An evaluation of the second grade English coursebooks according to the criteria of the CEFR
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde ana dilin etkin kullanımının yanı sıra yabancı dilin etkin bir şekilde kullanılması da büyük önem taşımaktadır. Yabancı bir dilin kullanımı için sadece o dilin dil bilgisi kurallarının bilinmesi yeterli olmamakta, o dilde etkin iletişim kurabilmek için dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinde de belirli düzeylerde yetkinlik gerektirmektedir. Ne var ki, günümüzde birçok kişi yabancı bir dil öğrenirken hayal kırıklığına uğramaktadır. Çünkü çoğu dil öğrencisi, dil bilgisi ağırlıklı bir öğrenim sürecinden geçerek yabancı dil bilgisi ve becerilerini geliştirmeye çalışmaktadır. Müfredatı dil bilgisi kurallarının öğretimine dayalı bir yabancı dil eğitim programı ve ders kitabı ise yarardan çok zarar getirebilir. Ayrıca pek çok yetişkin yabancı dili nasıl öğreneceğine veya bir yabancı dili nasıl çalışacağına dair yeterince bilgiye sahip olmadığından veya dil becerilerini geliştirmek için bilgi ve beceri eksikliğinden dolayı yabancı dil eğitiminde güçlük çekmektedir. Öte yandan bir bireyin dil yeterliği ülkelere göre farklılık göstermektedir. Bir ülkenin değerlendirme sistemine göre başarılı olan bir birey başka bir ülkenin değerlendirme sistemine göre başarısız kabul edilebilmektedir. Avrupa Konseyi tarafından hazırlanan Avrupa Dil Öğretimi Ortak Çerçeve Programı (ADOÇEP) genel iletişim becerileri ve dilsel beceriler için standart olarak belirlemiştir. Bu bakımdan ADOÇEP, tüm Avrupa Birliği ve birliğe aday ülkeler tarafından referans noktası olarak kabul edilmektedir. Böylece bir kişinin dil yeterliliği konusundaki uyumsuzluklar giderilmiştir. Türkiye'nin Avrupa Birliği'ne uyum sürecinde ele alınan başlıklardan birisi, 'Yabancı Dil Eğitimi ve Öğretimi'dir. Bu doğrultuda, bu çalışma ile Milli Eğitim Bakanlığı'nca hazırlanan 2. Sınıf İngilizce Ders Kitapları'nın Avrupa'da dil standartlarını belirleyen ADOÇEP'in A1 düzeyine uygunluğunun belirlenmesi amaçlanmaktadır. Ayrıca, iletişimsel ve dilsel becerilerdeki çeşitliliğe dikkat çekmek ve ADOÇEP'in daha etkin kullanımı için öğretmenler arasında farkındalık yaratmak hedeflenmiştir. Bu amaçla, Türkiye genelinde yedi coğrafi bölgedeki devlet okullarında ilköğretim ikinci sınıflarda derse giren 418 İngilizce Öğretmenine uygulanan anket ile İngilizce ders kitaplarının ADOÇEP'e ne kadar uygun olduğu tespit edilmeye çalışılmıştır.Anahtar Sözcükler: ADOÇEP, Yabancı Dil Öğretimi, İlkokul 2. Sınıf İngilizce Ders Kitabı, Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi In the 21st century, it is of great importance to use a foreign language efficiently as well as the effective use of mother tongue. Knowledge of the grammar of a foreign language is not sufficient to use that language, since it requires a certain level of proficiency in reading, speaking, reading and writing skills in order to be able to communicate effectively in the target language. However, many people get disappointed while learning a foreign language, as they undergo a grammar based process. A foreign language teaching program and coursebook based on grammar may be more detrimental. In addition, many language learners have difficulties in foreign language learning as they do not have the knowledge of how to learn a foreign language or how to study it and the lack of skill and knowledge to improve language skills. On the other hand, there are differences among countries whether an individual knows a language or not. Being successful or satisfactory according to assessment type of a country, a learner may be regarded as unsuccessful or poor in another country. Prepared by the Council of Europe (CE), the Common European Framework of Reference (CEFR) has set the standards for general communicative and linguistic skills. In this regard, the CEFR is considered as a reference point by all the European Union members and candidate countries. Thus, it is aimed to remove the discrepancies in an individual's language proficiency. One of the topics covered in the European Union integration process of Turkey is 'Foreign Language Education and Teaching'. In this respect, this study aims to evaluate the appropriateness of second grade English coursebooks prepared by Ministry of National Education (MoNE) to the A1 level of the CEFR. Besides, it has also been intended to draw attention to the diversity in communication and language skills and to raise awareness among teachers to use the CEFR more efficiently. In this study, a questionnaire consistig of 75 questions developed by the researcher has been applied to 418 English language teachers who have been working at public schools throughout Turkey.Keywords: CEFR, Foreign Language Teaching, 2 nd Grade English Coursebook, Teaching English to Young Learners
Collections