Matematik öğretmen adaylarının WebQuest etkinliklerinde ilişkilendirmelere yer verme düzeyleri ve sürece ilişkin görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, öğretmen adaylarının WebQuest etkinliği hazırlamaya yönelik yeterlikleri, etkinliklerde ilişkilendirmelere yer verme düzeyleri ile WebQuest etkinliği hazırlama sürecine ve WebQuestlerin matematik öğretiminde kullanılmasında yönelik görüşlerini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden eylem araştırması deseni benimsenmiştir. Amaçlı örnekleme yöntemlerinden tipik durum örneklemesinden yola çıkarak belirlenen 38 ilköğretim matematik öğretmen adayı çalışma grubunu oluşturmaktadır. Görüşlerini almak üzere maksimum çeşitlilik örneklemesi ile 10 öğretmen adayı seçilmiştir. Araştırma 2012-2013 eğitim öğretim yılı güz yarıyılında 8 haftada gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri; `Kişisel Bilgiler ve Tercihler Formu`, `Video Kayıtları`, öğretmen adaylarının hazırlamış olduğu WebQuest etkinlikleri ve `Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu` ile toplanmıştır. Araştırmanın nicel verileri SPSS 17 programı kullanılarak nitel verileri betimsel ve içerik analiz yöntemleri birlikte kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada öğretmen adaylarının hazırladıkları WebQuest etkinliklerinin yeterli (uygulanabilir) olduğu ve etkinliklerde ilişkilendirmelere yer verme düzeylerinin kabul edilebilir olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayırca öğretmen adayları WebQuest etkinliği hazırlama sürecinde karşılaştıkları güçlüklerin yanı sıra sağladığı katkıları da ifade etmişlerdir. Öğretmen adaylarının matematik öğretiminde WebQuest kullanımının yararlarına ilişkin görüşleri öğrencilerin matematiği ders içi, diğer dersler, ara disiplinler ve günlük yaşamla ilişkilendirme becerilerine arttıracağı yönündedir. Ayrıca araştırmada WebQuestin matematik öğretiminde kullanılmasına yönelik öğretmen, öğrenci, öğrenme ortamı ve değerlendirme açısından yararları ile Türkiye'deki okulların fiziki ve teknolojik alt yapı, kullanılacak WebQuestler, öğretmen ve öğrenci yeterlikleri açısından sınırlıkları verilmiştir. Son olarak öğretmen adayları öğretimlerinde WebQuest etkinliklerini kullanmak istediklerini belirtmişlerdir. Araştırmada elde edilen sonuçlar ışığında araştırmacılara ve uygulamaya yönelik öneriler sunulmuştur.ANAHTAR KELİMELER: Webquest, ilişkilendirme becerisi, öğretmen eğitimi, matematik eğitimi The aim of this research is to determine preservice teacher qualifications of preparing WebQuest activities, the level of the making connections in their WebQuest activities and preservice teachers' opinions about process of preparing WebQuest activities and using WebQuests in mathematics teaching. In the research, it was used an action research design which is one of the qualitative research models. The study group was made up with 38 Primary Mathematics preservice teachers determined by the way of typical case sampling which is one of the purposive sampling methods. 10 preservice teacher was selected to interview by the way of maximum variation sampling. The research was carried out during the fall term of academic year 2012-2013 for 8 weeks. The research data was collected with form of `Personal Information and Preferences`, `Video Recording`, WebQuest activities created by preservice teachers and `Semi-structured Interviews Forms`. In the research quantitative data using SPSS 17 program and qualitative data was analyzed by descriptive and content analysis method. In the research, it was found that the WebQuest activities prepared preservice teachers was sufficient and the level of making connections was acceptable. In addition, the preservice teachers expressed contributions of the process as well as difficulties and gave positive feedback about using WebQuests in mathematics teaching. According to the preservice teachers? opinions on the benefits of using WebQuest in the mathematics teaching WebQuest activities increase the students? connection skills that mathematics with the other mathematics concepts, other courses, mid disciplines and everyday life. In addition, it was given that the benefits of using WebQuest in the mathematics teaching in the terms of teachers, students, learning environment and evaluation and the limits in the terms of the schools? physical and technological infrastructure in Turkey, WebQuest which would be used, students and teachers competences. Finally, the preservice teacher expressed that they wanted to use WebQuest activities in teaching. It was given suggestions to researchers and applications through the light of the research results.KEYWORDS: webquest, connection skills, teacher education, mathematics education
Collections