Banka müdürlerinin etik davranışlarının çalışanların iş tatminine ve örgütsel bağlılığına etkileri:İzmir ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, banka müdürlerinin etik davranışlarının çalışanların iş tatmini ve örgütsel bağlılıkları üzerindeki etkileri araştırılmıştır.Birinci bölümde etik, ahlak ve iş etiği kavramlarının tanımı yapılmış, ahlak ile etik arasındaki fark ve etik türleri açıklanmış; iş etiğinin tarihsel gelişimi ile iş etiğini etkileyen faktörler irdelenmiş, bölüm sonunda ise bankacılık sektörü açısından etik kavramı ele alınmıştır.İkinci bölümde ise iş tatmini ve örgütsel bağlılık kavramları, önemi ve sonuçları detaylı bir şekilde açıklanarak, aralarındaki ilişki ortaya konmuştur.Konu ile ilgili teorik çerçeve sunulduktan sonra, üçüncü bölümde uygulama olarak anket çalışmasına yer verilmiştir. Çalışma kapsamında yer alan Banka Müdürlerinin etik davranışları araştırmasındaki amacımız, sektörü yakından tanıyan çalışanların tanıklıklarında, kendi müdürlerinin etik uygulamaları hakkındaki görüşlerini ortaya çıkarmak ve bu durumun iş tatmini ile örgütsel bağlılıklarını ne yönde etkilediğini açıklığa kavuşturmaktır.Çalışma, bulguların istatistiksel olarak ele alındığı metodoloji, analiz ve bulgular bölümleri ile devam etmekte; kişisel önerilerin yer aldığı sonuç bölümü ile de sona ermektedir.Anahtar Kelimeler: Etik, ahlak, iş etiği, iş tatmini, örgütsel bağlılık In this study, the impacts of bank managers' ethical conduct upon employees' job satisfaction and organizational commitments are researched. In the first chapter, concepts of ethics, morality, and business ethics are defined, the difference between morality, ethics, and the types of ethics is clarified, and concept of ethics in banking sector is discussed.As for the second chapter, notions of job satisfaction and organizational commitment are explained in detail with their significance and results, and the relations between these two are manifested.After the theoretical framework is set forth, third chapter is reserved for the questionnaire study as a practical implementation. Our objective in this research dealing with the ethical conduct of bank managers is to reveal the views of employees closely acquainted with the sector, regarding the ethical practices of their managers and to throw a light on how this situation influences their job satisfaction and organizational commitments.The research continues with the chapter of methodology in which the findings are handled statistically, and with the chapters of analysis and discoveries. Lastly, the study ends with the conclusion part that contains personal suggestions.Keywords: Ethic, morality, business ethics, job satisfaction, organizational commitment
Collections