Bilgisayar oyunlarının okul öncesi eğitiminde kullanılmasının bazı matematiksel kavramların öğretimi üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada okul öncesi eğitim dönemindeki öğrencilere bazı matematik kavramlarının kazandırılması sürecinde bilgisayar oyunlarının kullanılmasının, öğrencilerin bilgi düzeylerine etkisi araştırılmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu Erzurum ili Yakutiye ilçesi sınırları içinde bulunan bir devlet okulunda öğrenim gören anasınıfı öğrencileri oluşturmuştur.Ana sınıfı öğretim programı kapsamında öğretilecek olan kavramlardan 5 tane nicelik (büyük-küçük, uzun-kısa, az-çok), nitelik (dar-geniş) ve konum (yüksek-alçak) bildiren matematiksel kavram belirlenmiştir. Kavram öğretimine başlamadan önce her iki gruba da ön test uygulanmıştır. Kavramlar aynı yöntemlerle öğretildikten sonra, deney grubuna bilgisayar oyunlarıyla, kontrol grubuna geleneksel oyunlarla uygulama yapılmıştır. Belirlenen kavramların öğretimi tamamlandıktan sonra her iki gruba da son test uygulanmıştır. Öğrenilen bilgilerin kalıcılığı ayrıca araştırılmıştır. Verilerin analizi SPSS 14.0 paket programı yardımıyla bilgisayar ortamında gerçekleştirilmiştir. Veri analizinde `ki kare' testi kullanılmıştır.Sonuçta gruplar arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur. Bilgisayar oyunları ile desteklenen deney grubu, son testlerde daha başarılı olmuş, üstelik deneysel çalışmanın son testlerinin uygulanmasından beş hafta sonra uygulanan kalıcılık testi sonuçlarına göre kalıcılığın sağlandığı görülmüştür. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular önceki çalışmaları ve literatürü desteklemektedir. The effect of using computer games on students? knowledge level in the teaching process of some mathematical concepts to the students in pre-school education was investigated in this study.The study group was composed of kindergarten students in a public school located within the boundaries of Yakutiye, the town of Erzurum province.Five mathematical concepts indicating quantity (large-small, long-short, few-many), quality (narrow-wide) and position (high-low) to be taught in kindergarten education program were determined. Pre-test was applied to both groups before concept teaching. After the concepts were taught by the same methods, computer games were used for the experimental group and traditional games were used for the control group. The post-test was applied to both groups after the teaching of the determined concepts. The retention of acquired knowledge was also investigated. Data analysis was carried out using SPSS 14.0 (Statistical Package for Social Sciences). `Chi-square? test was used to analyze the data.As a result, a statistically significant difference was found between the groups. Experimental group supported by computer games became more successful in the post-tests, and according to the results of retention test applied five weeks after the implementation of post-tests of the experimental study, it was found that the retention was also provided. The findings of the research have supported previous studies and literature.
Collections