Show simple item record

dc.contributor.advisorNalçacı, Ahmet
dc.contributor.authorÖzeren, Gökçe
dc.date.accessioned2020-12-03T15:19:04Z
dc.date.available2020-12-03T15:19:04Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/57161
dc.description.abstractBu araştırma, 5. sınıf Sosyal Bilgiler dersi öğretim programında yer alan kazanımların öğretmenler tarafından gerçekleştirilme düzeyini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Verileri toplamak amacıyla araştırmacı tarafından hazırlanan anket kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2009?2010 öğretim yılı bahar döneminde Erzurum ili ilçelerinde (Yakutiye, Palandöken, Aziziye) bulunan 40 ilköğretim okulunda görev yapan 118 beşinci sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Sınıf öğretmenlerinin cinsiyet ve Sosyal Bilgiler öğretimi ile ilgili ders alma durumuna ilişkin görüşleri arasında farklılık olup olmadığını belirlemek amacıyla t testi; kıdemleri, mezun oldukları okul, sınıf mevcudu ve Sosyal Bilgiler programına yönelik hizmet içi seminer alma ve sınıftaki öğrencilerin sosyo-ekonomik düzeyine, ilişkin görüşleri arasında farklılık olup olmadığını belirlemek amacıyla tek yönlü varyans analizi yapılmıştır.Elde edilen bulgulara dayalı olarak; sınıf öğretmenlerinin beşinci sınıf Sosyal Bilgiler dersi öğretim programının kazanımlarına ilişkin görüşlerinin cinsiyet, hizmet öncesi Sosyal Bilgiler öğretimi ile ilgili ders alma, Sosyal Bilgiler dersinin öğretimi ile ilgili hizmet içi eğitim alma durumlarına, mezun oldukları bölüm/fakültelere ve okuttukları sınıflardaki öğrenci mevcuduna ilişkin görüşleri arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır.
dc.description.abstractThis research is done with the aim of specifying level of 5th grade Social Studies lesson?s syllabus gain, which is achieved by teachers. In this study, the descriptive scanning model was used. A survey which was prepared by researcher was used for gathering the data. Samples of the research were obtained from 118 5th grade teachers which were on duty at 40 primary schools around Erzurum province?s Merkez Countries. T Test was done with aim of specifying outlook of class teacher?s gender and taking lesson related Social Studies education whether there are any differences; Variance analysis was done with aim of specifying outlook of class teacher?s seniority, graduated faculty, class size and taking in-service seminar related to Social Studies program and student?s socio-economic status whether there are any differences.Depend on the results; related to class teacher?s opinions about 5th grade Social Studies lesson syllabus gain, any significant differences with gender, taking pre-service lesson about Social Studies, taking in-service lesson about education of Social Studies, graduated department/faculty and class size, couldn?t be found.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title5. sınıf sosyal bilgiler dersi öğretim programında yer alan kazanımların öğretmenler tarafından gerçekleştirilme düzeyi
dc.title.alternativeGainings effectuated level appearing in instructional program of 5th grade social studies by teachers.
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmSocial studies education
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmSocial studies
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmSocial studies teaching
dc.subject.ytmTeaching aids
dc.identifier.yokid402137
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid288274
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess