Show simple item record

dc.contributor.advisorSeven, Sabriye
dc.contributor.authorŞahin, Alime
dc.date.accessioned2020-12-03T15:17:53Z
dc.date.available2020-12-03T15:17:53Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/57100
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı; genel fizik laboratuar dersinde basit elektrik devreleri konusunda Probleme Dayalı Öğrenme Yaklaşımı ve geleneksel öğretim yönteminin öğrencilerin akademik başarılarına etkisini araştırmaktır. Çalışmanın deseni, ?eşit olmayan kontrol grubu deseni?dir. Çalışmanın örneklemini, Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi Öğretmenliği'nde öğrenim gören ve genel fizik laboratuar dersini alan toplam 77 birinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Uygulama 2009/2010 bahar döneminde 8 hafta gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri; ?Akademik Başarı Testi (ABT)?, ?Probleme-dayalı Öğrenme ortamı ölçeği (PDÖ ortamı ölçeği)? ile toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler One Way ANOVA ve ANCOVA kullanılarak değerlendirilmiştir. Analiz sonuçları, çoktan seçmeli sorular toplamında deney ve kontrol grubu öğrencilerinin akademik başarıları arasında anlamlı bir farklılık olmamasına rağmen kavram sorular toplamında deney grubunun öğrencileri daha başarılı olduğunu gösterdi. Ayrıca deney grubu öğrencileri tüm sorular toplamında kontrol grubundan daha başarılı olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the effects of problem based learning approach and traditional teaching method on academic success of students on basic electrical circuits in general physics laboratory course. The design of the study is nonequational control group design. The sample of the study consists of 77 first year students taking the course of general physics laboratory in the Department of Primary Science Education, on the Kâzım Karabekir Faculty of Education, at Ataturk University. Treatment of the study was carried out in the second semester of 2009/2010 academic year for 8 weeks. The data was obtained with instruments which were ?Academic Achievement Test? and ?the problem-based learning environment inventory?. The data were evaluated by using One Way ANOVA and ANCOVA. The results showed that the students in experimental group had more success in open-ended questions while there was no significant difference in students? academic success in close-ended questions. Besides, it was found that students in experimental group were more successful than students in control group both in open-ended questions and close-ended questions.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleGenel fizik laboratuar dersinde basit elektrik devreleri konusunun öğretilmesinde Probleme Dayalı Öğrenme (PDÖ) Yaklaşımının öğrencilerin akademik başarılarına etkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeTo analyse the effect of Problem Based Learning (PBL) Approach on academic success of students in teaching basic electrical circuits in general physics laboratory course
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmPhysics lesson
dc.subject.ytmLaboratory studies
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmProblem based learning
dc.identifier.yokid391777
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid279285
dc.description.pages99
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess