Yeşil (Çevreci) pazarlama faaliyetleri ve tüketici karar süreci üzerindeki etkisi, örnek olay incelemesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Nüfus artışı, sanayileşme, küreselleşme, teknolojinin gelişmesi, tüketicilerin beklentilerinin artması, işletmeler arası rekabetin şiddetlenmesi gibi nedenler, tüketimin miktar ve çeşitlerinde artışa neden olmuş bu bağlamda, üretim esnasındaki aşamalar ve ürünler çevre kirliliğini arttırmıştır. Kaynakların sınırlı olması nedeniyle devletlerin, sivil toplum kuruluşlarının, işletmelerin ve tüketicileri bu konuda duyarlı olmaları gerekmektedir.Bu çalışmada iş ahlakı ve çevre ilişkisi, çevresel sorunlar, yeşil pazarlama özellikleri ile üretici açısından yararları ve tüketici davranışları teorik anlamda açıklandıktan sonra uygulama ile bu konu somut hale getirilmeye çalışılmıştır. Uygulama bölümünde birebir mülakat yöntemiyle OPET ve Dentaş firmalarının yöneticileriyle görüşülmüş ve ayrıca tüketicilere yeşil ürün kullanma eğilimlerini ölçen anket uygulaması yapılmıştır. İstatistiksel analizlerde İzmir Gediz Üniversitesi'nde 202 kişiyle yapılan anket çalışması sonucu elde edilen veriler ile SPSS 18.00 programında çalışılmış, tanımlayıcı istatistik analizler alınmış ve güvenilirlik analizi yapılmıştır. Frekans Dağılımı, Faktör Analizi yapılmış, T Testi ve One Way Anova Testi'nden yararlanılmıştır. Demografik veriler ile yapılan karşılaştırmalar sonucu `Çevreye Duyarlı Ürün Bilinci` ile yaş arasında anlamlı bir ilişki olduğu saptanmıştır.Anahtar Kelimeler: Çevre sorunları, Çevre dostu davranış, Yeşil pazarlama, Demografik özellikler, Tüketici profili. Increase in population, industrialization, globalization, technological development, increasing consumer expectation, and inter-enterprise competition and that kind of reasons have caused an increase in quantity and variety of consumption and, stages during production and products have increased environmental pollution. Because of limited sources, governments, non-governmental organizations, enterprises and consumers need to be aware of this subject. In this study, first, professional ethic and environment relation, environmental problems, green marketing features and its benefits for producer and consumer behavior is explained theoretically. After that, this subject is embodied with a practice. In practice part, managers of OPET and Dentaş companies are interviewed with, also, a survey is conducted with consumers to measure their tendency to use green products. In statistical analysis, results, which are obtained after conducting a survey with 202 people in İzmir Gediz University, are studied in SPSS 18.00 and descriptive statistical analysis (mode, mean, median, standard deviation)and reliability analysis is done.Frequency distribution, factor analysis is done and in comparing two T-test and One Way Anova Tests are used.After comparisons which are done with demographic data a significant relation between age and `environmentally-conscious product consciousness` is found.Keywords: : Environmental problems, Environmentally friendly behaviour, Green marketing, Demographic characteristics, Consumer profile.
Collections