Matematik öğretmenlerinin origaminin matematik eğitiminde kullanılmasına ilişkin inançlarının ve öz yeterlik algılarının bazı değişkenlere göre incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, matematik öğretmenlerinin matematik eğitiminde origami kullanımına ilişkin inançları ve öz yeterlik algılarının bazı değişkenlere göre değişip değişmediğinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışma Türkiye genelinde görev yapmakta olan 521 matematik öğretmeni ile yürütülmüştür. Çalışmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Verilerin toplanmasında Matematik Eğitiminde Origami İnanç Ölçeği (MEOİÖ) ve Matematik Eğitiminde Origami Kullanımına Yönelik Öz Yeterlik Ölçeği (MEOÖYÖ) kullanılmıştır. Katılımcıların ölçek puanlarındaki cinsiyet, mesleki kıdem, mezun olunan lisans programı ve origami deneyimine göre farklılıklarını araştırmak için ayrı ayrı Çok Değişkenli Varyans Analizi (MANOVA) uygulanmıştır. MANOVA testlerinden elde edilen bulgular, öğretmenlerin matematik eğitiminde origami kullanımına yönelik inançlarında ve öz yeterlik algılarında cinsiyet, program ve origami deneyiminin etkisi olduğunu gösterirken, kıdemin etkisi olmadığını göstermiştir. Bunun yanı sıra öğretmenlerin MEOİÖ maddelerine verdikleri cevaplara göre, origaminin matematik derslerinde etkili bir öğretim aracı olduğuna inandıkları sonucuna ulaşılabilir. Diğer taraftan, MEOÖYÖ maddelerine verilen cevaplara göre, öğretmenlerin matematik eğitiminde origami kullanımına yönelik öz yeterlik algılarının düşük düzeyde olduğu tespit edilmiştir. This study was carried out in order to determine whether the beliefs and perveived self-efficacy beliefs of mathematics teachers in using origami in mathematics education differ according to some variables. It was conducted with 521 mathematics teachers working throughout Turkey. Correlational survey model was used in the study. Origami in Mathematics Education Belief Scale (OMEBS) and Origami in Mathematics Education Self-Efficacy Scale (OMESS) were used in order to collect data. In order to investigate the differences in OMEBS and OMESS's scores of the participants with respect to gender, teaching experience, undergraduate program, origami experience separate Multivariate Analysis of Variance (MANOVA) were run. MANOVA tests results indicated that mathematics teachers' beliefs and perceived self-efficacy beliefs in using origami in mathematics education were affected by gender, undergraduate program and origami experience but not by teaching experience. Moreover, according to the responses of mathematics teachers given to items of OMEBS, it can be concluded that they believed that origami is an effective teaching tool in mathematics lessons. On the other hand, according to the responses given to items of OMESS, it was determined that their perceived self-efficacy beliefs in using origami in mathematics education were at a low level.
Collections