Üniversite öğrencilerinin reddedilme duyarlılıkları ile benlik saygıları ve yalnızlık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinde reddedilme duyarlılığı ile benlik saygısı ve yalnızlık düzeyi arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bununla birlikte, araştırmada reddedilme duyarlılığı, benlik saygısı ve yalnızlık düzeyleri; sosyo-demografik değişkenlere göre incelenmiştir. Araştırmanın örneklemi, tesadüfi yöntemle seçilmiş, Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Eğitim Fakültesinde 2010-2011 eğitim öğretim yılında öğrenim gören 369 ve Erzurum Atatürk Üniversitesinin farklı fakültelerinde 2010-2011 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören 780 olmak üzere, toplamda 1149 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada, Reddedime Duyarlılığı Ölçeği (RDÖ). Coopersmith Benlik Saygısı Envanteri (CBSE). UCLA Yalnızlık Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Araştırmada verilerin analizleri SPSS for Windows 15.00 istatistik paket programıyla bilgisayarda gerçekleştirilmiştir. Araştır-manın verileri analizinde, Pearson Momentler Korelasyon Analizi, t Testi, Tek Yönlü Varyans analizi (ANOVA) ve LSD Post Hoc testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda üniversite öğrencilerinde reddedilme duyarlılığı ile benlik saygısı ve yalnızlık düzeyi arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Araştırma bulgularına göre, yüksek reddedilme duyarlılığına sahip öğrencilerde benlik saygısı düşük, yalnızlık düzeyi yüksektir. Sosyo-demografik değişkenler, reddedilme duyarlılığını, benlik saygısını ve yalnızlık düzeyini etkilemektedir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular önceki çalışmaları ve konuyla ilgili literatürü desteklemektedir. The aim of this study is to examine the relationship between the university students? rejection sensivities, self esteems and loneliness levels. Furthermore, their rejection sensivities, self-esteems and loneliness levels are examined according to socio-demographic variables. The sample of this study consists of university students who attend Agrı Ibrahim Cecen University Education Faculty and Erzurum Atatürk Universitesity?s different faculties in 2010-2011 academic year. The number of university students from Agrı Ibrahim Cecen University Education Faculty is 369, Erzurum Atatürk Universitesity?s different faculties is 780. In total 1149 university students joined to the study. Rejection Sensivity Scale (RSS), Coopersmith Self-esteem Inventory (CSEI), UCLA Loneliness Scale ande Personal Information Form were used in the study. Statistical data are analyzed by using the computer package program called SPSS 15.00. Pearson Moment Correlation, t Test, one-way analysis of variance (ANOVA) and LSD Post Hoc Test were used for the data analysis. As a result of study, there is significant relationship between rejection sensivities, self-esteem and loneliness level. According to findings, the students who have high rejection sensivity, have low self-esteem and high loneliness level as well. Socio-demographic variables affect rejection sensitivity, self-esteem and the loneliness level. The findings of the research support previous studies and literature about the subject.
Collections