Show simple item record

dc.contributor.advisorAlım, Mete
dc.contributor.authorKaya, Mehmet Fatih
dc.date.accessioned2020-12-03T15:19:48Z
dc.date.available2020-12-03T15:19:48Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/57197
dc.description.abstractBu çalışmada, ülkemizde 2005 yılından itibaren liselerde uygulanmakta olan Coğrafya Öğretim Programı doğrultusunda hazırlanmış 9. sınıf coğrafya ders kitabı ile Almanya'da liselerde (Gymnasium) 9. sınıflarda okutulmakta olan coğrafya ders kitapları karşılaştırılmıştır. Araştırmanın örneklemini, Türkiye'de MEB ders kitabı ile Gaziantep İli'nde görev yapmakta olan 149 coğrafya öğretmeni; Almanya'da ise NRW (Nordrhein Westfalen) eyaletinde okutulan ve Westermann, Cornelsen ve Schroedel yayınevleri tarafından hazırlanan ders kitapları ile Düsseldorf kentinde görev yapmakta olan 48 coğrafya öğretmeni oluşturmaktadır.Araştırma nitel ve nicel bir desene sahiptir. Çalışmanın nitel boyutunda ders kitaplarının dış ve içyapı özellikleri ortaya konarak karşılaştırmalar yapılmıştır. Nicel boyutunda ise öğretmenlere uygulanan anketlerden elde edilen veriler, fizikî boyut, içerik boyutu, öğretme-öğrenme boyutu ve değerlendirme boyutlarına göre tablolaştırılarak yorumlanmış, t-testi ile de karşılaştırılmıştır.Araştırma sonuçlarına göre, Almanya'da kullanılmakta olan ders kitaplarının MEB ders kitabına göre daha fazla olumlu yönleri bulunmaktadır. Elde edilen bulgular ışığında araştırmacılara, öğretmenlere ve program geliştirme uzmanlarına bazı önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractIn this study, the geography book for 9th year students which is applied in high schools hence 2005 and prepared in the direction of Geography Teaching Program is compared with the 9th year students geography book in high schools (Gymnasium) in Germany. This paradigm consist of 149 geography teachers serve in Gaziantep using the book of Ministry of National Education; in Germany school books instructed in NRW (Nordrhein Westfalen) state and published by Cornelseb and Schroedel Publishing House and 48 geography teachers serve in Dusseldorf.The study is both qulitative and quantitave. In its qualitative dimension, school books are compared with their inner and outer side features. In its quantitave dimension, datas gathered from the questionnaries conducted to the teachers are interpreted by borading according to their physical, content, teaching-learning and assesment dimensions and are also compared with test t.At the end of the study, it can be said that the school books thaught in Greman are more succesfull than the books of Ministry of National Education. In the light of these findings some suggestions are given to researchers, teachers, and experts for program development.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectCoğrafyatr_TR
dc.subjectGeographyen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTürkiye ve Almanya`daki lise coğrafya ders kitaplarının karşılaştırılması
dc.title.alternativeA comparison of high school coursbooks in Turkey and Germany
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmComparative education
dc.subject.ytmBooks
dc.subject.ytmGeography
dc.subject.ytmGeography lesson
dc.subject.ytmGeography education
dc.subject.ytmTurkey
dc.subject.ytmGermany
dc.identifier.yokid389251
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid279271
dc.description.pages464
dc.publisher.disciplineCoğrafya Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess