Show simple item record

dc.contributor.advisorBayrakçeken, Samih
dc.contributor.authorYilmaz, Adem
dc.date.accessioned2020-12-03T15:17:24Z
dc.date.available2020-12-03T15:17:24Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/57075
dc.description.abstractBu çalışmada, farklı veri toplama teknikleri kullanılarak öğretmen adaylarının elektrokimya konusu ile ilgili anlayışlarının tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırma da nitel ve nicel teknikler birlikte kullanılmıştır. Çalışmada, elektrokimya konusu ile ilgili olarak geliştirilen 20 sorudan oluşan çoktan seçmeli elektrokimya kavram testi, mülakat ve odak grup görüşmesi veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Veriler, genel kimya dersi kapsamında elektrokimya konusu işlendikten sonra toplanmıştır. Çalışmanın örneklemini, 2011-2012 eğitim yılında eğitim fakültesi fen bilgisi öğretmenliği programı 1.sınıfında öğrenim gören toplam 95 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Elektrokimya kavram testi, çalışma kapsamındaki öğretmen adaylarının tamamına uygulanmıştır. Kavram testi sonucuna göre seçilen bazı öğretmen adaylarıyla mülakat ve odak grup görüşmesi yapılmıştır. Araştırmanın bulguları, öğretmen adaylarının elektrokimya konusundaki kavramsal anlayışlarının arzu edilen düzeyde olmadığını ve çok sayıda kavram yanılgılarına sahip olduklarını ortaya koymaktadır. Konuyla ilgili olarak daha önce yapılmış olan araştırmalarda tespit edilen yanılgılardan farklı olarak birçok yeni kavram yanılgısı belirlenmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study was to, determine of prospective teachers?understandings related to electrochemistry. Qualitative and quantitative research techniques were used together in the study. A concept test consisted of 20 items for electrochemistry; interviews and focus group discussion were used as data collecting tools. Data were collected after the subject of electrochemistry was taught in the scope of general chemistry lesson. Sample of the study consisted of 95 prospective teachers studying in the first grade of elementary science teaching department in an education faculty in 2011-2012 semester. The electrochemistry concept test was given to the sample at the end of electrochemistry unit. The interviews and the focus group discussion were made with the prospective teachers chosen according to the results of concept test. Findings of the study showed that the prospective teachers? understandings of electrochemistry were inadequate and there were many misconceptions. Many misconceptions were found different from previously detected misconceptions in literature.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının elektrokimya konusundaki anlayışlarının belirlenmesi
dc.title.alternativeDetermining of the prospective teachers? understadings of electrochemistry
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMisconception
dc.subject.ytmInterview
dc.subject.ytmFocus group method
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmScience teaching
dc.subject.ytmElectrochemistry
dc.identifier.yokid439921
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid319695
dc.description.pages88
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess