Show simple item record

dc.contributor.advisorKaraman, Selçuk
dc.contributor.authorAksoy, Timur
dc.date.accessioned2020-12-03T15:17:07Z
dc.date.available2020-12-03T15:17:07Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/57060
dc.description.abstractMobil teknolojiler son yıllarda eğitim ortamlarında çok farklı şekillerde kullanılmaya başlanmıştır. Mobil teknoloji uygulamalarının geliştirilmesi pahalı olduğundan dolayı etkili bir tasarım için çok sayıda farklı uygulamaların yapılması ve sonuçlarının paylaşılması büyük önem taşımaktadır. Bu araştırmanın amacı ise, lisansüstü derslerde kullanılan mobil teknoloji uygulamalarının öğrenci katılımı, tercihleri ve görüşleri açısından incelenmesidir. Bu amaçla içerisinde okuma, yorumlama, paylaşma ve beğenme gibi etkinliklerin yer aldığı 10 hafta süren mobil destekli eğitim uygulaması yapılmıştır.Bir Durum Çalışması olan bu araştırmanın örneklemi, 2010-2011 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Erzurum Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilim Dalında doktora düzeyinde öğrenim gören toplam 10 öğrenciden oluşmaktadır. Öğrencilere dönem başında akıllı telefon temin edilmiş ve öğrenciler Facebook, Twitter, LMS üzerinden yapılan etkinliklere yönlendirilmiştir.Veri toplama aracı olarak, her hafta dersin sonunda anketler uygulanmış ve süreç sonunda öğrenciler ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Ayrıca öğrenci katılım ve tercihleri sistem kayıtları üzerinden izlenmiştir. Toplanan veriler üzerinde ise betimsel ve içerik analizi yapılmıştır.Elde edilen bulgular; zaman ve mekân bağımsızlığı sağlayan, mobil ortam ile uyumlu pratik etkinliklerin öğrenci katılımını artırdığını göstermiştir. Ayrıca mobil etkinliklerin özgürlük sunma, eğlenceli olma, iletişimin sürekliliğini sağlama ve dersle olan meşguliyeti sürdürme gibi birçok olumlu katkısının olduğu tespit edilmiştir. Ancak uygulamaların sürekli takibi ve olası teknik uyumsuzluklar konusunda özen gösterilmesi gerektiği de ortaya çıkmıştır.
dc.description.abstractIn recent years mobile technologies in educational environments has been used in many different ways. As mobile technology applications are expensive, performing many and different types of that kind of application or sharing is great importance for an effective design. The aim of this research is to survey mobile technology applications used in post graduate course in terms of students? attendance ,preferences and opinions.With that aim 10-week long mobile assisted training has been organized including such activities reading, interpretation, liking.The sample of this case study research includes 10 doctoral students from Educational Sciences, Computer Science and Instructional Technology in Erzurum Atatürk University in academic year 2010-2011. At the beginning of the term smart phones have been provided and students have been directed to Facebook, Twitter and LMS activities.As a data collection tool questionnaires have been applied at the end of the course each week and semi-structured interviews have been done with the students. Also student participation and preferences have been observed over the system registry. The descriptive and content analysis has been performed over the collected data.The results have shown that practical activities which are compatible with mobil environment and the independence of time and space increase student participation. Also mobile activities have positive contributions such as freedom,fun,continuity of communication and maintiaing preoccupation with lessons. However, it has emerged that care is needed for pursuit of applications and possible technical incompatibilities.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilim ve Teknolojitr_TR
dc.subjectScience and Technologyen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleLisansüstü derslerde kullanılan mobil teknoloji uygulamalarının öğrenci katılımı ve görüşleri açısından incelenmesi
dc.title.alternativeThe analysis of mobile technology applications used in post graduate course in terms if students? attendance and opinions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSocial networks
dc.subject.ytmMobile learning
dc.subject.ytmTechnology utilization
dc.subject.ytmMobile phone
dc.subject.ytmPostgraduation study
dc.subject.ytmPostgraduation programs
dc.subject.ytmPostgraduation students
dc.subject.ytmStudent participation
dc.subject.ytmEducation technology
dc.identifier.yokid443314
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid319642
dc.description.pages129
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess