Show simple item record

dc.contributor.advisorAlver, Birol
dc.contributor.authorAydin, Şeyma
dc.date.accessioned2020-12-03T15:17:10Z
dc.date.available2020-12-03T15:17:10Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/57063
dc.description.abstractBu araştırmada, on birinci sınıf öğrencilerinde yanal düşünme ve uygulama tekniklerini kullanma eğitiminin problem çözme becerileri üzerindeki etkisi incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu oluşturmak amacı ile ilk önce 2011-2012 eğitim ve öğretim yılında Erzurum ili Yakutiye İlçesine bağlı Atatürk Lisesi on birinci sınıf düzeyinde eğitim ve öğretim gören 150 öğrenciye Heppner ve Petersen (1982) tarafından geliştirilen Problem Çözme Envanteri uygulanmıştır. Daha sonra, envanterden aldıkları puan ortalamaları birbirine yakın olan gönüllü öğrencilerden yansız atama yoluyla 20 kişi deney grubuna 20 kişi ise kontrol grubuna olmak üzere toplam 40 katılımcı araştırmanın çalışma grubuna alınmışlardır. Deney grubuna, sekiz hafta süre ile haftanın bir günü, birer saatlik oturumlarla ?Altı Şapkalı Düşünme ve Altı Ayakkabılı Uygulama Eğitimi? verilmiştir. Kontrol grubunda bulunan öğrencilere ise araştırma konusu ile ilgili herhangi bir çalışma yapılmamıştır. Verilerin toplanmasında Heppner ve Petersen (1982) tarafından geliştirilen ve Şahin, Şahin ve Heppner (1993) tarafından uyarlama çalışmaları yapılan Problem Çözme Envanteri kullanılmıştır. Verilerin analizinde tek faktörde tekrarlı ölçümler için iki faktörlü ANOVA modeli kullanılmıştır.Araştırmada özetle şu bulgulara ulaşılmıştır. Yanal düşünme ve uygulama tekniklerini kullanma eğitimi öğrencilerin problem çözme becerilerini anlamlı düzeyde arttırmıştır. Bu bulgu, on birinci sınıf öğrencilerinin problem çözme becerilerini artırmak amacıyla Altı Şapkalı Düşünme ve Altı Ayakkabılı Uygulama Tekniklerinin kullanılabileceğini göstermektedir.
dc.description.abstractThe aim of this study was to examine the effect of education of using application techniques and lateral thinking of eleventh grade students. With the aim of creating research population of the study, problem solving inventory developed by Heppner and Peterson (1982) applied to 150 students at elevenths grade, from Atatürk High School Yakutiye district of Erzurum. After than 40 students who were willing and got relative dates, created the research group of the study, 20 of them, appointed randomly, were control group and 20 of them were experimental group. During eight weeks the experimental group were given the Six Thinking Hats and Six Application Shoes at one day of a week within one hour sessions. Any study wasn?t applied to the students, appointed control group about the subject of research. Problem Solving Inventory, developed by Heppner and Peterson (1982) and adaptated by Şahin, Şahin and Heppner was used to gather datas.The two way ANOVA was used for data analysis for repetitive measurement in one factor.Brifly, these facts were founded in the research. Education of using application techniques and lateral thinking increased problem solving skills of the students that the Six Thinking Hats and Six Application Shoes techniques can be used to increase problem solving skills of eleventh grade students.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleOn birinci sınıf öğrencilerinde yanal (lateral) düşünme ve uygulama tekniklerinin kullanımı eğitiminin problem çözme becerileri üzerindeki etkisi
dc.title.alternativeThe effect of education of using application techniques and lateral thinking of eleventh grade students on problem solving studing skills
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı
dc.subject.ytmProblem solving
dc.subject.ytmThinking
dc.subject.ytmThinking education
dc.subject.ytmThinking styles
dc.subject.ytmSix thinking hats application
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.subject.ytmProblem solving ability
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.identifier.yokid444362
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid319659
dc.description.pages112
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess