Bilişim teknolojileri ve yazılım dersi öğretmenlerinin kodlama eğitimi hakkındaki görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, bilişim teknolojileri ve yazılım dersi öğretmenlerinin kodlama eğitimine yönelik düşünce ve görüşlerini incelemektir. Bu doğrultuda 2016-2017 öğretim yılı bahar dönemi Bolu il merkezi, Mengen, Dörtdivan, Mudurnu, Yeniçağ, Seben, Göynük ve Gerede'den 22 bilişim teknolojileri ve yazılım öğretmeninden durum çalışması yöntemi ile nitel veri elde edilmiştir. Öğretmenlerle gerçekleştirilen görüşmelerde yarı-yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Bu bağlamda öğretmenlerin kodlama eğitimi ile ilgili bilgi ve düşüncelerini ortaya çıkarmak amacıyla toplamda 10 sorudan oluşan bir görüşme formu hazırlanmıştır. Görüşme formunda yer alan sorular araştırmacılar tarafından araştırmanın amacı dikkate alınarak oluşturulmuştur. Araştırma verilerini toplamaya başlamadan önce yapılan pilot uygulama sonucunda iki soru üzerinde düzenleme yapılmış ve görüşme sorularına son şekli verilmiştir. Yüz yüze gerçekleştirilen ve ortalama 15 dakika süren görüşmeler ses kayıt cihazı ile kayıt altına alınmıştır. Elde edilen verilerin analizi için nitel içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma sürecinde elde edilen bulgular 9 kategoride değerlendirilmiştir. Çalışmanın bulgularına genel olarak bakıldığında öğretmenlerin kodlama eğitimine yönelik düşünce ve görüşlerinin sınırlı olduğu gözlenmiştir. Öğretmenlerin kodlama eğitiminin temel yapılarından sadece düşünme süreci, problem çözme, yaratıcılık ve algoritmik düşünmeden bahsettikleri görülmüştür. Buna ek olarak öğretmenlerin büyük bir çoğunlunun bilgisayarsız bilgisayar bilimi etkinliklerinden haberdar olmadıkları ve haberdar olanların da alanyazında söylenen bilgisayar bilimi etkinliklerinin katkılarından hiç bahsetmedikleri görülmüştür. The purpose of this study was to explore the thoughts and perceptions information technologies and software course teachers about computing education. For this purpose, qualitative data were obtained from 22 information technologies and software teachers from Bolu city center, Mengen, Dörtdivan, Mudurnu, Yeniçağ, Seben, Göynük and Gerede by using case study method. Semi-structured interview protocol was used to handle the interviews. In this context, an interview form consisting of 10 questions was prepared in order to reveal the teachers' opinions about computing education. The questions included in the interview form were formed by the researchers considering the purpose of the research. Before the data collection process, two questions were arranged on the pilot application and the interview questions were finalized. Face-to-face interviews that lasted about 15 minutes were recorded with a voice recorder. Qualitative content analysis was used to analyze the obtained data. The findings of the research were evaluated in 9 categories. The findings of the study revealed that the thoughts and opinions of teachers about coding education were limited. It was seen that the teachers only mentioned about the thinking process, problem solving, creativity and algorithmic thinking as the components of the computing education. Lastly, it was observed that most of the teachers were not aware of computer science unplugged activities and those who were informed did not mention about the value of computer science unplugged activities that are expressed in the literature.
Collections