Okul öncesi eğitimde öğretmenlerin meslek etiği farkındalık düzeyleri ile iş doyumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, okul öncesi öğretmenlerin meslek etiği farkındalık düzeyleri ile iş doyumları arasındaki ilişki ve öğretmenlerin bazı demografik bilgilerinin meslek etiği farkındalık düzeyleri ve iş doyumlarını üzerindek etkisi incelenmiştir. Okul öncesi öğretmenlerin meslek etiği farkındalık düzeylerinin iş doyumları düzeyini etkileyip etkilemediğini belirlemek amacıyla şu yöntem takp edilmiştir. Okul öncesi öğretmenlerin meslek etiği farkındalık düzeyleri ile iş doyumları arasında nasıl bir ilişkini olduğunu belirlemek ve öğretmenlerin meslek etiği farkındalığını ve iş doyumu düzeylerini bazı demografik değişkenlere göre incelemek araştırmanın amacı olarak konu edinilmiştir. Araştırmada tarama modellerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. İstanbul ili evren olarak kabul edilmiş, 304 okul öncesi öğretmeni bu evreni temsil etmesi için örnekleme alınmıştır. Araştırmada veri toplamak amacıyla `Okul Öncesi Öğretmenleri Meslek Etiği Envanteri` ve `İş doyum Ölçeği` kullanılmıştır. Araştırma verileri ` Pearson kolerasyon testi`, ` Hiyerarşik regresyon analizi`, `Kruskal Wallis testi` , `Mann Whitney U testi` ,` t-test` ve `tek yönlü ANOVA` kullanılarak SPSS 21.0 programıyla çözümlenmiş ve anlamlılık düzeyi 0.05 kabul edilmiştir. Uygulanan analizler sonucunda meslek etiği ilkeleri envanterinin alt boyutları ile iş doyumu ölçeğinin alt boyutları arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. İş doyumu alt boyutlarının ve demografik değişkenlerden yaş ve medeni durumun meslek etiği sorumluluklarını etkilediği ortaya çıkmıştır. Öğretmenlerin meslek etiği farkındalık düzeylerinin iş doyumları üzerinde önemli bir faktör olduğu ve öğretmenlerin meslek etik ilkelerine özen göstermeleri gerektiği sonucuna varılmıştır. Anahtar kelimeler: Okul öncesi öğretmeni, meslek etiği, iş doyumu This research contains that how preschool teacher's level of awareness about professional ethics affects their job satisfaction. This procedure was followed to detect preschool teacher's level of awareness about professional ethics affects wheater or not their job satisfaction.The aim of the work is to clarify what kind of relation between preschool teacher's level of awareness about professional ethics and their job satisfaction and raise preschool teacher's level of awareness about professional ethics. In the analyze the hatching model is used among the intercourse survaillance model was used. İstanbul was accepted as a total conceptand 304 Preschool teachers was recived as representatives. In the study `Preschool Teachers Professional Ethics Inventory` and `Job Satisfaction Scale` is used to collect data. Research data has been resolved using `Pearson k correlation test`, `Hierarchical regression analysis`, `Kruskal Wallis test`, `Mann Whitney U test`, `t-test` and `one-way ANOVA` with SPSS 21.0 program and a significance level of 0.05 was adopted. After the analyzes it was understood that there's a meaningful relation between the principles of professional ethics among sub-dimensions of job satisfaction scale with subscales of inventory. Job satisfaction subscale and the demographic variables age and marital status has affected the professional ethics responsibilities. It was found out that professional ethics of teachers' job satisfaction is an important factor on the level of awareness and that teachers should pay attention to professional ethics. Keywords: Preschool Teacher, Professional ethics, Job satisfaction
Collections