Deneyimsel pazarlamanın tüketici satın alma kararlarına olan etkisi, Starbucks ve Kahve Diyarı deneyimleri karşılaştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ekonomik sununun değişimi ile birlikte, tüketiciler için maldan hizmete, hizmetten deneyime doğru yönelen süreç, deneyimsel pazarlama kavramını ortaya çıkarmıştır. Deneyimsel pazarlamanın özünde tüketicilere bir yığın olarak bakılmayıp, zihinlerinde hoş hatıralar bırakılması gereken sadık müşteriler olarak bakılması gerektiğini savunmuştur. Müşteri deneyimi oluşturmak yoluyla ürün ve hizmetlerin tüketici için eşsiz hale getirilmesini hedefleyen deneyimsel pazarlama, müşteri memnuniyeti ve bağlılığı oluşturmak için önemli bir araç olmaktadır. Uygulanan deneyimsel pazarlama faaliyetleri müşterilere yaşatılan unutulmaz, güzel bir deneyim o kişinin tekrar satın alma gerçekleştirmesine etki etmektedir.Tüketiciler eskiden fonksiyonel tüketimler gerçekleştirirken post modern dönemde ise tüketiciler sembolik tüketim yani dış dünyaya yansıtmak istedikleri imajlara uygun satın almalar gerçekleştirmektedirler. Türkiye'de özellikle giderek artan kahve zinciri mağazalarının uyguladığı deneyimsel pazarlama faaliyetleri önemli ölçüde artmıştır. Bu durum işletmeler arasında doğru yönlendirildiği ve yönetildiği takdirde müşteri açısından unutulmaz bir deneyim, işletme açısından ise sadık bir müşteri kitlesi ve büyük bir rekabet avantajı oluşturmaktadır. Tezin amacı Deneyim Pazarlamanın Tüketici Satın Alma Kararlarına Olan Etkisi ölçmek aynı zamanda biri küresel diğeri yerel olan iki kahve zinciri mağazasını Starbucks ve Kahve Diyarı Deneyimlerinin Karşılaştırması üzerinedir. İzmir ilinde 306 kişi ile yapılan anket sonucunda deneyimsel pazarlamanın satın alma kararlarına olan etkisinin olumlu derecede olduğu görülmüştür. Starbucks ve Kahve Diyarı deneyimleri karşılaştırmasında ise küresel bir marka olan Starbucks, Kahve Diyarı'na göre daha olumlu bir deneyim sunduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca Kahve Diyarı'nın deneyimsel pazarlama stratejilerine uygun önerilerde de bulunulmuştur. Together with the progression of economic offering, the process from products to services and from services to experiences has aroused the term ''experiential marketing''. Regardless of the essence of experiential marketing to consumers as a mass, should be left pleasant memories in the minds argued that needs to be seen as loyal customers. Experiential marketing which aims to make products and services unique for a consumer is an important tool in gaining of customer satisfaction and loyalty via creating the customer experience. Applied experiential marketing activities to customers memorable, a nice experience to perform acts that people buying again. Consumers are used to perform functional consumptions, while in the postmodern age symbolic consumption that consumers are buying perform according to the image they wanted to reflect to the outside World. Experiential marketing activities applied by in particular the growing coffee shop chain in Turkey has increased significantly. This situation is directed between enterprises and a memorable experience for the customer if they are managed, and in terms of business comprise a loyal customer base and a great competitive advantage.The aim of the thesis Experience Marketing Consumer Buying Decisions Effects of the measure is also one on the comparison of global and one local, two coffee chain Starbucks and Kahve Diyari Experience. In Izmir on the results of a survey conducted with 306 people's buying decisions to the effect of experiential marketing has been shown to be very positive. Starbucks and Kahve Diyari experiences in comparison, it has been concluded Starbucks offered a more positive experience. In addition, it has been made some agreeable suggestions to Kahve Diyarı about experiential marketing strategies.
Collections