Show simple item record

dc.contributor.advisorCeyhun, İlhami
dc.contributor.authorSoylu, Arife
dc.date.accessioned2020-12-03T15:16:21Z
dc.date.available2020-12-03T15:16:21Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/57022
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ilköğretim ikinci kademe öğrencileri tarafından Fen ve Teknoloji derslerindeki bazı kimyasal kavramların anlaşılma düzeylerini tespit etmektir.2011-2012 eğitim öğretim yılı 1.ve 2. dönemi içinde Bingöl ilinde yer alan 6 ilköğretim okulundan (Karşıyaka, Mimar Sinan, 75. Yıl, Serkan Akyaz, Düzağaç ve Mustafa Kemal İlköğretim Okulu) 862 öğrenci bu çalışmaya katılmıştır.Araştırmada veri toplama aracı olarak iki bölümden oluşan bir test kullanılmıştır. Hazırlanan test, ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Ayrıca, daha fazla veri almak için 60 öğrenci ile yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Sınıflar arası karşılaştırmalar yapılmış ve ortaya çıkan farklılıkların nedenleri araştırılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 16.0 paket programıyla değerlendirilmiştir. Sınıf başarıların karşılaştırılması sonucunda sınıf seviyeleri arasında anlamlı bir farklılık olmadığı anlaşılmıştır. Fakat kız öğrenciler, son testte erkek öğrencilere göre daha başarılı olmuşlardır. Yarı yapılandırılmış görüşmeler de araştırma bulgularını desteklemiştir.Sonuçta, öğrencilerin bir kısmının konuyu iyi kavramasına karşılık bazılarının anlamlı bir şekilde kavrayamadıkları, zihinlerinde ilişkilendiremedikleri saptanmıştır. Elde edilen sonuçlara dayalı olarak bazı önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Sözcükler: Kimyasal Kavramlar, Anlama Seviyesi, Maddenin Tanecikli Yapısı, Görüşme, İlköğretim.
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine understanding levels of some chemical concepts in the science and technology courses at the second grade in primary school.862 students from six schools Primary Schools (Karşıyaka, Mimar Sinan, 75. Yıl, Serkan Akyaz, Düzağaç and Mustafa Kemal Primary Schools) in Bingöl in 2011-2012 first and second semester were enrolled in this study.In this study, a two-part test was used as a data collection tool. The prepared test was applied as pre-and post-test. Moreover, to get further data were made semi-structured interview with 60 students. A comparison was done between grades and reasons of the differences between grades were researched as well. Data were analysed with SPSS software version 16.0. When the classes were compared with each other, it was understood that there was no significant difference between grade levels. But, female students were more successful than the male students in the final test. Semi-structured interviews have also supported the research findings.As a result, topic is perceived well by some of the students. But, it has been determined that some of them do not learn the information in a meaningful way and can not formed an association in their minds. Based on the results some suggestions were made.Keywords: Chemistry Concepts, Level of Understanding, Particular Structure of the Matter, Interview, Primary School.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectKimyatr_TR
dc.subjectChemistryen_US
dc.titleİlköğretim ikinci kademe fen ve teknoloji derslerinde bazı kimyasal kavramların anlaşılma düzeylerinin tespiti (Bingöl ili örneği)
dc.title.alternativeThe determination of understanding levels of some chemical concepts in the science and technology courses at the second grade in primary school (Bingöl sample)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmUnderstanding
dc.subject.ytmChemical concepts
dc.subject.ytmScience and technology course
dc.subject.ytmChemistry teaching
dc.subject.ytmConcept teaching
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmMatter
dc.subject.ytmPrimary education
dc.identifier.yokid447650
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid325326
dc.description.pages106
dc.publisher.disciplineKimya Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess