Adressing the perceptions, priorities and challenges: Academic induction of newly-appointed lecturers and their approaches to teaching in higher education
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, mesleklerine yeni başlayan okutmanların mesleklerini algılama şekilleri, öncelikleri, zorlukları ve deneyimlerini incelemektir. Çalışma nitel araştırma yöntemi kullanılarak yürütülmüş, Atatürk Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu'nda göreve başlayan 11 yeni okutman çalışmanın katılımcıları olmuştur. Katılımcılar en fazla üç yıllık bir deneyime sahipti. İlk aşamada, altı deneyimli okutmanla bir pilot çalışma yapılmıştır. Ana çalımla verileri de yarı yapılandırılmış mülakat yoluyla toplanmıştır. Mülakatlardan elde edilen veriler içerik analizi yoluyla incelendi. Araştırmanın sonuçları göreve yeni başlayan okutmanların meslek hayatlarının başlangıcında bir uyum programına ihtiyaç duyduklarını göstermiştir. Katılımcılar, öğrencilik dönemini bitirmeleri ve okutmanlık mesleğine başlamaları ile ilgili bir geçiş süreci yaşamışlardır ve bu süreç göreve yeni başlayan okutmanların yaşamaları ve çözmeleri gereken kendine özgü sorunları ortaya çıkarmıştır. Bu okutmanlar görevleri ve çalışma ortamları ile ilgili nitelikleri öğrenmek için uyum programlarına ihtiyaç duymuşlardır. Çalışmada elde edilen bir diğer bulgu ise göreve yeni başlayan okutmanların danışman ihtiyacıydı. Bu çalışma yeni okutmanların görevlerinin özelliklerini deneme-yanılma yoluyla öğrenmek zorunda bırakılmamaları gerektiğini açıkça göstermiştir. Araştırma sonuçları ayrıca akademik kurumların göreve yeni başlayan okutmanların uyum süreçlerini yapıcı bir şekilde geçirmeleri için kendilerine yardımcı olması gereken danışmanlar atanmasını önermektedir. Çalışmada elde edilen üçüncü bulgu da göreve yeni başlayan okutmanların öğretmek için gerekli güvene sahip oldukları olgusudur; nitekim okutmanların öğretmek için gerekli motivasyon ve isteğe sahip oldukları elde edilen bulgularda da gözlenmiştir.Anahtar Sözcükler: Okutmanlar; Akademik Uyum; Zorluklar; Uyum; Danışmanlık This study aims to investigate the perceptions, priorities, challenges and experiences that novice lecturers have in their induction process. The study was based on qualitative research design. Eleven newly-appointed lecturers who were working at the School of Foreign Languages, Atatürk University, were the participants of the study. The participants had an experience of maximum three years. At first, a pilot study was conducted with six experienced instructors. Later, the main data gathered from semi-structured interviews formed the basis of the study. The data obtained through interviews were analysed through content analysis. The results of the study revealed that newly-appointed lecturers were in need of an induction program at the beginning of their professional lives. The participants have undergone a transition process from being a student to being an instructor; and this process has created peculiar problems to be experienced and solved by novice instructors. They needed an orientation program in order to learn the characteristics of their work and workplace. Another main finding was the need for mentoring by the novice instructors. This study clearly showed that novice lecturers should not be left in a position to learn the aspects of their profession by trial and error. These findings suggest that the academic institution should appoint mentors who should help the novices go through their adaptation process in a constructive way. The third result of the study was that the newly-appointed instructors had the courage and determination to be successful in their professional service; the instructors showed motivation and enthusiasm towards teaching.Key Words: Novice lecturers; Academic Induction; Challenges; Adaptation; Mentoring
Collections