Türkiye ve Almanya`daki lise coğrafya ders kitaplarının karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, ülkemizde 2005 yılından itibaren liselerde uygulanmakta olan Coğrafya Öğretim Programı doğrultusunda hazırlanmış 9. sınıf coğrafya ders kitabı ile Almanya'da liselerde (Gymnasium) 9. sınıflarda okutulmakta olan coğrafya ders kitapları karşılaştırılmıştır. Araştırmanın örneklemini, Türkiye'de MEB ders kitabı ile Gaziantep İli'nde görev yapmakta olan 149 coğrafya öğretmeni; Almanya'da ise NRW (Nordrhein Westfalen) eyaletinde okutulan ve Westermann, Cornelsen ve Schroedel yayınevleri tarafından hazırlanan ders kitapları ile Düsseldorf kentinde görev yapmakta olan 48 coğrafya öğretmeni oluşturmaktadır.Araştırma nitel ve nicel bir desene sahiptir. Çalışmanın nitel boyutunda ders kitaplarının dış ve içyapı özellikleri ortaya konarak karşılaştırmalar yapılmıştır. Nicel boyutunda ise öğretmenlere uygulanan anketlerden elde edilen veriler, fizikî boyut, içerik boyutu, öğretme-öğrenme boyutu ve değerlendirme boyutlarına göre tablolaştırılarak yorumlanmış, t-testi ile de karşılaştırılmıştır.Araştırma sonuçlarına göre, Almanya'da kullanılmakta olan ders kitaplarının MEB ders kitabına göre daha fazla olumlu yönleri bulunmaktadır. Elde edilen bulgular ışığında araştırmacılara, öğretmenlere ve program geliştirme uzmanlarına bazı önerilerde bulunulmuştur. In this study, the geography book for 9th year students which is applied in high schools hence 2005 and prepared in the direction of Geography Teaching Program is compared with the 9th year students geography book in high schools (Gymnasium) in Germany. This paradigm consist of 149 geography teachers serve in Gaziantep using the book of Ministry of National Education; in Germany school books instructed in NRW (Nordrhein Westfalen) state and published by Cornelseb and Schroedel Publishing House and 48 geography teachers serve in Dusseldorf.The study is both qulitative and quantitave. In its qualitative dimension, school books are compared with their inner and outer side features. In its quantitave dimension, datas gathered from the questionnaries conducted to the teachers are interpreted by borading according to their physical, content, teaching-learning and assesment dimensions and are also compared with test t.At the end of the study, it can be said that the school books thaught in Greman are more succesfull than the books of Ministry of National Education. In the light of these findings some suggestions are given to researchers, teachers, and experts for program development.
Collections