Matematik öğretiminde bilişim teknolojilerinin kullanımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMI Banu MEMİŞOĞLU Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik Eğitimi Anabilim Dalı (Yüksek Lisans Tezi / Tez Danışmanı : Yrd.Doç. Dr. Sevinç MERT UYANGÖR) Balıkesir, 2005 Günümüzün gelişen dünyasında öğrencilerin matematiği sevmesi ve başarılı olabilmesi için yeni öğretim metotlarına ihtiyaç duyulmaktadır. Bu çalışmada, ilköğretim 6. sınıf matematik öğretiminde Ağ Araştırması kullanımının öğrenci başarısı üzerindeki etkileri araştırılmıştır. Bütün sonuçlar, öğrencilere konu hakkında uygulama yapılarak derlenmiş ve toplanmıştır. Çalışma 2004-2005 öğretim yılının birinci döneminde, Balıkesir ili Gönen ilçesi Şehit Rahmi İlköğretim Okulu'nda gerçekleştirilmiştir. Çalışmaya katılan 107 öğrencinin (nd=53, nk=54, ntOp=107) hepsi 6. sınıfa devam etmektedir. Çalışmada ön test- son test kontrol gruplu desen uygulanmıştır. Deney grubuna AğAraştırması kullanılarak, kontrol grubuna ise geleneksel yöntem ile öğretim yapılmıştır. Uygulamadan önce ölçme aracı olarak gruplara ön test verilmiştir. Uygulama bitiminde son test uygulanmıştır. Ayrıca öğrencilerin AğAraştırması ile ilgili görüş ve tutumları incelenmiştir. Analiz sonucunda AğAraştırması kullanılarak yapılan öğretimin, geleneksel yöntemle yapılan öğretimden daha etkili olduğu görülmüştür. Ayrıca, öğrencilerin tamamına yakınının AğAraştırması ile ilgili pozitif düşüncelere sahip olduğu görülmüştür. ANAHTAR SÖZCÜKLER : AğAraştırması / bilişim teknolojisi / geleneksel öğretim yöntemleri ıı ABSTRACT USING OF TECHNOLOGICALY INFORMATICS AT THE EDUCATION OF MATHEMATICS Banu MEMİŞO?LU Balıkesir University, Institute of Science, Department of Mathematics Education (M.Sc. Thesis / Supervisor: Ass. Prof. Sevinç MERT UYANGÖR) Balıkesir, Turkey, 2005 In today's developing world, new teaching methods are needed in order to like mathematics and be successful for the students. In this study, the effects of using WebQuest on student achievement in mathematics teaching in Primary School 6T grade were searched. All the results have been collected and compiled by practicing on the students on the subject. The study was conducted in Gönen Şehit Rahmi Secondary School in Balıkesir in the first term of education period in 2004 - 2005. The number of subject students were 107 (ne=53, nc=54, nSum=107) and all of them were QT grade. In this study the pre-test and post-test on the control group were conducted. Traditional method was applied to control group while WebQuestwere applied to experiment group. Before treatment a pre-test was given to pupils and the end of treatment post-test was practiced. Also, the pupil's opinion and attitude have been analyzed about WebQuest. The result showed that teaching through Webquest were more effective than traditional methods. In addition that nearly all students had positive opinions about the WebQuest was observed. KEY WORDS: WebQuest / informatics technologicaly / tradional teaching methods / in
Collections