EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 61-80 of 235
-
Okul müdürlerinin yönetim tarzına ilişkin öğretmen görüşleri
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-04-07)Araştırmanın amacı, okul müdürlerinin yönetim tarzına ilişkin Bolu il merkezinde görev yapan resmi ortaöğretim kurumu öğretmenlerinin görüşlerini belirlemek; okul türü, branş, cinsiyet, kıdem ve öğrenim durumu değişkenleri ... -
Türkçe dersi öğretmenlerinin kaynaştırma uygulamalarındaki yeterliliklerine ilişkin görüşleri (Bolu ili örneği)
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-06)Araştırmanın amacı, Bolu ilinde kaynaştırma öğrencisi bulunan ortaokul Türkçe öğretmenlerinin kaynaştırma uygulamalarındaki yeterliklerine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Kaynaştırma öğrencisi olan 2'si pilot ... -
Okul psikolojik danışmanlarının algıladıkları mobbing düzeylerinde yordayıcı değişkenler olarak duygusal zekâ ve mesleki benlik saygısı
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-04-14)Araştırmanın temel amacı, okul psikolojik danışmanlarının algıladıkları mobbing ile duygusal zekâ ve mesleki benlik saygısı puanları arasındaki ilişkiyi belirlemek ve okul psikolojik danışmanları tarafından algılanan ... -
Beyin temelli öğrenme yaklaşımına göre düzenlenmiş dilbilgisi uygulamalarının akademik başarıya etkisi
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-03-30)Dilbilgisi, dil derslerinin temel beceri alanlarından biridir. Bilimsel çalışmaların verilerine göre, dilbilgisi öğretiminde çeşitli sorunlarla karşılaşılmaktadır. Bu çalışmanın amacı; beyin temelli öğrenme yaklaşımının ... -
İnsan ve çevre ilişkisi konusunda farklı öğretim yöntemlerinin akademik başarı, fen ve çevreye yönelik tutumlara etkisi
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-04-11)Bu araştırmada, ortaokul beşinci sınıf fen bilimleri dersi insan ve çevre ilişkisi konusunda etkileşimli tahta kullanımının ve etkinlik temelli öğretimin öğrencilerin akademik başarısına, fene ve çevreye yönelik tutumlarına ... -
Yenilikçi okul ve örgüt iklimine ilişkin öğretmen görüşleri (Bolu ili örneği)
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-04-12)Bu araştırmanın amacı Bolu ili Merkez ilçe ortaokul öğretmenlerinin yenilikçi okul ve örgüt iklimine yönelik görüşlerini belirleyerek, görüşler arasında anlamlı ilişki olup olmadığını tespit etmektir. Bu amaç doğrultusunda ... -
Öğretmenlerin teknoloji entegrasyonu öz-yeterlikleri ile etkileşimli tahtaya yönelik tutumları arasındaki ilişki
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-04-12)Bu araştırmanın amacı öğretmenlerin teknoloji entegrasyonuna ilişkin öz-yeterlik algıları ile etkileşimli tahtaya yönelik tutumlarını çeşitli değişkenlere (cinsiyet, yaş, öğrenim durumu, mesleki kıdem, branş, bilgisayar ... -
TÜBİTAK 4006 bilim fuarlarının değerlendirilmesi: Polatlı örneği
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-05)Son yıllarda hem okullarda gerçekleştirilen bilim fuarlarının öneminin artması hem de bu fuarların öğrencilerin fen bilimlerine yönelik algılarının, tutumlarının, görüşlerinin ve fen derslerine yönelik başarıya etkilerini ... -
Bilişim teknolojileri ve yazılım dersi öğretmenlerinin kodlama eğitimi hakkındaki görüşleri
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-21)Bu çalışmanın amacı, bilişim teknolojileri ve yazılım dersi öğretmenlerinin kodlama eğitimine yönelik düşünce ve görüşlerini incelemektir. Bu doğrultuda 2016-2017 öğretim yılı bahar dönemi Bolu il merkezi, Mengen, Dörtdivan, ... -
Okul yöneticilerinin liderlik stilleri ve sosyal girişimcilik becerilerine yönelik görüşleri (Kocaeli ili örneği)
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-04-12)Bu çalışmanın amacı Kocaeli il merkezi ve ilçe kamu ilköğretim ve ortaöğretim okullarında görevli bulunan okul yöneticilerinin liderlik stilleri ile sosyal girişimcilik becerilerine yönelik görüşleri tespit edilerek, okul ... -
Türkçe ve Türk kültürü dersi öğretmenlerinin örgütsel sosyalleşme ve iş yaşamında yalnızlık düzeyleri arasındaki ilişki
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-04)Bu araştırmanın amacı, Almanya'nın Baden Württemberg eyaletinde görev yapan Türkçe ve Türk Kültürü Dersi öğretmenlerinin örgütsel sosyalleşme ve iş yaşamında yalnızlık düzeyleri arasındaki ilişkinin tespit edilmesi ... -
Müzik öğretmeni adaylarının öğretmen ve müzisyen kimlikleri ve bunların mesleki planlarla ilişkileri
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-04)Bu araştırmanın iki amacı bulunmaktadır. Birincisi, müzik öğretmeni adaylarının öğretmen ve müzisyen kimliklerinin keşfedilmesi; ikincisi ise müzik öğretmeni adaylarının öğretmen ve müzisyen kimliklerinin mesleki planlarını ... -
Bir testin DMF`li madde içeren ve DMF`li maddeden arındırılmış formlarından kestirilen yetenek kestirimlerinin karşılaştırılması
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-05)Bu çalışmada bir testin DMF'li madde içeren ve DMF'li maddeden arındırılmış formlarından kestirilen yetenek kestirimleri karşılaştırılarak bu kestirimler arasında bir ilişki olup olmadığı incelenmiştir.Araştırma ... -
Ortaöğretim kurumu yöneticilerinin farklılıkları yönetebilme becerileri ile öğretmenlerin örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişki
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-03)Bu araştırma ortaöğretim kurumu yöneticilerinin farklılıkları yönetebilme becerileri ile öğretmenlerin örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişkiyi tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Çalışma evreni, 2017-2018 eğitim öğretim ... -
Türkçe öğretmenlerinin konuşma becerisi yeterliklerine ilişkin bir durum çalışması (Sakarya örneği)
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-05)Sözlü dilin ayırıcı özellikleri, onu insanın günlük yaşamı, eğitim yaşamı ve iş yaşamı için vazgeçilmez kılmaktadır. Sesini mesleki bir araç olarak kullanan öğretmenler, özellikle Türkçe öğretmenleri için bu becerinin ... -
Lise öğrencilerinin bilimsel epistemolojik inanç, fen öğrenme anlayışı ve genetik konusundaki kavramsal başarıları arasındaki ilişkilerin incelenmesi
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-05)Bu çalışmada lise düzeyinde öğrenim görmekte olan öğrencilerin genetik konusundaki kavramsal başarıları, bilimsel epistemolojik inançları ve öğrenme anlayışları arasında nasıl bir ilişki olduğunun incelenmesi amaçlanmıştır. ... -
Farklı yetersizlik türlerinden etkilenen çocuk ve gençlerin duygu ve davranış bozukluklarının belirlenerek değerlendirilmesi
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-30)Bu araştırmada farklı yetersizlik türlerinden etkilenen çocuk ve gençlerin duygu ve davranış bozukluklarının belirlenerek karşılıklı olarak değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Hafif düzey zihinsel yetersizliği olan 295, orta ... -
Türkçe derslerinde işbirlikli öğrenme etkinliklerinin 21. yüzyıl öğrenme ve yenilikçilik becerilerini geliştirmeye etkisi
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-29)Bu çalışmada Türkçe eğitiminde 21. yüzyıl becerilerinin öğrenme ve yenilikçilik boyutuna bağlı olan yaratıcılık, eleştirel düşünme, iletişim ve işbirliği becerilerinin işbirlikli öğrenme yoluyla öğrencilere kazandırılması ... -
Ortaokulların benimsedikleri örgütsel değerler ile öğretmenlerin okul imajına ilişkin algıları
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-04-04)Eğitim kurumları olarak okulların en önemli işlevlerinden birisi toplumun değerlerini gelecek nesillere aktarmaktır. Bu bağlamda değerleri okul çalışanlarının taşıması ve bu değerleri uygulayarak diğer insanların kurum ... -
Yabancı dil olarak Türkçe öğretim programlarına ilişkin öğretmen görüşleri
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-06)Son yıllarda Yabancı dil olarak Türkçe öğretimine olan ilginin gittikçe artması birtakım problemleri de beraberinde getirmiştir. Bu araştırmada alana ilişkin sorunlar eğitim programları çerçevesinde ele alınarak, 2019-2020 ...