Show simple item record

dc.contributor.advisorAlbayrak, Mustafa
dc.contributor.authorÇankaya, Özge
dc.date.accessioned2020-12-03T15:16:50Z
dc.date.available2020-12-03T15:16:50Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/57046
dc.description.abstractBu çalışmada okul öncesi eğitim dönemindeki öğrencilere bazı matematik kavramlarının kazandırılması sürecinde bilgisayar oyunlarının kullanılmasının, öğrencilerin bilgi düzeylerine etkisi araştırılmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu Erzurum ili Yakutiye ilçesi sınırları içinde bulunan bir devlet okulunda öğrenim gören anasınıfı öğrencileri oluşturmuştur.Ana sınıfı öğretim programı kapsamında öğretilecek olan kavramlardan 5 tane nicelik (büyük-küçük, uzun-kısa, az-çok), nitelik (dar-geniş) ve konum (yüksek-alçak) bildiren matematiksel kavram belirlenmiştir. Kavram öğretimine başlamadan önce her iki gruba da ön test uygulanmıştır. Kavramlar aynı yöntemlerle öğretildikten sonra, deney grubuna bilgisayar oyunlarıyla, kontrol grubuna geleneksel oyunlarla uygulama yapılmıştır. Belirlenen kavramların öğretimi tamamlandıktan sonra her iki gruba da son test uygulanmıştır. Öğrenilen bilgilerin kalıcılığı ayrıca araştırılmıştır. Verilerin analizi SPSS 14.0 paket programı yardımıyla bilgisayar ortamında gerçekleştirilmiştir. Veri analizinde `ki kare' testi kullanılmıştır.Sonuçta gruplar arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur. Bilgisayar oyunları ile desteklenen deney grubu, son testlerde daha başarılı olmuş, üstelik deneysel çalışmanın son testlerinin uygulanmasından beş hafta sonra uygulanan kalıcılık testi sonuçlarına göre kalıcılığın sağlandığı görülmüştür. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular önceki çalışmaları ve literatürü desteklemektedir.
dc.description.abstractThe effect of using computer games on students? knowledge level in the teaching process of some mathematical concepts to the students in pre-school education was investigated in this study.The study group was composed of kindergarten students in a public school located within the boundaries of Yakutiye, the town of Erzurum province.Five mathematical concepts indicating quantity (large-small, long-short, few-many), quality (narrow-wide) and position (high-low) to be taught in kindergarten education program were determined. Pre-test was applied to both groups before concept teaching. After the concepts were taught by the same methods, computer games were used for the experimental group and traditional games were used for the control group. The post-test was applied to both groups after the teaching of the determined concepts. The retention of acquired knowledge was also investigated. Data analysis was carried out using SPSS 14.0 (Statistical Package for Social Sciences). `Chi-square? test was used to analyze the data.As a result, a statistically significant difference was found between the groups. Experimental group supported by computer games became more successful in the post-tests, and according to the results of retention test applied five weeks after the implementation of post-tests of the experimental study, it was found that the retention was also provided. The findings of the research have supported previous studies and literature.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBilgisayar oyunlarının okul öncesi eğitiminde kullanılmasının bazı matematiksel kavramların öğretimi üzerine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of using computer games on the teaching of some mathematical concepts in pre-school education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmComputer games
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmMathematical concepts
dc.subject.ytmConcept teaching
dc.subject.ytmGames
dc.identifier.yokid432245
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid319648
dc.description.pages138
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess