Show simple item record

dc.contributor.advisorYağız, Oktay
dc.contributor.authorTakkaç, Ayşegül
dc.date.accessioned2020-12-03T15:15:40Z
dc.date.available2020-12-03T15:15:40Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/56989
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, mesleklerine yeni başlayan okutmanların mesleklerini algılama şekilleri, öncelikleri, zorlukları ve deneyimlerini incelemektir. Çalışma nitel araştırma yöntemi kullanılarak yürütülmüş, Atatürk Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu'nda göreve başlayan 11 yeni okutman çalışmanın katılımcıları olmuştur. Katılımcılar en fazla üç yıllık bir deneyime sahipti. İlk aşamada, altı deneyimli okutmanla bir pilot çalışma yapılmıştır. Ana çalımla verileri de yarı yapılandırılmış mülakat yoluyla toplanmıştır. Mülakatlardan elde edilen veriler içerik analizi yoluyla incelendi. Araştırmanın sonuçları göreve yeni başlayan okutmanların meslek hayatlarının başlangıcında bir uyum programına ihtiyaç duyduklarını göstermiştir. Katılımcılar, öğrencilik dönemini bitirmeleri ve okutmanlık mesleğine başlamaları ile ilgili bir geçiş süreci yaşamışlardır ve bu süreç göreve yeni başlayan okutmanların yaşamaları ve çözmeleri gereken kendine özgü sorunları ortaya çıkarmıştır. Bu okutmanlar görevleri ve çalışma ortamları ile ilgili nitelikleri öğrenmek için uyum programlarına ihtiyaç duymuşlardır. Çalışmada elde edilen bir diğer bulgu ise göreve yeni başlayan okutmanların danışman ihtiyacıydı. Bu çalışma yeni okutmanların görevlerinin özelliklerini deneme-yanılma yoluyla öğrenmek zorunda bırakılmamaları gerektiğini açıkça göstermiştir. Araştırma sonuçları ayrıca akademik kurumların göreve yeni başlayan okutmanların uyum süreçlerini yapıcı bir şekilde geçirmeleri için kendilerine yardımcı olması gereken danışmanlar atanmasını önermektedir. Çalışmada elde edilen üçüncü bulgu da göreve yeni başlayan okutmanların öğretmek için gerekli güvene sahip oldukları olgusudur; nitekim okutmanların öğretmek için gerekli motivasyon ve isteğe sahip oldukları elde edilen bulgularda da gözlenmiştir.Anahtar Sözcükler: Okutmanlar; Akademik Uyum; Zorluklar; Uyum; Danışmanlık
dc.description.abstractThis study aims to investigate the perceptions, priorities, challenges and experiences that novice lecturers have in their induction process. The study was based on qualitative research design. Eleven newly-appointed lecturers who were working at the School of Foreign Languages, Atatürk University, were the participants of the study. The participants had an experience of maximum three years. At first, a pilot study was conducted with six experienced instructors. Later, the main data gathered from semi-structured interviews formed the basis of the study. The data obtained through interviews were analysed through content analysis. The results of the study revealed that newly-appointed lecturers were in need of an induction program at the beginning of their professional lives. The participants have undergone a transition process from being a student to being an instructor; and this process has created peculiar problems to be experienced and solved by novice instructors. They needed an orientation program in order to learn the characteristics of their work and workplace. Another main finding was the need for mentoring by the novice instructors. This study clearly showed that novice lecturers should not be left in a position to learn the aspects of their profession by trial and error. These findings suggest that the academic institution should appoint mentors who should help the novices go through their adaptation process in a constructive way. The third result of the study was that the newly-appointed instructors had the courage and determination to be successful in their professional service; the instructors showed motivation and enthusiasm towards teaching.Key Words: Novice lecturers; Academic Induction; Challenges; Adaptation; Mentoringen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAdressing the perceptions, priorities and challenges: Academic induction of newly-appointed lecturers and their approaches to teaching in higher education
dc.title.alternativeAlgılar, öncelikler ve güçlüklerin irdelenmesi: Yeni atanmış öğretim elemanlarının akademik hayata girişleri ve üniversite ortamında öğretim yaklaşımları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmInstructors
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmAdjustment
dc.subject.ytmAdaptive behavior
dc.subject.ytmInstructors
dc.subject.ytmConfidence
dc.subject.ytmCareer maturity
dc.identifier.yokid459575
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid325335
dc.description.pages207
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess