Show simple item record

dc.contributor.advisorKaplan, Abdullah
dc.contributor.authorBuran, Osman
dc.date.accessioned2020-12-03T15:17:47Z
dc.date.available2020-12-03T15:17:47Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/57095
dc.description.abstractÇalışmanın amacı ilköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin birinci dereceden bir bilinmeyenli denklemler ve özdeşlikler konusundaki hatalarını belirlemek ve probleme dayalı öğrenme yönteminin hataların giderilmesi ve öğrencilerin akademik başarıları üzerine etkisini araştırmak, geleneksel öğretim yöntemi ile probleme dayalı öğretim yöntemini karşılaştırmaktır.Çalışma 2010-2011 Eğitim-Öğretim yılında Erzurum ilinin Şükrüpaşa ilköğretim okulunun 52 kişilik 8. Sınıf öğrencisinin katılımıyla gerçekleşmiştir. Başarı testi araştırmacı tarafından hazırlanmıştır. Testin Cronbach alpha formülü ile güvenilirliği ölçülerek güvenilirlik 0.91 bulunmuştur.Başarı testi 52 kişilik sekizinci sınıf öğrencisine uygulanarak elde edilen verilerin analizinde betimsel istatistik ve bağımsız t testi kullanılmıştır. Başarı testinin analizi ve öğrencilerle yapılan mülakatlar sonucunda denklem ile özdeşliğin karıştırıldığı, bilinmeyen kavramının oluşmadığı ve denklem çözmede çeşitli hataların olduğu saptanmıştır. Konu ile ilgili yapılan ön testte toplam 10 hata türü tespit edilmiştir. Hataların tespitinden sonra deney grubuna üç hafta süresince probleme dayalı öğretim metodu, kontrol grubuna ise geleneksel öğretim metodu uygulanarak denklemler ve özdeşlikler konusu tekrar anlatılmıştır. Uygulama bitiminde yapılan son testin analizi sonucunda deney grubu lehine anlamlı fark bulunmuştur. Çalışma sonucunda probleme dayalı öğretim metodunun hataları gidermede ve öğrenci başarısını artırmada geleneksel öğretim yöntemine göre daha etkili olduğu gözlenmiştir. Konunun anlaşılması ve hataların azaltılması için çeşitli önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Hata, Probleme Dayalı Öğretim Metodu, Denklem Çözme, Özdeşlikler, Geleneksel Öğretim Metodu.
dc.description.abstractThe aim of this study is to define the mistakes of eighth-grade students about the subject of first-order equations and identities with one unknown and to study the effects of the method of problem-based learning on eliminating mistakes and student?s academic success, to compare the traditional teaching method with problem based teaching.The study took place by the attendance of 52 eighth-grade students of Şükrüpaşa Primary School in 2010-2011 academic year in Erzurum. Academic achievement test is prepared by the researcher. The reliability of the test is measured by Cronbach alpha formula and reliability is found to be 0.91On analysis of data obtained from academic achievement test applied to 52 eighth-grade students; descriptive statistics and independent t-test are used. After analysis of academic achievement test and interviews with students , it is observed that equation and identity are confused ,the concept of unknown is not formed and there are various mistakes on equation solving. In the relevant pre-test totally 10 kinds of mistake are detected. After detection of mistakes, the subject of equations and identities is retold for three weeks applying to control group traditional teaching method and to experiment group problem-based learning method. After the analysis of the final test done at the end of the application, meaningful difference in favor of experiment group is found. As a result of the study, it is observed that problem-based learning method is more effective than traditional teaching method in terms of eliminating mistakes and increasing student?s success. Various suggestions are made for decreasing mistakes and having the subject understood.Key Words: Mistake,Problem-Based Teaching Method, Solving Equations, Identities, Traditional Teaching Method.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleProbleme dayalı öğretim metodunun birinci dereceden bir bilinmeyenli denklemler ve özdeşliklerin öğretiminde 8.sınıf öğrencilerinin akademik başarısına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of teaching first order equations with one unknown identities of problem based instruction method on academic achivement of eight graders
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmProblem based learning
dc.subject.ytmEquations
dc.subject.ytmIdentities
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.identifier.yokid421547
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid301120
dc.description.pages126
dc.publisher.disciplineMatematik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess