Ortaöğretim 9. sınıf matematik öğretiminde proje tabanlı öğretimin öğrenci başarısına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu arastırma ile, Proje Tabanlı Ögrenme yaklasımının ortaögretim dokuzuncu sınıfögrencilerinin matematik dersi ögrenme sürecine, ögrenci tutumlarına ve ögrencilerinsürece iliskin görüslerine etkisi arastırılmıstır. Çalısma Balıkesir Bigadiç Mesleki veTeknik Egitim Merkezi Müdürlügünde yürütülmüstür. Çalısmada Proje Tabanlı Ögrenmeyaklasımının ögretim süreci üzerindeki etkisinin ortaya konulabilmesi için nitel ve nicelarastırma yöntemleri birlikte kullanılmıstır.Arastırma ön-test son-test kontrol gruplu deneysel desen modelinde tasarlanmıstır.Arastırma 70 ortaögretim 9.sınıf ögrencisi üzerinde uygulanmıstır. Bu ögrencilerin 35'ideney, 35'i kontrol grubunu olusturmaktadır.Proje Tabanlı Ögrenme Yaklasımı Matematik dersinde ?Rasyonel Sayılar?konusunda bir senaryo çerçevesinde ögrencilerin bir sirk modeli üzerinde güldürenaynalar bölümü insa etmeleri planlanmıs; bu dogrultuda ögrencilere çalısmayla ilgilimesleki rol dagılımı yapılmıstır. Bu roller çerçevesinde, Matematik, Fizik, Tanıtım veYönlendirme dersleri ile baglantılar kurulmus ve çalısma bu disiplinlerin isbirligiiçerisinde çalısması seklinde 6 hafta suresince devam ettirilmistir.Ögrencilere uygulama öncesi ve sonrası, ?Rasyonel Sayılar? konusu ile ilgilibasarı testi ön-son test olarak uygulanmıstır. Ayrıca ögrencilerin matematik dersineyönelik tutumlarını belirlemek için Matematik Dersi Tutum Ölçegi de uygulanmıstır.Verilerin analizinde t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıstır.Ögrencilerin ögrenme sürecine iliskin görüslerine iliskin veriler ise Yurtluktarafından gelistirilen görüsme formu ile toplanmıstır.Yapılan deneysel çalısmada, Proje Tabanlı Ögrenme Yaklasımına dayalıögretimin uygulandıgı deney grubu ile geleneksel ögretimin uygulandıgı kontrolgrubu ögrencilerinin 9.sınıf matematik dersinin ?Rasyonel Sayılar? konusundaki önsontest basarı puanlarının ve matematik dersine yönelik ön-son tutum puanlarınınfarklılasıp farklılasmadıgı incelenmistir. Sonuç olarak kontrol grubu ögrencilerininbasarı düzeyleri ile deney grubu ögrencilerinin basarı düzeyleri arasında anlamlı birfarklılık oldugu sonucuna ulasılmıstır. Ayrıca çalısma sonunda ögrenci tutumlarındabir degisme görülmemistir.Etkinliklerin yürütülmesi asamasında karsılasılan durumlar, planlamaasamasının önemini vurgulamıstır. Hedeflerin ortaya konulması, çalısma takvimininolusturulması, farklı disiplinlerle baglantıların kurulması, içerik ve degerlendirmeorganizasyonunun olusturulması, planlama asamasının ne derece öneme sahipoldugunu göstermistir.Ögrencilerin çalısmaya iliskin görüsleri incelendiginde, grup çalısmaları ilegerçeklestirilen matematik ögretiminin ögrenciler için özgüven arttırıcı ve matematikdersini sevdiren bir etkinlik oldugu sonucuna ulasılmıstır.Ayrıca matematik dersini diger derslerle iliskilendirerek, ögrencilerin somutmateryaller üzerinde yaratıcılıklarını kullanmaları; matematik dersine yönelikgörüslerinin olumlu yönde degismesine neden olmustur.Pek çok ögrenci sıkıcı ve soyut bilgi yükü olarak gördügü matematigi günlükhayatla iliskilendirmenin kendileri için olumlu bir deneyim oldugunu belirtmistir.Anahtar Sözcükler: Proje Tabanlı Ögrenme, Matematik Ögretimi, Rasyonel Sayılar,Tutum With this research, the effects of Project Based Learning Approach on theprocess of teaching mathematics, students? attitudes and students? opinions about theprocess were investigated. The study performed in Balıkesir Bigadiç Vocatinal andTechnical Education School. Qantitative and qulatitative methods were used togetherto display the effect of Project Based Learning Approach on learning process in thestudy.The study was planned in experimental design with pre-test post-test. Thestudy was applied on 70 high school students who were in the 9th grades. 35 studentsof them constitude experimental group, 35 students constitude control group.Project Based Learning Approach in Mathematics course was applied on acircus model, building `Smiling Mirrors? about Rational Numbers subject, in thedirection of this, vocational role distribution was done for students about the study.The relations with Mathematics, Physics and Introduction and Direction courseswere connected and the study performed in the connection with these disciplines for6 weeks.Before and after the application, an achievement test about Rational Numberswas applied to students as a pre-test and post-test. Also, Attitude Scale towardsMathematics course was applied to students to determine their attitudes towardsMathematics course. T-test and One-Way ANOVA were used to analyse the data.The data about the students? opinions about the learning process were gathered withthe inteview form which was developed by Yurtluk.In the constructed experimental study, the achievement scores which gatheredfrom pre-post tests about `Rational Numbers? in the 9th grade mathematics courseand pre-post attitude scores towards mathematics of the experimantal group whoapplied Project Based Learning and the comtrol group who applied traditionalteaching were examined whether they differed or not. Consequently, it is concludedthat there is a significant difference between the achievement degree of the controlgroup and the experimental group srudents. Also, at the end of the study no changewas seen in the area of students? attitudes.The situations which were seen while constructing emphasized theimportance of planning. Putting forward the aims, preparing the schelude, connectingthe different discipline, formation of concept and evaluation organization indicatedthe importance degree of planning stage.When the students? opinion on the project was examined, it is concluded thatteaching Mathematics with group works is an activity which helps improvingstudents? self-confidence and raises students? love towards mathematics.Also connection mathematics course with the other courses, using students?own creativity on concrete materials caused to change their opinions aboutMathematics courses in a possitive way.A lot of students who thinks Mathematics as a boring and an abstractinformation load, stated that making connection Mathematichs with daily life wasa possitive experience for them.Key words: Project Based Learning, Teaching Mathemetics, RationalNumbers, Attitude
Collections