Les opinions des étudiants sur le rôle de la culture dans l`apprentissage du fle
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tezde farklı dinlerle ve kültürel motiflerle yetişmiş; Fransızcayı yabancı dil olarak öğrenen iki öğrenci grubu arasında kültürün rolü konusundaki görüşleri incelenmektedir. Tezin birinci amacı, iki tip öğrenci grubu arasındaki görüşleri inceleyen bir araç geliştirmektir. ?kinci amaç ise, iki tip öğrenci grubunun dil öğreniminde kültürün rolü hakkındaki görüşleri arasında benzerlik ve farklılıkların olup olmadığını araştırmaktır. Bunu başarmak için, araştırmacı tarafından geliştirilen araç Atatürk Üniversitesi Fransız Dili ve Eğitimi Bölümünde ve Göteborg Üniversitesi Roman Dilleri Bölümünde öğrenim gören 120 öğrenciye uygulanmıştır.Anket sorularına verilen cevapların tanımlayıcı istatistikleri, Fransızcayı işlevsel amaçlar için öğrenmenin, dil becerileri, kelime ve gramer bilgisi, ayrıca uluslar arası konuların dil öğrenme sürecine dâhil edilmesinin iki tip öğrenci grubu için de önemli olduğunu ortaya koymuştur. Ama bu konular üzerindeki fikirler arasındaki farklılıklar da yadsınamayacak derecede önemli bulunmuştur.Fikirleri açısından iki tip öğrenci grubu arasındaki benzerlikler ve farklılıklar t-test kullanılarak araştırılmıştır. Analizin sonuçlarına göre Temel Bilesen Analizi (ACP) ve t-testler tarafından elde edilen bileşenlerin onüç tanesinde farklılık tespit edilmiştir.Grupların açık-uçlu soruya verdikleri yanıtlar ise, katılımcıların çoğunluğunun Fransızca ile birlikte hedef kültürün de öğretilmesi gerektiği konusunda hem fikir olduklarını ortaya koymuştur. Ancak, hatırı sayılır sayıda öğrenci bu fikri karsı çıkmış ya da kısmen desteklemiştir.Anahtar Sözcükler: Kültür, Hedef kültür, Yabancı dil Fransızca, Öğrenci görüşleri This thesis examines two groups of students? opinions, who grew up in a varied cultural and religious environment, on the role of culture in learning French as a foreign language. The first aim of the thesis is to develop an instrument to investigate the two groups of students? opinions. The second aim is to explore whether there are similarities and differences among students regarding their opinions of the role of culture in learning French as a foreign language. In order to do this, the instrument developed by the researcher was applied to 120 students from Atatürk University in Turkey and from Göteborg University in Sweden.Descriptive statistics for the responses to the questionnaire items suggested that learning French for instrumental purposes, practicing aspects and skills of language, and inclusion of international topics in French language learning process were important. However, it was seen that the differences between the students? opinions had an undeniable importance.Similarities and differences in terms of the opinions were explored using t-test. According to the results of the analysis, we determined that there were differences on thirteen components extracted by Principal Component Analysis and by t-test.The responses provided by the participants to the open-ended question revealed that most of the students agreed with the idea of teaching ?target language culture? along with French. However, a considerable number of students disagreed or partially agreed with the idea.Key Words: Culture, Target culture, French as a foreign language, Opinions of students
Collections