BARTIN ÜNİVERSİTESİ: Recent submissions
Now showing items 41-60 of 838
-
Ortaokul matematik öğretmenlerinin Scratch programıyla tasarladıkları oyunların öğretmen ve öğrenci görüşleri doğrultusunda incelenmesi: Cebirden yansımalar
(BARTIN ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı, ortaokul matematik öğretmenlerinin Scratch programlama aracıyla tasarladıkları cebirsel ifadelere ilişkin oyunların öğretmen ve öğrenci görüşleri doğrultusunda incelenmesidir. Çalışma, Batı Karadeniz ... -
Matematik öğretmenlerinin origaminin matematik eğitiminde kullanılmasına ilişkin inançlarının ve öz yeterlik algılarının bazı değişkenlere göre incelenmesi
(BARTIN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu çalışma, matematik öğretmenlerinin matematik eğitiminde origami kullanımına ilişkin inançları ve öz yeterlik algılarının bazı değişkenlere göre değişip değişmediğinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışma Türkiye ... -
Yaratıcı drama etkinliklerinin empatik eğilim ve sosyal beceri düzeyine etkisi
(BARTIN ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı yaratıcı drama etkinliklerinin ilkokul öğrencilerinin sosyal beceri ve empatik eğilim düzeylerine etkisini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2020-2021 Eğitim Öğretim yılı Bartın ili Merkez ... -
Yabancılara Türkçe öğretiminde kullanılan okuma metinlerinin Türkçenin sesletimi edinimine etkisi (Bosna Hersek örneği)
(BARTIN ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Bu çalışmada, Türkçe öğrenen temel seviyedeki Bosna Hersekli öğrencilerinin sesli okuma etkinlikleri sırasında sesletim hatası yapmış oldukları sesbirimlerin tespit edilmesinin ardından yabancılara Türkçe öğretiminde ... -
Sosyal bilgiler 6. ve 7. sınıf ders kitaplarındaki haberlerin sosyal bilgiler öğretim programındaki değerler açısından incelenmesi
(BARTIN ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Toplumsal kabul görmüş doğruları içeren değerler bir yandan toplumu bir arada tutarken, diğer taraftan bireyin toplumsal bağını kuvvetlendirmektedir. Yeni yetişen neslin bu değerleri kazanabilmesi için sosyal bilgiler ders ... -
Sağlık çalışanlarının hayat boyu öğrenme durumları, mobil öğrenmeye hazır bulunuşlukları ve çevrimiçi mahremiyet kaygıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(BARTIN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Her geçen gün gelişen teknoloji ve dünyada meydana gelen gelişmeler nedeniyle öğrenme ortamlarının değişmesinin kaçınılmaz olduğu görülmektedir. Mobil teknolojilerin ve internete ulaşma imkânlarının artması ile insanların ... -
Sekizinci sınıf rehberlik ve kariyer planlama dersinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
(BARTIN ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Programlar Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın temel amacı Sekizinci Sınıf Rehberlik ve Kariyer Planlama Dersine Yönelik Öğretmen görüşlerini belirlemektir. Bunun yanı sıra, öğretmenlerin programı uygularkenkarşılaştıkları zorlukları, programın ... -
Pandemi sürecinde yaşam boyu öğrenme yeterlikleri ve öz-yeterlik algıları bağlamında İngilizce öğretmenlerinin e-öğrenmeye hazırbulunuşluklarının incelenmesi
(BARTIN ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu araştırmada, pandemi sürecinde yaşam boyu öğrenme yeterlikleri ve öz-yeterlik algıları bağlamında İngilizce öğretmenlerinin e-öğrenmeye hazırbulunuşluklarının farklı değişkenlere göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada ... -
Elit düzey boksörlerin müsabaka öncesi kaygı durumları ile sportmenlik yönelim düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(BARTIN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışmada amaç, elit düzeydeki boks sporcularının müsabaka öncesi kaygı durumları ile sportmenlik yönelim düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemek, demografik değişkenlerine göre bu düzeylerin farklılaşıp farklılaşmadığını ... -
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü öğrencileri ile diğer öğretmenlik branşı öğrencilerinin eleştirel düşünme düzeyleri ve akademik öz yeterlikleri arasındaki ilişkinin bazı değişkenlere göre incelenmesi
(BARTIN ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu araştırmada Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü öğrencileri ile diğer öğretmenlik branşı öğrencilerinin eleştirel düşünme düzeyleri ve akademik öz yeterlikleri arasındaki ilişkinin bazı değişkenlere göre incelenmesi ... -
