Grafik tasarım eğitimi alan öğrencilerin estetik düzeylerinin şekillenmesinde kitsch olgusunun rolü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma kitsch olgusunun grafik tasarım eğitiminde yeri ve etkisini incelemeyiamaçlamıştır. Estetik algı ve beğenilerin kitsch ürünler tarafından etkilenme nedenleriirdelenmiştir. Kitsch'in olumsuz etkilerinden korunabilme ve kitsch'in grafik tasarımeğitiminde bilinçli olarak kullanabilme bu araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Buamaç doğrultusunda yapılan araştırmada, grafik tasarım eğitimi veren üniversitelerinders programları ve içerikleri incelenmiştir. İnceleme sonucunda elde edilen bulgularyorumlanarak değerlendirilmiştir. Bu çalışmada nitel araştırma türlerinden ` BetimselAraştırma` yöntemi kullanılmıştır. Betimsel (descriptive) araştırmalar, verilen birdurumu olabildiğince tam ve dikkatli bir şekilde tanımlar. Eğitimin alanındakiaraştırmada, en yaygın betimsel yöntem tarama çalışmasıdır, çünkü araştırmacılarbireylerin, grupların ya da (bazen) fiziksel ortamların (okul gibi) özelliklerini(yetenekler, tercihler, davranışlar vb.) özetler (Büyüköztürk, Kılıç Çakmak, Akgün,Karadeniz, Demirel, 2012). Birinci bölümünde, araştırmanın problemi, amacı, önemi,varsayımları, sınırlılıkları, tanımları ve ilgili araştırmaları açıklanmıştır. İkincibölümde ise; kitsch ve estetik ile ilgili literatür bilgilerine, kitsch'in tarihsel gelişimsüreci ve sanatla ilişkisine yer verilmiştir. Bulgular ve yorum kısmında yer alan altamaçlar doğrultusunda, araştırma kapsamında ulaşılabilen grafik tasarım eğitimi veren VIIIüniversitelerin ders programları ele alınarak, ders içeriklerinde kitsch olgusu hakkındayapılmış olması gereken yeterli bilgilendirme incelenmiştir. Grafik tasarım eğitimindekitsch olgusunu bilinçli bir şekilde mi yoksa popüler kültürün getirisi olan bu kavramıbenimseyip bir beğeni hâline getirdiklerinden mi kullandıkları açıklanmıştır.Araştırma sonucunda ise elde edilen tablolar doğrultusunda sonuca ulaşılmayaçalışılmış, konu ile ilgili bazı öneriler sunulmuştur. This research aims to examine the location and impact of kitsch phenomenon ingraphic design education. The reasons for aesthetic perception and appreciation bykitsch products are examined. The question of how to protect kitsch from adverseeffects and how to consciously use kitsch in graphic design education constitutes thepurpose of this research. In this study, the course schedules and contents of theuniversities providing graphic design education are examined. The findings obtainedby the examination were interpreted and evaluated. In this study, the method of `Descriptive Research` was used in qualitative research types. Descriptive researchsdescribe a given situation as accurately as possible. In research in the field ofeducation, the most common descriptive method is screening work, becauseresearchers summarize the characteristics (such as skills, preferences, behaviors, etc.)of individuals, groups, or (sometimes) physical environments (such as schools)(Büyüköztürk, Kılıc Çakmak, Akgun, Karadeniz, Demirel, 2012). In the first part, theproblem of research, purpose, significance, assumptions, limitations, definitions andrelated research are explained. In the second part; The literature information about thekitsch and aesthetics, the historical development process of the kitsch and therelationship with art were given. In findings and comments section, the courseprograms of the universities providing graphic design training that can be reached Xwithin the scope of the research are discussed, the course content should be made aboutthe case of kitsch. Information is examined in graphic design education, it is explainedthat they use the phenomenon of kitsch consciously or as they adopt and make anappreciation of this concept which is the return of popular culture. As a result of theresearch, the results were reached in line with the resulting tables and some suggestionsabout the subject were presented.
Collections