Browsing TEZLER by Title
Now showing items 342-361 of 669
-
Okul müdürlerinin yenilikçilik algılarının incelenmesi
(İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-02-06)Bu çalışmanın amacı okul müdürlerinin yenilikçilik algılarını belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan fenomenoloji deseni kullanılmıştır. Çalışmada `amaçlı örneklem` den yararlanılmıştır. Bu ... -
Okul müdürü görevlendirmelerinde esas alınan kriterlere ilişkin okul müdürlerinin görüşleri
(İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-11-07)Bu araştırmanın amacı, Türkiye'de okul müdürü görevlendirmelerinde esas alınan kriterlere ilişkin okul müdürlerinin görüşlerini belirlemektir. Çalışmada araştırma yöntemlerinden nitel yöntem kullanılmış olup, olgubilim ... -
Okul öncesi dönem çocuklarının aile işlevleri ile duygu düzenleme becerileri ve bağlanma stilleri arasındaki ilişki
(İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-01-29)Bu araştırmanın temel amacı; okul öncesi dönem çocuklarının aile işlevleri ile duygu düzenleme becerileri ve bağlanma stilleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu temel amaç çerçevesinde, okul öncesi dönem çocuklarının ... -
Okul öncesi dönem çocuklarının gelişim düzeyleri üzerinde akıllı telefon/tablet kullanım alışkanlıklarının ve buna yönelik anne baba tutumlarının rolü
(İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021-02-05)Bu çalışmanın amacı, okul öncesi dönem çocuklarının gelişim düzeyleri üzerinde akıllı telefon/tablet kullanım alışkanlıklarının ve bu alışkanlıklara yönelik anne baba tutumlarının rolünü incelemektir. Bu amaçla çalışma ... -
Okul öncesi dönem çocuklarının kendini yönetme davranışları ve ebeveynlerinin mükemmeliyetçilik düzeyleri arasındaki ilişki
(İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-01-10)Bu çalışmanın amacı okul öncesi dönem çocuklarının kendini yönetme davranışları ile ebeveynlerinin mükemmeliyetçilik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmanın örneklemini küme örnekleme yöntemi ile seçilen ... -
Okul öncesi eğitim kurumu müdürlerinin yönetim becerileri ile etkileme taktikleri arasındaki ilişkilerin öğretmen görüşlerine göre incelenmesi
(İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın temel amacı okulöncesi eğitim kurumu müdürlerinin yönetim becerileri ile etkileme taktikleri arasındaki ilişkilerin öğretmenler tarafından nasıl değerlendirildiğinin tespit edilmesidir. Araştırmanın evrenini, ... -
Okul öncesi eğitimde öğretmenlerin meslek etiği farkındalık düzeyleri ile iş doyumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-04-27)Bu araştırmada, okul öncesi öğretmenlerin meslek etiği farkındalık düzeyleri ile iş doyumları arasındaki ilişki ve öğretmenlerin bazı demografik bilgilerinin meslek etiği farkındalık düzeyleri ve iş doyumlarını üzerindek ... -
Okul öncesi öğrencilerinin değer algıları ile annelerinin aile ilişkilerine dair görüşleri üzerine nitel bir araştırma
(İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-11-26)Yapılan çalışmada, okul öncesi eğitim alan çocukların annelerinin aile hayatı ile ilgili görüşleri ve çocuklarının değerlere ilişkin kazanımları arasındaki ilişki nitel veriler doğrultusunda incelenmiştir. Çalışma için 29 ... -
Okul öncesi öğretmenlerinin algılarına göre yöneticilerin liderlik stili ile okul öncesi öğretmenlerinin örgütsel bağlılık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-09-02)Bu çalışmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin algılarına göre yöneticilerin liderlik stili ile okul öncesi öğretmenlerinin örgütsel bağlılık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. İstanbul ili Küçükçekmece ... -
Okul öncesi öğretmenlerinin görev ve yetkinlikleri hakkında yönetici ve öğretmen algıları
(İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-09-03)Bu araştırmada okul öncesi öğretmenlerinin görev ve yetkinlikleri hakkında yönetici ve öğretmen görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu bağlamda araştırma nitel desenlerden olgu bilim modeline uygun olarak tasarlanmıştır. ... -
Okul öncesi öğretmenlerinin öz yeterlik inançları ile öğretmenlik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-09-02)Bu çalışmada, okul öncesi öğretmenlerinin öz yeterlik inançları ile öğretmenlik tutumları arasındaki ilişki araştırılmıştır. Araştırmada, okul öncesi öğretmenlerinin öz yeterlik inançları ve öğretmenlik tutumlarının yaşa, ... -
Okul öncesi öğretmenlerinin tükenmişlik düzeylerinin yordayıcısı olarak mesleki sosyal destek algısı
(İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-07-02)Bu araştırmanın amacı okul öncesi öğretmenlerinin mesleki sosyal destek düzeylerinin öğretmenlerin tükenmişlik düzeylerini ne düzeyde yordadığının belirlenmesidir. Bu araştırmanın modeli nicel araştırma modeli kapsamında ... -
Okul öncesi ve ilkokul yöneticilerinin kodlama eğitimine yönelik görüşlerinin incelenmesi (Bağcılar ilçesi örneği)
(İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-06-23)Çalışmanın amacı okul öncesi ve ilkokul yöneticilerinin kodlama eğitimine yönelik görüşlerinin incelenmesidir. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu ... -
Okul öncesi yöneticilerin liderlik stilleri ile öğretmenlerin iş doyumu arasındaki ilişki
(İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-08-26)Eğitim kurumlarında uygun liderlik anlayışı bireysel ve organizasyonel hedeflere ulaşmayı kolaylaştıran bir etkendir. Bu araştırmanın amacı okul öncesi eğitim veren kurumlarda görev yapan öğretmenlerin iş doyum düzeyleri ... -
Okul sosyal hizmeti kapsamında sosyal desteğin akademik motivasyona etkisi
(İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-01-02)Bu araştırma temel olarak Sultangazi ilçesindeki bir okulda okuyan 8. sınıf öğrencilerinin okul sosyal hizmeti kapsamında, sosyal destek algısının, akademik motivasyon üzerine etkisinin araştırılmasıdır. Ayrıca okul sosyal ... -
Okul tükenmişliğinin yordanmasında psikolojik dayanıklılık ve problem çözme becerileri
(İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-04-19)Bu araştırmanın ana amacı `Öğrencilerin okul tükenmişlik düzeyleri ile psikolojik dayanıklılıkları ve problem çözme becerileri arasındaki ilişkiyi yordamak'' olarak belirlenmiştir. Bu sebeple bu araştırma ilişkisel ... -
Okul yöneticileri ile öğretmenlerin örgütsel adalet algıları ve motivasyon düzeyleri arasındaki ilişki
(İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Eğitim sisteminin hedeflediği amaçlara ulaşabilmesi için eğitim kurumlarında görev yapan yöneticilerin ile öğretmenlerin, tutum ve davranışlarının, örgütsel adalet algıları ve motivasyon düzeylerinden etkilenmesi, araştırmaya ... -
Okul yöneticileri ile öğretmenlerin örgütsel bağlılık ve tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişki
(İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021-04-16)Bu araştırmanın amacı, okul yöneticileri ile öğretmenlerin örgütsel bağlılık ve tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda, okul yöneticileri ile yöneticilik deneyimine sahip olan ... -
Okul yöneticileri ile öğretmenlerin stres düzeylerinin karşılaştırılması
(İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-01-10)Bu araştırma öğretmen ve yöneticilerin stres düzeylerini karşılaştırmayı amaçlamaktadır. Araştırma anket 2016-2017 eğitim öğretim yılında İzmir ili Ödemiş ve Kiraz ilçelerinde görev yapan öğretmen ve yöneticilere uygulanmıştır. ... -
Okul yöneticilerinde otantik liderlik ve çatışma yönetim stratejileri arasındaki ilişki
(İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın genel amacı, okul yöneticilerinde otantik liderlik ve çatışma yönetim stratejileri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Ayrıca katılımcıların demografik özellikleri açısından algılamalarında farklılıklar ...