İlköğretim ikinci kademe fen ve teknoloji derslerinde bazı kimyasal kavramların anlaşılma düzeylerinin tespiti (Bingöl ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, ilköğretim ikinci kademe öğrencileri tarafından Fen ve Teknoloji derslerindeki bazı kimyasal kavramların anlaşılma düzeylerini tespit etmektir.2011-2012 eğitim öğretim yılı 1.ve 2. dönemi içinde Bingöl ilinde yer alan 6 ilköğretim okulundan (Karşıyaka, Mimar Sinan, 75. Yıl, Serkan Akyaz, Düzağaç ve Mustafa Kemal İlköğretim Okulu) 862 öğrenci bu çalışmaya katılmıştır.Araştırmada veri toplama aracı olarak iki bölümden oluşan bir test kullanılmıştır. Hazırlanan test, ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Ayrıca, daha fazla veri almak için 60 öğrenci ile yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Sınıflar arası karşılaştırmalar yapılmış ve ortaya çıkan farklılıkların nedenleri araştırılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 16.0 paket programıyla değerlendirilmiştir. Sınıf başarıların karşılaştırılması sonucunda sınıf seviyeleri arasında anlamlı bir farklılık olmadığı anlaşılmıştır. Fakat kız öğrenciler, son testte erkek öğrencilere göre daha başarılı olmuşlardır. Yarı yapılandırılmış görüşmeler de araştırma bulgularını desteklemiştir.Sonuçta, öğrencilerin bir kısmının konuyu iyi kavramasına karşılık bazılarının anlamlı bir şekilde kavrayamadıkları, zihinlerinde ilişkilendiremedikleri saptanmıştır. Elde edilen sonuçlara dayalı olarak bazı önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Sözcükler: Kimyasal Kavramlar, Anlama Seviyesi, Maddenin Tanecikli Yapısı, Görüşme, İlköğretim. The aim of this study is to determine understanding levels of some chemical concepts in the science and technology courses at the second grade in primary school.862 students from six schools Primary Schools (Karşıyaka, Mimar Sinan, 75. Yıl, Serkan Akyaz, Düzağaç and Mustafa Kemal Primary Schools) in Bingöl in 2011-2012 first and second semester were enrolled in this study.In this study, a two-part test was used as a data collection tool. The prepared test was applied as pre-and post-test. Moreover, to get further data were made semi-structured interview with 60 students. A comparison was done between grades and reasons of the differences between grades were researched as well. Data were analysed with SPSS software version 16.0. When the classes were compared with each other, it was understood that there was no significant difference between grade levels. But, female students were more successful than the male students in the final test. Semi-structured interviews have also supported the research findings.As a result, topic is perceived well by some of the students. But, it has been determined that some of them do not learn the information in a meaningful way and can not formed an association in their minds. Based on the results some suggestions were made.Keywords: Chemistry Concepts, Level of Understanding, Particular Structure of the Matter, Interview, Primary School.
Collections