Pandemi sürecinde yaşam boyu öğrenme yeterlikleri ve öz-yeterlik algıları bağlamında İngilizce öğretmenlerinin e-öğrenmeye hazırbulunuşluklarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, pandemi sürecinde yaşam boyu öğrenme yeterlikleri ve öz-yeterlik algıları bağlamında İngilizce öğretmenlerinin e-öğrenmeye hazırbulunuşluklarının farklı değişkenlere göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada genel tarama modellerinden ilişkisel tarama modeli ve ulaşılabilir örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcıları Bartın ilinde MEB'e bağlı ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarında görev yapmakta olan 140 İngilizce öğretmenidir. Araştırma, 2020-2021 eğitim-öğretim yılının ikinci döneminde gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada veriler, e-öğrenmeye hazırbulunuşluk ölçeği, İngilizce öğretmenlerinin öz-yeterlik algısı ölçeği ve yaşam boyu öğrenme yeterlik ölçeği kullanılarak elde edilmiştir. Ayrıca araştırmacı tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu ile katılımcılara demografik özellikleri, teknolojik ve pedagojik alan bilgileri, deneyim ve yenilik potansiyelleri ile e-öğrenme ve dil öğretim motivasyonları ile ilgili sorular sorulmuştur. Veriler çevrimiçi anket yoluyla toplanmıştır ve SPSS 25.0 programı ile analiz edilmiştir. Elde edilen verilerin normal dağılım göstermemesi sonucu analizlerde non-parametrik testler kullanılmıştır. Ölçek puanlarının 2 kategorili değişkenlere göre kıyaslanmasında Mann Whitney U analizi kullanılırken, 2'den fazla kategorili değişkenlere göre kıyaslanmasında Kruskal Wallis H analizi kullanılmıştır. Ölçek puanlarının arasındaki ilişkinin incelenmesinde Spearman Korelasyon analizi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre; tüm alt boyutlar ve ölçek toplamında İngilizce öğretmenlerinin yaşam boyu öğrenme yeterlilik düzeylerinin yüksek olduğu; BİT kullanım öz-yeterlik düzeylerinin yüksek seviyede, diğer alt boyutlar ve ölçek toplamında ise e-öğrenmeye hazırbulunuşluk düzeylerinin orta seviyede olduğu görülmüştür. Profesyonel geliştirme alt boyutunun orta düzeyde, diğer alt boyutlar ve ölçek toplamında ise İngilizce öğretmenlerinin öz-yeterlik düzeylerinin yüksek seviyede olduğu görülmüştür. İngilizce öğretmenlerinin; yaşam boyu öğrenme yeterlikleri ile öz-yeterlik algıları arasında, öz-yeterlik algıları ile e-öğrenmeye hazırbulunuşlukları arasında ve yaşam boyu öğrenme yeterlikleri ile e-öğrenmeye hazırbulunuşlukları arasında ise anlamlı düzeyde ilişkiler olduğu saptanmıştır. Anahtar Kelimeler: E-öğrenme, hazırbulunuşluk, öz-yeterlik, pandemi, yaşam boyu öğrenme This study aims to examine the readiness of English teachers for e-learning according to different variables in the context of lifelong learning competencies and self-efficacy perceptions during the pandemic process. In the study, relational screening model, one of the general screening models, and accessible sampling method were used. The participants of the research were 140 English teachers working in primary and secondary education institutions affiliated to the Ministry of National Education in the province of Bartın. The research was carried out in the second semester of the 2020-2021 academic year. The data in this study were obtained by using the academic staff's readiness for e-learning scale, English teachers' self-efficacy perception scale, and the lifelong learning competency scale. In addition, with the personal information form developed by the researcher, questions about demographic characteristics, technological and pedagogical content knowledge, experience and innovation potentials, and e-learning and language teaching motivations were asked to the participants. The data were collected through an online questionnaire and analyzed with the SPSS 25.0 program. As the data obtained did not show normal distribution, non-parametric tests were used in the analysis. While Mann Whitney U analysis was used to compare scale scores according to 2-category variables, Kruskal Wallis H analysis was used to compare scale scores according to variables with more than 2 categories. Spearman Correlation analysis was used to analyze the relationship between scale scores. According to the findings obtained from the research; it has been observed that English teachers' lifelong learning proficiency levels are high in all sub-dimensions and scales; It has been seen that the self-efficacy levels of ICT use are high, while the other sub-dimensions and the total of the scale, the e-learning readiness levels are at a moderate level. It was observed that the professional development sub-dimension was at a moderate level, while the self-efficacy levels of English teachers were at a high level in the other sub-dimensions and the total scale. It has been determined that there are significant relations between lifelong learning competencies and self-efficacy perceptions, between self-efficacy perceptions and readiness for e-learning, and between lifelong learning competencies and readiness for e-learning of English teachers.Keywords: E-learning, readiness, self-efficacy, pandemic, lifelong learning
Collections