Show simple item record

dc.contributor.advisorCanpolat, Nurtaç
dc.contributor.authorYildirim, Tamer
dc.date.accessioned2020-12-03T15:17:22Z
dc.date.available2020-12-03T15:17:22Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/57073
dc.description.abstractBu çalışmada, öğretmen görüşlerinden hareketle, yenilenen ortaöğretim kimya öğretim programının işleyen ve aksayan yönlerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır.Araştırmada nitel yaklaşımlardan durum incelemesi (case study) yöntemi kullanılmıştır. Çalışmaya Artvin ilinde görev yapan 17 kimya öğretmeninin tamamı katılmıştır. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış ?Öğretmen Görüşme Formu? kullanılmıştır. Görüşmelerden elde edilen veriler analiz edilerek öğretmen görüşleri betimsel yollarla sunulmuştur.Araştırmada elde edilen bulgulara göre; öğretmenler, programın güncel bilgi içerdiğini, konu sıralamasının uygun olduğunu, ölçme değerlendirme yaklaşımının uygulanabilir olduğunu belirtmiş bununla birlikte programın içeriğinin yoğun ve ağır olduğunu, önerilen sürelerin yetersiz olduğunu, etkinlikleri ve öğretim yöntemlerini uygulayamadıklarını, ünite konularının sadeleştirilmesi gerektiğini, program yapımcıları tarafından hizmet içi eğitime ihtiyaç duyduklarını ve programın esnek olmadığı görüşlerini dile getirmişlerdir. Programın etkili bir şekilde uygulanabilmesi için öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda kimya öğretim programının yeniden gözden geçirilmesinin faydalı olacağı söylenebilir.
dc.description.abstractIn this study, the applicability and the problem associated with the practicability of the renewed high school chemistry curriculum according to the chemistry teachers? views were aimed.In this qualitative case study data were collected from 17 chemistry teachers working in the Artvin province. Teachers were interviewed under the guidance of a semi-structured ?Teacher Interview Form? developed by researcher. The data obtained from the interviews were subjected to a content analysis and the results are presented descriptively.The findings of the study showed that the teachers reported that the curriculum includes up-to-date information; the sequence of the topics is appropriate and its measurement and evaluation approach is feasible. However, they also stated that the content of the program is too dense and hard for students to understand; the time allocated for the curriculum is not enough, so, they cannot carry out the activities and suggested teaching methods; the number of topics should be reduced; they need first hand in-service training about the curriculum by the curriculum developers and the curriculum is not flexible. They suggest that to be able to apply the curriculum effectively, some modifications on the curriculum has to be made in the light of the opinions of the teachers according to their views.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleKimya öğretmenlerinin yenilenen ortaöğretim kimya öğretim programının uygulanabilirliği hakkındaki görüşleri: Artvin ili örneği
dc.title.alternativeViews of chemistry teachers about the feasibility of the new high-school chemistry curriculum: Artvin sample
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBranch teachers
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmProgram evaluation
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmProgram development
dc.subject.ytmChemistry lesson
dc.subject.ytmConstructivist teaching method
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmChemistry teaching
dc.subject.ytmTeachers
dc.identifier.yokid439211
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid319644
dc.description.pages63
dc.publisher.disciplineKimya Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess