Kriz dönemlerinde gıda sektöründeki pazarlama faaliyetleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ulusal ve uluslararası çevre koşullarında yaşanan hızlı değişimler, işletme çalışanlarını önemli ölçüde etkilemekte ve çeşitli risklere, belirsizliklere, tehlikelere ve karmaşık kriz durumlarına sürüklemektedir (Haşit, 2013). Yakın zamana kadar görülen kriz durumları, işletme çalışanlarını tehdit eden küçük dış etkenler olduğu, bu etkenler için önlem alınmasının gereksiz olduğu yönünde görüşlere yer verilmekteydi. Son yıllarda krizlerin yıkıcı etkileri önemli boyutlara ulaştıkça, krizlerin sanıldıkları kadar basit oluşumlar olmadığı anlaşılmaya başlanmıştır (Haşit, 2013, http://eogrenme.anadolu.edu.tr/eKitap/ILT202U.pdf). Krizin Gıda sektöründeki etkileri ise; diğer sektörlere oranla daha az olması gıda sektörünü diğer sektörlere göre şanslı olması gibi bir durumu ortaya çıkarmıştır, ancak; krizin etkileri bu sektörü de yaralamış ve yansımaları her kriz döneminde etkilerini hissettirmeye devam etmiştir. Bu çalışmada; Krizin tanımı, krizin yönetimi, kriz dönemlerinde uygulanmış olan pazarlama faaliyetlerini anlama, kriz anında uygulanan stratejiler ve kriz sonrası faaliyetleri kapsamaktadır. Çalışmamızda ayrıca kriz dönemlerindeki pazarlama yönetimleri, Pazarlamanın tanımı, Pazarlama evreleri ve Gıda sektöründeki pazarlama faaliyetlerine ait yöntemler incelenmiştir. Bu kapsamlı çalışmada; beyaz et sektöründe faaliyet gösteren Abalıoğlu Yem, Soya ve Tekstil Sanayi A.Ş. olarak da bilinen ve yine bu şirket bünyesinde Lezita gıda ismi ile tanınmış olan, işletmeye ait örgüt çalışanları ve yönetim kadrolarında görev yapan personelin; kriz dönemlerindeki kriz yönetimi, kriz pazarlaması ve kriz iletişimi konularındaki tutum ve davranışları araştırılmıştır.Anahtar Kelimeler: Kriz Yönetimi, Pazarlama Stratejileri, Kriz İletişimi The rapid changes experienced in the national and international environmental conditions, affect company employees substantially and lead them to various risks, uncertainties, hazards and complicated crisis conditions. It was thought that the crisis situations, seen until recently, were insignificant external factors threatening the company employees, and it was unnecessary to make provisions against them. As the destructive effects of the crises have been reaching to a considerable extent in the recent years, it was understood that the crises were not simple developments as they were thought to be.And the effects of the crisis in the food sector to be less than the other sectors revealed that the food sector had the edge over the other sectors. But the effects of the crisis injured also this sector and its reflections continued to become influential in each crisis periods.This study involves the crisis definition, crisis management and understanding the marketing activities and the strategies implemented in the crisis periods, and the activities after the crisis. Besides, the marketing managements, marketing definition, marketing phases and the methods of marketing activities in food sector during the crisis periods were also analysed in our study.This comprehensive study also reflects the negative attitudes and behaviours of the company employees and the senior staff of the company known as Abalıoğlu Yem, Soya ve Tekstil Sanayi A.Ş., operates in the white meat sector and well-known with its Lezita brand, in the crisis periods.Key Words: Crisis Management, Marketing Strategies, Crisis Communication
Collections