Hasan Kallimci`nin destan romanlar serisinin çocuk edebiyatının temel ilkeleri bağlamında değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada Hasan Kallimci'nin `Destan Romanlar`ı çocuk edebiyatının temel ilke-leri bakımından incelenmiştir. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden belge (dokü-man) inceleme yöntemi ile yürütülmüştür. Hasan Kallimci'nin konusunu Türk destan-larından alan 13 çocuk edebiyatı eseri belge inceleme (doküman inceleme) yöntemi ile çözümlenmiştir. Öncelikle literatür taraması yapılarak çocuk edebiyatı eserlerinin ta-şıması gereken özellikler belirlenmiştir. Bunlardan hareketle bir çocuk edebiyatı de-ğerlendirme ölçütleri listesi hazırlanmıştır. Seçilen eserler ölçütler arasında yer alan dil ve anlatım, konu ve tema, kahramanlar, plan, kâğıt, boyut, punto, görseller, cilt ve kapak açısından incelenmiştir. Ayrıca eserler temel eğitsel ilkeler açısından da değer-lendirilmiştir. Çözümlemeler yoluyla elde edilen veriler doğrultusunda şu sonuçlara ulaşılmıştır: Eserler dış yapı özellikleri bakımından çocuğa görelik ilkesine büyük öl-çüde uygundur. Ancak düzeltilmesi gereken birtakım özellikler vardır. Görsellerin renklendirilmesi bunların başında gelir. Eserlerin içeriği konu ve tema bakımından çocuk okurların ilgisini çekebilir. Kahramanlar çocukların özdeşim kurabileceği özel-liklere sahiptir. Planlar çocuklara uygun, yalın ve nettir. Dil ve anlatım özellikleri he-def kitlenin dil gelişim düzeyine uygundur. In this study, Hasan Kallimci's `Epic Novels(Destan Romanları)` were reviewed in terms of the basic principles of children's literature. The study was carried out using the document review method of qualitative research methods. In this study, Hasan Kallimci's `Epic Novels (Destan Romanları)` were examined in terms of the basic principles of children's literature. Firstly, the characteristics that children's literature works should carry were determined through literature review. Based on these fac-tors, a children's literature assessment scale was prepared. The selected works were examined in terms of language and expression, subject and theme, characters, plan, paper, size, font size, images, volume and cover. In addition, the works were assessed in terms of basic educational principles. Based on the data obtained through the analysis, the following conclusions were reached: The works are largely in accordance with the principle of relativity to the child in terms of external structure characteris-tics. However, there are some features that need to be corrected. Coloring of the images is one of them. The content of the works may be appealing to children readers in terms of subject and theme. The characters have the characteristics that children can identify with. Plans are simple, clear and suitable for children. The language and expression features are suitable for the language development level of the target au-dience.
Collections