Browsing EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ by Subject "Academic achievement"
Now showing items 1-10 of 10
-
4. sınıf fen ve teknoloji dersinde ev ödevlerinin öğrencilerin kavram öğrenme düzeylerine, akademik başarılarına ve ev ödevlerine yönelik tutumlarına etkisi
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, ilköğretim Fen ve Teknoloji ders öğretiminde ev ödevlerinin öğrencinin kavram öğrenme düzeyi, akademik başarısı ve ev ödevlerine yönelik tutumlarının üzerine etkisi ele alınmıştır. Çalışma grubu olarak Niğde ... -
Beyin temelli öğrenmenin akademik başarıya etkisi: Bir meta analiz çalışması
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Eğitim alanındaki yeni yaklaşımlardan biri olan beyin temelli öğrenme, beynin çalışmasının öğrenme ile olan ilişkisini konu almaktadır. Yaygın olarak bilinen birçok öğrenme ve öğretme kuramı gibi beyin temelli öğrenme ... -
Bilişsel koçluk yönteminin yedinci sınıf sosyal bilgiler dersinde öğrencilerin akademik başarılarına ve demokratik tutumlarına etkisi
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın genel amacı bilişsel koçluk yönteminin Yedinci Sınıf Sosyal Bilgiler dersinde öğrencilerin akademik başarılarına ve demokratik tutumlarına etkisini incelemektir. Araştırma 2010-211 öğretim yılı güz döneminde ... -
İlköğretim 7. sınıf fen ve teknoloji dersi kuvvet ve hareket ünitesinde bilgisayar destekli ve laboratuar temelli öğretimin öğrencilerin akademik başarı ve tutumlarına etkisinin karşılaştırılması
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı ilköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin Kuvvet ve Hareket ünitesinde bilgisayar destekli öğretim ve laboratuar temelli öğretim yöntemlerinin öğrencilerin başarıları ve tutumlarına etkisini incelemektir. ... -
İlköğretim beşinci sınıf matematik dersinde üstbiliş stratejileri kullanımının öğrencilerin başarı ve tutumlarına etkisi
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 5. sınıf Matematik dersi problem çözme sürecindeuygulanan üstbiliş stratejilerinin, öğrencilerin başarılarına, yürütücü biliş becerilerine vetutumlarına etkisini incelemektir.Araştırmanın ... -
İlköğretim birinci kademe 4. sınıf fen ve teknoloji dersinde uygulanan bilimsel süreç becerileri temelli etkinliklerin öğrencilerin fen ve teknoloji özyeterliklerine ve akademik başarılarına etkisi
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, `İlköğretim 4. sınıf öğrencilerine uygulanan bilimsel süreç becerilerini temel alan etkinliklerin, öğrencilerin fen ve teknoloji özyeterlikleri ve akademik başarıları üzerindeki etkisi' ni ... -
Okuma güçlüğü yaşayan dördüncü sınıf öğrencileri üzerine bir durum çalışması
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada okuma güçlüğü yaşayan ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin akademik başarılarının ve okul davranışlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, öğretmen görüşleri ve Yanlış Analiz Envanterine göre okuma güçlüğü ... -
Sosyal bilgiler öğretiminde fıkraların kullanımı
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada sosyal bilgiler öğretiminde fıkra kullanmanın öğrencilerin akademik başarılarına olan etkisi tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu amaçla ön-test, son-test, kontrol ve deney gruplu deneysel bir çalışma yapılmıştır. ... -
Sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarının çeşitli değişkenler açısından yordanması
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)İlkokul çağındaki bireylerin yetiştirilmesinde büyük bir paya sahip olan sınıf öğretmenlerine, bu dönem içerisinde önemli roller ve görevler düşmektedir. Sınıf öğretmenlerinin görevlerini ve rollerini başarılı bir şekilde ... -
Zihin haritası tekniğinin sosyal bilgiler öğretiminde kullanılmasının akademik başarı ve kalıcılığa etkisi
(NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-10-16)Bir devlet okulunda öğrenim görmekte olan ortaokul 6.sınıf öğrencileri ile gerçekleştirilen bu çalışmanın amacı sosyal bilgiler öğretiminde zihin haritası tekniğinin akademik başarı ve kalıcılığa etkisinin araştırılmasıdır. ...