Show simple item record

dc.contributor.advisorTürkoğlu, Sadık
dc.contributor.authorKoçer, Ömer
dc.date.accessioned2020-12-03T15:19:21Z
dc.date.available2020-12-03T15:19:21Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/57175
dc.description.abstractBu tezde farklı dinlerle ve kültürel motiflerle yetişmiş; Fransızcayı yabancı dil olarak öğrenen iki öğrenci grubu arasında kültürün rolü konusundaki görüşleri incelenmektedir. Tezin birinci amacı, iki tip öğrenci grubu arasındaki görüşleri inceleyen bir araç geliştirmektir. ?kinci amaç ise, iki tip öğrenci grubunun dil öğreniminde kültürün rolü hakkındaki görüşleri arasında benzerlik ve farklılıkların olup olmadığını araştırmaktır. Bunu başarmak için, araştırmacı tarafından geliştirilen araç Atatürk Üniversitesi Fransız Dili ve Eğitimi Bölümünde ve Göteborg Üniversitesi Roman Dilleri Bölümünde öğrenim gören 120 öğrenciye uygulanmıştır.Anket sorularına verilen cevapların tanımlayıcı istatistikleri, Fransızcayı işlevsel amaçlar için öğrenmenin, dil becerileri, kelime ve gramer bilgisi, ayrıca uluslar arası konuların dil öğrenme sürecine dâhil edilmesinin iki tip öğrenci grubu için de önemli olduğunu ortaya koymuştur. Ama bu konular üzerindeki fikirler arasındaki farklılıklar da yadsınamayacak derecede önemli bulunmuştur.Fikirleri açısından iki tip öğrenci grubu arasındaki benzerlikler ve farklılıklar t-test kullanılarak araştırılmıştır. Analizin sonuçlarına göre Temel Bilesen Analizi (ACP) ve t-testler tarafından elde edilen bileşenlerin onüç tanesinde farklılık tespit edilmiştir.Grupların açık-uçlu soruya verdikleri yanıtlar ise, katılımcıların çoğunluğunun Fransızca ile birlikte hedef kültürün de öğretilmesi gerektiği konusunda hem fikir olduklarını ortaya koymuştur. Ancak, hatırı sayılır sayıda öğrenci bu fikri karsı çıkmış ya da kısmen desteklemiştir.Anahtar Sözcükler: Kültür, Hedef kültür, Yabancı dil Fransızca, Öğrenci görüşleri
dc.description.abstractThis thesis examines two groups of students? opinions, who grew up in a varied cultural and religious environment, on the role of culture in learning French as a foreign language. The first aim of the thesis is to develop an instrument to investigate the two groups of students? opinions. The second aim is to explore whether there are similarities and differences among students regarding their opinions of the role of culture in learning French as a foreign language. In order to do this, the instrument developed by the researcher was applied to 120 students from Atatürk University in Turkey and from Göteborg University in Sweden.Descriptive statistics for the responses to the questionnaire items suggested that learning French for instrumental purposes, practicing aspects and skills of language, and inclusion of international topics in French language learning process were important. However, it was seen that the differences between the students? opinions had an undeniable importance.Similarities and differences in terms of the opinions were explored using t-test. According to the results of the analysis, we determined that there were differences on thirteen components extracted by Principal Component Analysis and by t-test.The responses provided by the participants to the open-ended question revealed that most of the students agreed with the idea of teaching ?target language culture? along with French. However, a considerable number of students disagreed or partially agreed with the idea.Key Words: Culture, Target culture, French as a foreign language, Opinions of studentsen_US
dc.languageFrench
dc.language.isofr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectFransız Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectFrench Linguistics and Literatureen_US
dc.titleLes opinions des étudiants sur le rôle de la culture dans l`apprentissage du fle
dc.title.alternativeYabancı dil olarak Fransızca öğretiminde kültürün rolü üzerine öğrenci görüşleri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmFrench language
dc.subject.ytmFrench culture
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmOpinions of students
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmFactor analysis
dc.subject.ytmCulture
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmForeign languages learning strategy
dc.subject.ytmInstructional models
dc.identifier.yokid396429
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid279279
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplineYabancı Dil Öğretimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess