GEDİZ ÜNİVERSİTESİ: Recent submissions
Now showing items 21-40 of 119
-
Boyut değiştiren reklamcılık kavramı ve bütünleşik pazarlama iletişimi aracı olarak ürün yerleştirme
(GEDİZ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Pazarlama, günümüze gelene kadar bir takım aşamalardan geçmiştir. Bu aşamalar ürün, satış, pazarlama ve müşteri odaklı aşamalar şeklindedir. Pazarlamanın bu aşamalardan geçmesinin sebepleri araştırıldığında, küreselleşme ... -
Yeşil (Çevreci) pazarlama faaliyetleri ve tüketici karar süreci üzerindeki etkisi, örnek olay incelemesi
(GEDİZ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Nüfus artışı, sanayileşme, küreselleşme, teknolojinin gelişmesi, tüketicilerin beklentilerinin artması, işletmeler arası rekabetin şiddetlenmesi gibi nedenler, tüketimin miktar ve çeşitlerinde artışa neden olmuş bu bağlamda, ... -
Kriz dönemlerinde gıda sektöründeki pazarlama faaliyetleri
(GEDİZ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Ulusal ve uluslararası çevre koşullarında yaşanan hızlı değişimler, işletme çalışanlarını önemli ölçüde etkilemekte ve çeşitli risklere, belirsizliklere, tehlikelere ve karmaşık kriz durumlarına sürüklemektedir (Haşit, ... -
BİST`e kote olan cam ve cam ürünleri sanayi firmalarının, rasyo ve teknik analiz yöntemleriyle incelenmesi
(GEDİZ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, teknik ve rasyo analizler teorik olarak incelenmiş, BİST'e kote olan cam ve cam sanayi firmalarında uygulanmaya ve açıklanmaya çalışılmıştır. Teknik analiz ve rasyo analizinin tanımları, tarihsel ... -
Banka müdürlerinin etik davranışlarının çalışanların iş tatminine ve örgütsel bağlılığına etkileri:İzmir ili örneği
(GEDİZ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, banka müdürlerinin etik davranışlarının çalışanların iş tatmini ve örgütsel bağlılıkları üzerindeki etkileri araştırılmıştır.Birinci bölümde etik, ahlak ve iş etiği kavramlarının tanımı yapılmış, ahlak ile ... -
Davranışsal finans açısından bireysel yatırım tercihlerinin değerlendirilmesi
(GEDİZ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Klasik finans teorileri, piyasaların etkinliği ve rasyonel yatırımcı kavramı ile yatırımcıların beklenen fayda teorisine göre hareket ettikleri varsayımına dayanmaktadır. Davranışsal finans teorisi ise, geleneksel finans ... -
Birebir pazarlama yaklaşımının müşteri sadakati üzerine etkileri, kozmetik sektörü örneği
(GEDİZ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Birebir pazarlama müşteriler ile birebir ilgilenilmesi ve onların isteklerini önceden veri tabanları oluşturularak gelecekte de uzun vadeli müşteriler elde etmemizi sağlayan bir stratejidir. Firmanın hedeflediği müşteri ... -
İşletmelerde finansal başarısızlık tahminlemesi ve Borsa İstanbul`da faaliyet gösteren gıda şirketlerinde uygulama
(GEDİZ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Günümüzde, artan rekabet ortamı, sadece başarılı şirketlerin yaşamasına olanak verir. Rekabet üstünlüğü sağlayamayan işletmelerin karşı karşıya kaldığı finansal sıkıntılar, farklı boyutlardaki olumsuz etkilerinin yanı sıra ... -
İnsan kaynakları yöneti̇mi̇ni̇n bi̇r fonksi̇yonu olarak performans değerleme ve bankalarda bi̇r uygulama
(GEDİZ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)İnsan Kaynakları Yönetiminin bir fonksiyonu olan Performans Değerlendirmeyi konu alan bu tezde, insan kaynağının ne olduğundan ve İnsan Kaynakları Yönetimin kavramlarından bahsedilmiştir. İnsan kaynakları yönetimini oluşturan ... -
Organik gıda grubundaki ürünler için yapılan bütünleşik pazarlama faaliyetlerinin, genç tüketicilerin satın alma davranışları üzerindeki etkisi; Üniversite öğrencileri üzerinde uygulama çalışması
(GEDİZ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Organik üretim, insan sağlığı, ekolojik denge ve çevrenin korunması, tarım da sürdürülebilirlik, biyolojik çeşitliliğin korunması, erozyon, çölleşme ve iklim değişikliğine neden olan sebeplerin etkisinin azaltılması açısından ... -
Deneyim pazarlamasının marka iletişimi sürecinde virütik (Viral) pazarlama ile ilişkisi
(GEDİZ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Günümüzde yaşanan sosyal, ekonomik, politik ve teknolojik gelişmelerin giderek artması pazarlama alanında büyük değişiklikleri beraberinde getirmiştir. Tüketicilerin isteklerinin, beklentilerinin, hayat tarzlarının ve satın ... -
Kurumsal kaynak yönetiminde, veri madenciliği, müşteri ilişkileri yönetimi ve birebir pazarlama stratejisi durum analizi; Netsis yazılım memnuniyet araştırması
(GEDİZ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Çağın rekabet şartları, işletmeleri, yeni sistem ve stratejiler aramaya yönlendirmiş, bilgi teknolojisindeki gelişmelerin desteğiyle de ERP sistemi doğmuştur. ERP, işletmenin stratejik amacı ve hedefleri doğrultusunda, ... -
Outsourcing in hospitals field survey on public and private hospitals in İzmir
(GEDİZ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada dış kaynak kullanımının devlet hastaneleri ve özel hastanelerdeki kullanım boyutları incelenmiştir.İlk bölümde hizmet kavramı, özellikleri, hizmet sürecinin sınıflandırılması, hizmetlerin pazarlaması ve hizmet ... -
Seçilmiş bazı kamu ve özel kuruluşlarda karşılaştırmalı bir yönetim modeli uygulaması
(GEDİZ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma Gediz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme anabilim dalı Yüksek Lisans tezi olarak hazırlanmıştır.Yönetim, insanlık tarihi kadar eski bir kavramdır. İnsanın olduğu her yerde yönetim söz konusudur. ... -
Osmanlı`dan günümüze değişen perakendecilik anlayışı ve bu değişimde, bütünleşik pazarlama iletişiminin etkisi: Kemeraltı Çarşısı ve Forum Bornova karşılaştırması
(GEDİZ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Ülkemizde, hızlı bir şekilde büyüyen, gelişen ve aynı zamanda gelenekselden, organizeye dönüşen perakendecilik sektörü Anadolu coğrafyasında köklü bir geçmişe sahiptir. Ahilik geleneği, Anadolu'daki pek çok iş kolunda ... -
Nöropazarlama faaliyetlerinde bilinçaltı reklamcılık ve tüketici algısı üzerindeki etkisi
(GEDİZ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Gelişen ve modern dünyaya ayak uydurmaya çalışan pazarlama ve reklam da sadece düz mesajlarla tüketicilere ulaşmayı amaçlamamaktadırlar. Teknolojik gelişmelerin hızla yaşandığı Dünya'da üretilen ürünlerin fazlalığı ... -
Ürünlerin pazarlama stratejilerinin belirlenmesinde tüketici tercihlerinin rolü; Niğde Gazozu örneği
(GEDİZ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Günümüzde, pazarlama faaliyetlerinin odak noktasını tüketiciler oluşturmaktadır. Bu yüzden işletmeler tüketici ihtiyaç ve taleplerini karşılamak için tüketici davranışları konusuna gereken önemi vermelidirler.Bu çalışmada ... -
Hükümlülerin suç ve kaldıkları cezaevleri türlerine göre ruh sağlıklarının, psikolojik başetme ve psikolojik dayanıklılıklarının incelenmesi
(GEDİZ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma ile hükümlülerin ruh sağlığı durumları, sosyal destek algıları, psikolojik başetme ve dayanıklılık süreçleri incelenmek istenmiştir. Ayrıca cinsiyet, suç türü, cezaevi türü, eğitim durumu, geçmiş cezaevi tecrübesi, ... -
Deneyimsel pazarlamanın tüketici satın alma kararlarına olan etkisi, Starbucks ve Kahve Diyarı deneyimleri karşılaştırması
(GEDİZ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Ekonomik sununun değişimi ile birlikte, tüketiciler için maldan hizmete, hizmetten deneyime doğru yönelen süreç, deneyimsel pazarlama kavramını ortaya çıkarmıştır. Deneyimsel pazarlamanın özünde tüketicilere bir yığın ... -
Küreselleşme sürecinde ekonomik büyüme–işsizlik ilişkisi: Türkiye ile Avrupa Birliği ülkelerinin karşılaştırılması
(GEDİZ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Küreselleşme sürecinde yaşanan en önemli sorunlardan birisi işsizliktir. Bu çalışmada, 1980 sonrası dönemde AB ülkeleri ve Türkiye'de, ekonomik büyümenin işsizliğe etkisi incelenmiştir. Ayrıca, AB ülkeleri ve Türkiye ...