Ortaokul ve lisede öğrenim gören güreş ve judo sporcularının kilo verme yöntemlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(BARTIN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışmanın amacı ortaokul ve lisede öğrenim gören güreş ve judo sporcularının kilo verme yöntemlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu, Bartın, Tokat, Ankara, Bolu, Samsun, ... -
Ebeveynlerin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutum düzeylerinin incelenmesi (Hakkâri ili örneği)
(BARTIN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı, beden eğitimi dersine yönelik ebeveyn tutumlarının incelenmesidir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma evrenini 2021 yılında Hakkari ilinde ikamet eden 5.-6.-7.-8. Sınıf öğrenci ... -
Pilates eğitimi alan kadınların boş zaman yönetimleri ve sosyal görünüşlerine yönelik kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(BARTIN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışmanın amacı pilates eğitimi alan kadınların demografik değişkenlerine göre boş zaman yönetimleri ve sosyal görünüşlerine yönelik kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir.Araştırmanın grubunu Erzurum ... -
Fitness katılımcılarının rekreasyonel etkinliklere yönelik serbest zaman ilgilenimi ve algılanan hizmet kalitesi düzeylerinin belirlenmesi
(BARTIN ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı, fitness merkezlerine üye olan katılımcıların rekreasyonel etkinliklere yönelik ilgilenim ve algılanan hizmet kalitesi düzeylerini tespit etmek ve değişkenler arasındaki ilişkiyi incelemektir. ... -
Matematiksel akıl ve zekâ oyunları kullanılarak yapılan öğretim etkinliklerinin ortaokul öğrencilerinin matematik başarılarına, matematiksel motivasyonlarına ve problem çözme becerilerine etkisi
(BARTIN ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu araştırma akıl ve zekâ oyunları kullanılarak yapılan öğretim etkinliklerinin ortaokul öğrencilerinin matematik başarılarına, motivasyonlarına ve problem çözme becerilerine etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. ... -
Fen bilimleri dersinde zihin haritaları tekniği kullanımının akademik başarı ve tutuma etkisi
(BARTIN ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Fen Bilimleri öğretim programıyla, öğrencileri fen okuryazarlığı kazanmış bir şekilde yetiştirmek önemlidir. Bu amaçla yetişen bir birey, bilimin doğasını ve gelişimsel olaylarını anlar; temel kavram, kural, ilke, yasa ve ... -
Matematik öğretmeni adaylarının ondalık gösterim konusunda pedagojik alan bilgilerinin geliştirilmesinde ders imecesi uygulaması
(BARTIN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Öğretmenlerin etkili bir öğretim yapabilmeleri için sınıf ortamında oluşabilecek durumların farkında olmaları, sınıfa uygun ders planı hazırlayabilmeleri ve konuyla ilgili alan bilgilerinin yeterli olması gerekmektedir. ... -
Ders çalışma alışkanlıkları eğitiminin ders çalışma alışkanlığı, ders başarısı ve ders çalışma üzerine görüşlere etkisinin incelenmesi
(BARTIN ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu çalışmanın amacı, ders çalışma alışkanlıkları eğitiminin ortaokul beşinci sınıf Kuvvetin Ölçülmesi ve Sürtünme ünitesinde öğrencilerin ders çalışma alışkanlıklarına, ders başarılarına ve ders çalışma üzerine görüşlerine ... -
Liselere Geçiş Sistemi (LGS) fen bilimleri testi sorularının fen bilimleri dersi öğretim programı kazanımlarıyla örtüşme düzeyinin belirlenmesi
(BARTIN ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Tüm eğitim kurumları kaliteli bir eğitim verme çabası içindedir. Eldeki imkanların optimum düzeyde kullanılması halinde bile bazen istenilen oranda başarının sağlanması olanaklı olmamaktadır. Bu nedenle eğitim kurumları ... -
Matematik öğretmeni adaylarının 5E Öğrenme Modeline dayalı tasarladıkları STEM ders planlarının öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi
(BARTIN ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu çalışmanın amacı, ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının 5E modeline dayalı tasarladıkları STEM ders planlarının öğretmen görüşleri doğrultusunda incelenmesidir. Çalışma, Batı Karadeniz Bölgesinde bir devlet ...