Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Resim - İş Öğretmenliği 2., 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin evrensel sembolleri algılama düzeyleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzden yaklaşık MÖ 15.000 yıl öncesinde oluşturulan çizimler bugünkü göstergeler yoluyla sağlanan iletişimin temellerini oluşturmaktadır. Göstergeler yoluyla iletişim kuran insan, sembollerle oluşturulan etkileşim sistemini yoğun bir biçimde kullanmıştır. Ancak sembollerle kurulan iletişimin sağlıklı ve verimli olabilmesi için simgeler hakkında gerekli bilgiye, sezgiye ve duyarlılığa sahip olunması gerekmektedir. Aksi takdirde tüm simgeler izleyiciler için yüzeysel boyutta yer alır ve verimli bir iletişimin bağlantılarında sorunlara neden olur. Yaşadığımız yüzyılda teknolojinin hızla gelişmesi yaşam koşullarını da etkilemiştir. Değişen yaşam koşullarına ve bu değişeme ayak uyduran hızlı hayat temposuna yetişmeyi sağlamak için yazı iletişiminden çok görsel iletişim tercih edilmektedir. Gerek güzel sanatlar öğrencilerinin ve gerekse gösterge sistemini oluşturan kişilerin kullanması gereken simgelerin anlamlarına hakim olması bireyler arasındaki etkileşimde yanlış sonuçlara meyil vermemesini sağlamak için oldukça önem arz etmektedir.Bu çalışma da ele alınmak istenen konu, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Resim-İş Öğretmenliği 2., 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin sembollerin doğrudan ve gizli anlamlarından oluşan dünyasına hakim olma becerilerinin belirlenmesidir. Drawings created in 15000 BC constitutes the basics of communication achieved by signs of today. Human establishing communication by signs has intensively used the interaction system created with symbols. However for the communication established by signs to be healthy and efficient, it is necessary to have necessary information, intuition and sensitivity related with symbols. If otherwise all symbols are located at superficial dimension for observers and cause problems in the connections of an efficient communication. In the century we live in rapidly developing technology has affected life conditions as well. in order to keep up with changing life conditions and rapid life tempo adapting to this change, visual communication is preferred more than written communication. Both fine art students and people creating the sign system should dominate the meanings of symbols that they need to use is very important in order to ensure that no wrong results are achieved in interaction among individuals. The subject aimed to be handled in this study is to determine the domination skills of Ondokuz Mayıs University Education Faculty Art Teaching Division 2., 3. and 4. Grade students to the world consisting of direct and secret meanings of symbols.
Collections