilişkisini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda Öğretmen algılarına ... -
Okul yöneticilerinin iş doyum düzeyleri ile değişim eğilimleri arasındaki ilişki
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-26)Bu araştırmanın amacı, okul yöneticilerinin iş doyum düzeyleri ile değişim eğilimleri arasındaki ilişkiyi saptamaktır. Araştırmanın evrenini, Samsun ilinin Atakum, Tekkeköy, Canik ve İlkadım ilçelerinde görev yapan okul ... -
İlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin iş yaşamındaki yalnızlık düzeyleri ile örgütsel adalet algıları arasındaki ilişki
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-16)Bu çalışmada ilkokul ve ortaokul öğretmenlerinin iş yaşamındaki yalnızlık düzeyleri ile örgütsel adalet algıları arasındaki ilişkinin tespit edilmesi amaçlanmaktadır. Araştırma, ilişkisel tarama modeline göre yürütülmüştür. ... -
Bağımsızlık sonrası Azerbaycan resim sanatı ve yeni sanat yaklaşımlarının sanat eğitimine yansımaları
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-11)Azerbaycan resim sanatı, zorluklarla tarihin süzgecinden geçmiş ve bu zor serüvende geleneksel etkileri korumayı başarmıştır. Aynı zamanda, ortaya çıkan özgün duruşu ile dünya resim sanatı içerisinde yerini ve önemini ... -
Üniversite öğrencilerinin şiddet eğilimlerinin yordayıcısı olarak yalnızlık düzeyleri
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-29)Bu araştırmada üniversite öğrencilerinin şiddet eğilimleri ve yalnızlık düzeyleri arasındaki ilişkilerin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi amaçlanmıştır. Bu araştırma, ilişkisel tarama modelinde bir çalışmadır. ... -
Okul müdürlerinin demokratik tutumlarının öğretmenlerin örgütsel güven algıları ile ilişkisi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-25)Bu çalışmada okul müdürlerinin demokratik tutumları ile öğretmenlerin örgütsel güven algıları arasındaki ilişkinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırma, ilişkisel tarama modeli ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın ...