Show simple item record

dc.contributor.advisorGençdoğan, Başaran
dc.contributor.authorSariçam, Hakan
dc.date.accessioned2020-12-03T15:19:24Z
dc.date.available2020-12-03T15:19:24Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/57177
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinde reddedilme duyarlılığı ile benlik saygısı ve yalnızlık düzeyi arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bununla birlikte, araştırmada reddedilme duyarlılığı, benlik saygısı ve yalnızlık düzeyleri; sosyo-demografik değişkenlere göre incelenmiştir. Araştırmanın örneklemi, tesadüfi yöntemle seçilmiş, Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Eğitim Fakültesinde 2010-2011 eğitim öğretim yılında öğrenim gören 369 ve Erzurum Atatürk Üniversitesinin farklı fakültelerinde 2010-2011 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören 780 olmak üzere, toplamda 1149 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada, Reddedime Duyarlılığı Ölçeği (RDÖ). Coopersmith Benlik Saygısı Envanteri (CBSE). UCLA Yalnızlık Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Araştırmada verilerin analizleri SPSS for Windows 15.00 istatistik paket programıyla bilgisayarda gerçekleştirilmiştir. Araştır-manın verileri analizinde, Pearson Momentler Korelasyon Analizi, t Testi, Tek Yönlü Varyans analizi (ANOVA) ve LSD Post Hoc testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda üniversite öğrencilerinde reddedilme duyarlılığı ile benlik saygısı ve yalnızlık düzeyi arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Araştırma bulgularına göre, yüksek reddedilme duyarlılığına sahip öğrencilerde benlik saygısı düşük, yalnızlık düzeyi yüksektir. Sosyo-demografik değişkenler, reddedilme duyarlılığını, benlik saygısını ve yalnızlık düzeyini etkilemektedir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular önceki çalışmaları ve konuyla ilgili literatürü desteklemektedir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the relationship between the university students? rejection sensivities, self esteems and loneliness levels. Furthermore, their rejection sensivities, self-esteems and loneliness levels are examined according to socio-demographic variables. The sample of this study consists of university students who attend Agrı Ibrahim Cecen University Education Faculty and Erzurum Atatürk Universitesity?s different faculties in 2010-2011 academic year. The number of university students from Agrı Ibrahim Cecen University Education Faculty is 369, Erzurum Atatürk Universitesity?s different faculties is 780. In total 1149 university students joined to the study. Rejection Sensivity Scale (RSS), Coopersmith Self-esteem Inventory (CSEI), UCLA Loneliness Scale ande Personal Information Form were used in the study. Statistical data are analyzed by using the computer package program called SPSS 15.00. Pearson Moment Correlation, t Test, one-way analysis of variance (ANOVA) and LSD Post Hoc Test were used for the data analysis. As a result of study, there is significant relationship between rejection sensivities, self-esteem and loneliness level. According to findings, the students who have high rejection sensivity, have low self-esteem and high loneliness level as well. Socio-demographic variables affect rejection sensitivity, self-esteem and the loneliness level. The findings of the research support previous studies and literature about the subject.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinin reddedilme duyarlılıkları ile benlik saygıları ve yalnızlık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe examination of the relationship between the university students' rejection sensivities, self esteem and loneliness levels
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmRejection sensitivity
dc.subject.ytmSelf esteem
dc.subject.ytmLoneliness
dc.subject.ytmLoneliness level
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmSelf concept
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.subject.ytmCoopersmith Self-esteem İnventory
dc.identifier.yokid397914
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid288259
dc.description.pages142
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess