6.Sınıf bitki ve hayvanlarda üreme, büyüme ve gelişme ünitesinin öğretiminde oyun temelli öğrenmenin akademik başarı ve tutum üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, oyun temelli öğrenme ile öğretimin, İlköğretim 6. sınıf Fen Bilimleri dersi `Bitki ve Hayvanlarda Üreme, Büyüme ve Gelişme` ünitesinde öğrencilerin akademik başarılarına ve derse yönelik tutumlarına etkisinin incelenmesidir. Araştırmada ön test ve son teste dayalı yarı deneysel model kullanılmıştır. Uygulamalar 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Giresun'da bulunan bir devlet okulunda gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubu, 6.sınıfta öğrenim gören, deney grubu 20 kişi, kontrol grubu 20 kişi olmak üzere toplam 40 öğrenciden oluşmaktadır. Bu deneysel çalışma 12 ders saati süreyle uygulanmıştır. Araştırma sürecinde deney grubunda, mevcut programdaki kazanımlar doğrultusunda hazırlanmış etkinlikler ve bu etkinliklere ek olarak araştırmacı tarafından hazırlanan eğitsel oyun (tabu) kullanılırken, kontrol grubunda ise sadece mevcut programdaki kazanımlara göre hazırlanan etkinlikler kullanılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak, `Fen Bilimleri Akademik Başarı Testi` ve `Fen Bilimleri Tutum Ölçeği` kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizi sonucunda deney ve kontrol grubundaki öğrencilerin üniteye ilişkin akademik başarıları ve Fen Bilimleri dersine yönelik tutumları arasında deney grubu lehine anlamlı bir farklılık olduğu belirlenmiştir. Başka bir ifadeyle, araştırmanın sonucuna göre eğitsel oyunla işlenen dersin öğrencilerinin akademik başarıları artmış ve derse karşı tutumlarının da olumlu yönde değişmiş olduğu görülmüştür. Nitekim yapılan geniş çaplı literatür taraması ve çalışmanın bulgularından da yola çıkılarak `Oyun Temelli Öğrenme` nin öğrencilerin akademik başarılarına ve derse yönelik tutumlarına olumlu katkı sağladığı söylenebilir. Ayrıca oyun temelli öğrenmenin diğer derslerde de aktif bir şekilde kullanılması halinde öğrencilerin severek ve eğlenerek öğrenmeleri sağlanabilir. The aim of this study is to investigate the effects on the students' academic achievement and their attitudes of teaching with Game Based Learning in `Reproduction, Growing and Development unit in Plants and Animals` in Elementary 6th grade Science education class. Semi-experimental model based on pre test and post test was used in the research. The studies were performed in a public school in Giresun in 2016-2017 academic year. The study group of the research is composed of total forty students of sixty grades, 20 experimental group students and 20 control group students. This experimental study was carried out for 12 hours. While in the experimental group, the activities prepared in the current programme and the educational games (taboo) prepared by the researcher in addition to these activities were used, in the control group only the activities prepared according to the achievements in the current programme were used. `Science Academic Achievement Test` and `Science Attitude Scale` were used as the data collection tool in the research. The obtained data were analyzed using SPSS packet program. After data analysis, it was determined that a significant difference was found in academic achievements and attitudes towards science education course between experiment and control group were in favor of experiment group. In other words, according to the results of the research, it was seen that students academic achievements of lesson that was taught by educational game increased and their attitudes towards the course changed positively. As a matter of fact, it is said that `Game Based Learning` contributes positively to students' academic achievements and attitudes towards the lesson by starting from the findings of extensive literature research and study. In addition, if Game Based Learning is actively used in other lessons, it can enable for students to learn by enjoying and having fun.
Collections