Güzel sanatlar ve spor liseleri 9. sınıf piyano ders kitabının öğretmen görüşleri doğrultusunda incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri?nde 9. sınıf piyano ders kitabının, öğretmen görüşleri doğrultusunda incelenmesidir. Bu incelemeler doğrultusunda söz konusu ders kitabının niteliği/işlevselliği tepit edilmiştir. Araştrmada veriler, konu alanı ders kitabı inceleme kriterleri esas alınarak araştırmacı tarafından geliştirilen ve fiziksel tasarım, eğitsel tasarım, görsel tasarım ve dil-anlatım ölçütlerini içeren anket aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmanın örneklemini Türkiye?de müzik bölümü bulunan 67 GSSL içerisinden random yöntemiyle seçilen 30 GSSL?de görev yapan 73 piyano öğretmeni oluşturmaktadır.Araştırmada verilerin çözümü için, SPSS 13 istatistik paket programından yararlanılmıştır. Veri çözümlemede betimsel istatistik teknikleri (frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma) kullanılmış ve istatistiksel analizler tablolaştırılarak her tabloda açıklamalarla gerekli yorumlar yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre GSSL 9. Sınıf piyano öğretmenlerinin GSSL 9. sınıf ders kitabının fiziksel özelliklerini genel olarak büyük ve orta ölçüde; Eğitsel Tasarım özelliklerini az ve orta ölçüde; Dil ve Anlatım özelliklerini orta ölçüde; Görsel Tasarım özelliklerini az, orta ve büyük ölçüde; Ekler bölümünü orta ölçüde yeterli buldukları sonuçlarına ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri, Piyano Ders Kitabı, Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme, Ders kitaplarında fiziksel tasarım, Ders kitaplarında eğitsel tasarım, Ders kitaplarında görsel tasarım, Ders kitaplarında dil ve anlatım. The aim of this research is to determine the quality of piano schoolbook of 9th class which is being used at Fine Arts and Sport High Schools due to teacher?s opinion. In accordance with the researches, the schoolbook?s nature or functionality is established.The data used in this research was collected by an inquiry which was predicated on schoolbook?s research criteria and includes physical design, educational design, visual design and language-expression criterions that was developed by researcher.The sample of this research is randomly patterned on 73 piano teachers chosen from thirty of 67 schools who work at Fine Arts and Sports High Schools including music branch.For the analysis of data in research, SPSS 13 statistical pocket program has been used. In analysis of data descriptive statistical techniques (frequency, percentage, arithmetic mean, standard deviation) have been used and statistical analyses have been tabulated, necessary comments with descriptions have been added to each table. According to research results, it?s been concluded that Physical characteristics of piano school book in 9th class in Fine Arts and Sport High Schools are generally sufficient with medium and high level; Educational Design characteristics are sufficient with low and medium level; Language and Expression characteristics are sufficient with medium level; Visual Design are sufficient with low, medium and high level; and also Appendices are sufficient with medium level. Keywords: Fine Arts and Sport High Schools, Piano School Book, Physical Design in School Books, Educational Design in School Books, Visual Design in School Books, Language and Expression in School Books.
Collections