Browsing TEZLER by Author "Mert Uyangör, Sevinç"
Now showing items 1-19 of 19
-
9. sınıf öğrencilerinin açıortay konusunda matematiksel düşünme süreçlerinin incelenmesi
Tosun, Nurşen (BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020-03-05)Yapılan çalışmanın amacı dokuzuncu sınıf öğrencilerinin açıortay konusunda matematiksel düşünme süreçleri incelenmektir. Çalışmada matematiksel düşünme; özelleştirme, genelleme, varsayımda bulunma ve doğrulama ve ikna etme ... -
9.sınıf öğrencilerinin matematiksel okuryazarlıklarının öğrenme stilleri, akademik başarıları ve cinsiyetlerine göre incelemesi
Efe Çetin, Kübra (BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020-04-20)Okulda öğrendikleri bilgi ve becerileri günlük yaşamda kullanma becerisini ölçebilmek amacıyla 2000 yılından itibaren her üç yılda bir çeşitli ülkelerde 15 yaş grubundaki öğrencilerin matematik, fen okuryazarlığı ile dil ... -
Geometri öğretiminde 4MAT öğretim modelinin öğrenci başarısı ve tutumları üzerine etkisi
Dikkartin, Filiz Tuba (BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu arastırmanın amacı, ögrenme stillerine dayanan, ögrenme döngüsünümerkeze alan ve ögrenci merkezli bir modeli olan 4MAT ögretim modelinin,ilkögretim 7.sınıf geometri dersi Çember Daire ve Silindir Ünitesinin DaireninÇevresi ... -
Gerçekçi matematik eğitimi (rme) destekli eğitimin ilköğretim 7. sınıf matematik öğretiminde öğrenci başarısına etkisi
Üzel, Devrim (BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalısmanın amacıilkögretim yedinci sınıf matematik dersi kapsamındaki?Birinci Dereceden Bir Bilinmeyenli Denklemler ve Esitsizlikler? ünitesinin RMEdestekli ögretim yapılarak ögrenci basarısına etkisini arastırmaktır.Çalısmada ... -
Graf teorisinin ilköğretim 8.sınıf olasılık konusunun öğretiminde öğrenci başarısına etkisi
Sümersan Seyhanli, Sibel (BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, İlköğretim 8. sınıf matematik dersi kapsamındaki ?Olasılık''konusunun graf teorisinin öğrenci başarısına etkisini araştırmaktadır.Çalışmada ön ? son test, ön ? son tutum kontrol gruplu desen ... -
Grafları numaralama yöntemleri
Mert Uyangör, Sevinç (BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET GRAFLARI NUMARALAMA YÖNTEMLERİ Sevinç MERT UYANGOR Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik Eğitimi Anabilim Dalı (Doktora Tezi/ Tez Danışmanı:Prof.Dr. Mehmet ARISOY) Balıkesir,2001 T; birleştirilmiş, ... -
İlköğretim 4. sınıf matematik ders kitaplarına ilişkin öğretmen, öğrenci ve uzman görüşleri
Karakelleoğlu, Sema (BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı? İlköğretim 4. sınıf matematik ders kitaplarını öğretmen, öğrencive uzman görüşleriyle değerlendirilerek, kitaplar hakkında bir durum tespiti yapmak ve bukonuda görevli uzmanlara yardımcı olabilecek bir ... -
Matematik öğretim programlarının değerlendirilmesi (cebir öğrenme alanı)
Dikkartin Övez, Filiz Tuba (BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı ilköğretim 6-8. ve ortaöğretim 9-12. sınıflar matematik dersi öğretim programları `cebir` öğrenme alanı kazanımlarına ulaşılabilirliği ve kazanımlar arasındaki örüntüyü ortaya koyabilmektir. Çalışmada ... -
Matematik öğretiminde bilişim teknolojilerinin kullanımı
Memişoğlu, Banu (BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMI Banu MEMİŞOĞLU Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik Eğitimi Anabilim Dalı (Yüksek Lisans Tezi / Tez Danışmanı : Yrd.Doç. Dr. Sevinç MERT ... -
Matematik öğretmen adaylarının WebQuest etkinliklerinde ilişkilendirmelere yer verme düzeyleri ve sürece ilişkin görüşleri
Kobak, Mevhibe (BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, öğretmen adaylarının WebQuest etkinliği hazırlamaya yönelik yeterlikleri, etkinliklerde ilişkilendirmelere yer verme düzeyleri ile WebQuest etkinliği hazırlama sürecine ve WebQuestlerin matematik öğretiminde ... -
Meslek lisesinde proje tabanlı öğrenme (Salihli İMKB Anadolu Teknik Lise, Teknik Lise ve Endüstri Meslek Lisesi örneği)
Atar, İkbal Gölgem (BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma ile Proje Tabanlı Öğrenme yaklaşımının ortaöğretim 10. sınıf öğrencilerinin ?Geometri? dersi ?Üçgenler? ünitesinin ? Dik Üçgen ve Pisagor Bağıntısı? konusunun öğrenci başarısına, öğrenci tutumlarına etkisi ve ... -
Mesleki ve teknik anadolu lisesi öğrencilerinin matematik başarılarının bazı değişkenler açısından incelenmesi
Alp, Fatma Burcu (BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-26)Bu çalışmanın amacı Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğrencilerinin Matematik başarısı, Matematik dersine yönelik tutum, Matematik kaygısı, özdüzenleme ve umutsuzluk düzeylerini belirlemektir. Araştırmada nicel araştırma ... -
Ortaöğretim 9. sınıf matematik dersi programı mantık öğrenme alanının değerlendirilmesi
Devlez, Mehmet Fatih (BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Yenilenen öğretim programları, sürekli olarak program değerlendirme çalışmalarıyla gözden geçirilip, eksiklikler ve aksaklıklar yönünden incelenmelidir. Bu araştırmada, Talim ve Terbiye Kurulu'nun 07/06/2005 tarih ve ... -
Ortaöğretim 9. sınıf matematik öğretiminde proje tabanlı öğretimin öğrenci başarısına etkisi
Övez, Mehmet Göktan (BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu arastırma ile, Proje Tabanlı Ögrenme yaklasımının ortaögretim dokuzuncu sınıfögrencilerinin matematik dersi ögrenme sürecine, ögrenci tutumlarına ve ögrencilerinsürece iliskin görüslerine etkisi arastırılmıstır. Çalısma ... -
ÖYS` nin kaldırılmasının ortaöğretim matematik derslerine etkileri
Batir, Onur (BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET ÖYS' NİN KALDİRİLMASİNİN ORTAÖĞRETİM MATEMATİK DERSLERİNE ETKİLERİ Onur BATIR Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik Eğitimi Anabüim Dais (Yüksek Lisans Tezi / Tez Danışmanı: Yrd. Doç. Dr. ... -
Pedagojik formasyon eğitimi sertifika programı öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgilerinin incelenmesi
Çetin, Hasan Özkan (BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020-03-05)Nicel araştırma desenlerinden tarama ve ilişkisel tarama deseninin birlikte kullanıldığı bu araştırmada, Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı öğretmen adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi düzeylerinin ... -
PISA 2012 bağlamında 9.sınıf öğrencilerinin matematiksel okuryazarlığının incelenmesi
Çoban, Merve (BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019-01-31)Bu çalışmanın amacı; 9. sınıf öğrencilerinin Uluslararası Öğrenci Başarılarını Değerlendirme Programı (PISA) 2012 de belirtildiği gibi matematik okuryazarlık düzeylerini tespit ederek, sahip oldukları okuryazarlık düzeylerini ... -
Probleme dayalı öğrenme modelinin nümerik analiz dersinde uygulanması
Demir, Bilal (BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı Probleme Dayalı Öğrenme Modelinin Nümerik Analiz dersinde öğrenci başarısına etkisini, sürece ilişkin öğrenci görüşlerini belirlemek ve öğrenci davranışlarını incelemektir. Araştırma 2010-2011 eğitim ... -
Proje tabanlı öğrenme yaklaşımının uygulandığı 6. sınıf matematik dersine ilişkin öğrenci ve öğretmen görüşleri (bir eylem araştırması)
Çakan, Seçil (BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma ile Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımı'nın uygulandığı Matematik dersi ö.sınıf E.b.o.b. konusundaki öğrenci görüşleri araştırılmıştır. Matematik, Fen Bilgisi, Sosyal Bilgiler ve Resim derslerinin işbirliği ...