Show simple item record

dc.contributor.advisorBörekçi, Muhsine
dc.contributor.authorÇalhan, Rabia
dc.date.accessioned2020-12-03T15:17:28Z
dc.date.available2020-12-03T15:17:28Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/57078
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Sözlü Anlatım dersinde öğrencilerin akademik başarıları ve derse karşı tutumları üzerine farklı iki öğretim yönteminin (geleneksel ve iş birliğine dayalı öğrenme yöntemlerinden jigsaw(II) tekniğin etkisini tespit etmekle birlikte; jigsaw(II) tekniğinin uygulandığı gruptaki öğrencilerin bu yöntem hakkındaki görüşlerinin belirlenmesidir. Bu araştırma, 2010?2011 öğretim yılında Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliği Anabilim Dalı'nın birinci sınıflarının iki farklı şubesinde öğrenim gören toplam 70 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Çalışmanın amacına uygun olarak deney ve kontrol grupları oluşturulmuş; deney grubuna, İş birliğine dayalı Öğrenme Yöntemlerinden Jigsaw(II) Tekniği, kontrol grubuna ise Öğretmen Merkezli Geleneksel Öğretim Yöntemi uygulanmıştır. Araştırmada, veri toplama aracı olarak; Tanıtıcı Bilgi Formu(TBF), Sözlü Anlatım Bilişsel Alan Başarı Testi (SABT), Öğrenme Stilleri Envanteri (ÖSE), Sözlü Anlatım Uygulama Değerlendirme Formu(SAUDF) , Sözlü Anlatım Tutum Ölçeği(SATÖ) ve Jigsaw Görüş Ölçeği(JGÖ) kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin istatistiksel analizi yapılmış ve elde edilen sonuçlara göre iş birliğine dayalı öğrenme yönteminin Sözlü Anlatım dersinin öğretimi sürecinde kullanılmasının öğrencilerin konuşma becerilerini, akademik başarılarını ve derse karşı tutumlarını geleneksel yönteme göre daha olumlu etkilediği tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine the effect of two different teaching techniques ? the traditional technique and jigsaw (II) technique, a cooperative learning technique ? on the students? attitudes to the course of Verbal Lecture and their academic achievements in this course. It is also intended to find out the views of the students in the group to which the Jigsaw (II) technique has been applied about this technique. This research was conducted on a total of 70 students having an education in two different branches of the first year at the Department of Preschool Teachership of the Faculty of Education at Ağrı İbrahim Çeçen University in 2010-2011 training year. In line with the purpose of the study, the experiment and control groups were formed. To the experiment group, Jigsaw (II) technique was applied, while the control group received the traditional teacher-centred teaching method. In the study, Introductory Information Form (IIF), Verbal Lecture Cognitive Achievement Test (VLCAT), Inventory of Learning Styles (ILS), Application Assessment Form of Verbal Lecture (AAFVL), Verbal Lecture Attitude Scale (VLAS) and View Scale of Jigsaw (VSJ) have been used. The data gathered from the study have been analysed statistically and according to the results obtained, it has been determined that the cooperative learning technique affects the attitudes of the students to the course of Verbal Lecture, their academic achievements and their speaking abilities more positively than the traditional teaching method.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİş birliğine dayalı öğrenme yönteminin okul öncesi öğretmen adaylarının konuşma becerileri üzerine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of collaborative learning method on pre-school teacher candidates' speaking skills
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTurkish lesson
dc.subject.ytmTurkish teaching
dc.subject.ytmOral narrative
dc.subject.ytmCooperative learning
dc.subject.ytmPreschool teachers
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmSpeaking skills
dc.identifier.yokid440595
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid319677
dc.description.pages131
dc.publisher.disciplineTürkçe Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess