Okul yöneticilerinde otantik liderlik ve çatışma yönetim stratejileri arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın genel amacı, okul yöneticilerinde otantik liderlik ve çatışma yönetim stratejileri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Ayrıca katılımcıların demografik özellikleri açısından algılamalarında farklılıklar olup olmadığını da belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini 2014/2015 öğretim yılında İstanbul ili, Avrupa yakası, Küçükçekmece ilçesindeki devlet okullarında görev yapan okul yöneticileri ve öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise evreni temsil edecek nitelikte rastlantısal olarak seçilen öğretmenler ve okul yöneticileri oluşturmaktadır. Araştırma gönüllülük esasına bağlı kalınarak 378 kişi üzerinde yapılmıştır. 11 adet anket ayıklanarak 367 kişiden elde edilen verilerden yararlanılmıştır. Araştırmada verilere ulaşmada anket(survey) yöntemi kullanılmıştır. Anket, yöneticilerin ve öğretmenlerin demografik özellikleri belirlemeye yönelik 8 adet soru, otantik liderlik özelliklerini belirlemeye yönelik 16 adet soru ve çatışma yönetim stratejilerini belirlemeye yönelik 28 adet soru olmak üzere toplam 52 sorudan oluşmaktadır. Çalışmada yöneticilerin otantik liderlik davranışlarını tespit etmek için `Otantik Liderlik Ölçeği(Authentic Leadership Questionnaire)` ve çatışma yönetimi için de `Örgütsel Çatışma Ölçeği` kullanılmıştır. Bu araştırmada elde edilen verilerin analizi aşamasında, SPSS 18 istatistik paket programı kullanılmıştır. Veriler değerlendirilirken Mann Witney, Kruskal Wallis ve Spearman Korelasyonu gibi istatistiksel metotlar kullanılmıştır. Anketin iç tutarlılığı Cronbasch Alpha kat sayısı hesaplanarak tespit edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, okul yöneticilerinin otantik liderlik düzeyi ile çatışma yönetim stratejileri arasında pozitif yönde ve yüksek bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Yöneticilik, Liderlik, Otantiklik, Çatışma The overall objective of this study is to investigate the relationship between authentic leadership and conflict management strategies for school principals. It is also aimed to determine the differences in perceptions of demographic characteristics of the respondents. 'Relational Screening Model' is used in this study. The population of the study consist of school principals and teachers working in public schools in Küçükçekmece, a district located on the European side of İstanbul, in the 2014/2015 academic year. The sample of the research consist of randomly selected teachers and school principals who represent the study population. The study is applied on 378 people on a voluntary basis. 11 questionnaires are sorted out. Data obtained from 367 people is used. 'Survey method' is used to collect data. The survey is composed of totally 52 questions; 8 questions to determine demographic characteristics, 16 questions to determine authentic leadership and 28 questions to determine conflict management strategies of principals and teachers. 'Authentic Leadership Questionnaire' is used to identify the authentic leadership behaviors of principals and 'Organizational Conflict Scale' is used for conflict management. SPSS 18 statistical software package is used to analyse the data. While evaluating data, some statistical methods are used such as Mann Whitney, Kruskal Wallis and Spearman Correlation. The internal consistency of the questionnaire is confirmed with Cronbach's Alpha statistics. According to the findings obtained from this study, the positive and high correlation is observed between the level of authentic leadership of school principals and conflict management strategies. Keywords: Management, leadership, authenticity, conflict.Keywords: Management, leadership, authenticity, conflict.
Collections