Matematik öğretmeni adaylarının ondalık gösterim konusunda pedagojik alan bilgilerinin geliştirilmesinde ders imecesi uygulaması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Öğretmenlerin etkili bir öğretim yapabilmeleri için sınıf ortamında oluşabilecek durumların farkında olmaları, sınıfa uygun ders planı hazırlayabilmeleri ve konuyla ilgili alan bilgilerinin yeterli olması gerekmektedir. Bu bağlamda hem öğretmenlerin hem de hizmet öncesinde öğrenim gören öğretmen adaylarının pedagojik alan bilgilerinin yeterli düzeyde olması önem taşımaktadır. Buradan hareketle araştırmanın amacı, ders imecesi uygulamasının ortaokul matematik öğretmeni adaylarının ondalık gösterim konusunda pedagojik alan bilgilerinin gelişimine etkisini incelemektir. Araştırmada öğretmen adaylarının ders imecesi uygulaması öncesinde ve sonrasında pedagojik alan bilgisi bileşenlerinden alan, öğrenciyi tanıma ve öğretim stratejileri bilgilerindeki değişim incelenmiştir. Nitel yaklaşımın esas alındığı araştırmada, eylem araştırması yöntemi kullanılmıştır. Çalışma grubunu Batı Karadeniz bölgesinde bulunan bir devlet üniversitesinde ilköğretim matematik öğretmenliği programının son sınıfında öğrenim gören beş matematik öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, Alan Bilgisi Testi (ABT), Öğrenciyi Tanıma Bilgisi Testi (ÖTBT) ve Öğretim Stratejileri Bilgisi Testi (ÖSBT) kullanılmıştır. Ayrıca veri toplama süreci, ders imecesi sürecindeki video kayıtları, her döngüdeki yansıtıcı tartışmalara ilişkin alan notları, görüşme ve gözlem gibi farklı veri toplama araçlarıyla zenginleştirilmiştir. Veriler, tematik olarak analiz edilerek içerik ve betimsel analiz teknikleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, ders imecesi uygulamasının öğretmen adaylarının ondalık gösterim konusunda pedagojik alan bilgilerinin gelişiminde olumlu yönde etkisi olduğu, adayların pedagojik alan bilgisi bileşenlerinden alan, öğrenciyi tanıma ve öğretim strateji bilgilerindeki eksikliklerinin ve hatalarının giderildiği ortaya çıkmıştır. Ayrıca öğretmen adaylarının ders imecesi döngülerinde yansıtıcı tartışmalarda mesleki gelişimlerine olumlu yönde katkılarını gördüklerine ilişkin görüş belirttikleri ortaya çıkmıştır. In order for teachers to be able to teach effectively, they should be aware of the situations that may occur in the classroom, prepare a lesson plan suitable for the class, and have sufficient field knowledge on the subject. In this context, teachers and pre-service teachers must have sufficient pedagogical content knowledge. From this point of view, the research aims to examine the effect of lesson study application on the development of pedagogical content knowledge of prospective mathematics teachers about decimal notation. In the research, the change in the knowledge of the pedagogical content knowledge components, knowing the student and teaching strategies of the pre-service teachers before and after the lesson study was examined. In the research based on the qualitative approach, the action research method was used. The study group consists of five prospective mathematics teachers studying in the last year of the secondary school mathematics teaching program at a state university in the Western Black Sea region. As data collection tools, The Content Knowledge Test, the Recognition of the Student Test, and the Knowledge of Instructional Strategies Test were used. In addition, the data collection process was enriched with different data collection tools such as video recordings of the lesson study, field notes on reflective discussions in each cycle, interview and observation. The data were analyzed thematically, and content and descriptive analysis techniques were used. As a result of the research, it was revealed that the lesson study practice had a positive effect on the development of the pedagogical content knowledge of the pre-service teachers about decimal notation, and the deficiencies and mistakes of the pre-service teachers in the pedagogical content knowledge components, getting to know the student and teaching strategy were eliminated. In addition, it was revealed that pre-service teachers stated that they saw positive contributions to their professional development in reflective discussions in lesson study cycles.
Collections